Besökare idag


torsdag 13 januari 2011

Zapata är en räddare i nöden, my like.....:-)

Goderafton, både herre och fru, skribenten hade inte mycket till idéer om vad dagens blogg skulle innehålla, men jag blev räddad av gonggongen som det heter i boxningsvärlden.....:-)

Vår gode vän Zapata dök upp efter sin influensa, vilket gjorde skribenten glad, mothugg är nämligen grundidén med att kasta ur sig påståenden och tankar, om inte dessa mothugg dyker upp så blir det hela en monolog som jag lika gärna kan presentera för mig själv utan publicering, skribenten skulle utan problem kunna samtala med sig själv även kvällstid, jag pratar nämligen med mig själv och alla former av byggnadsmateriel och är fullt nöjd med detta, men talar jag till er så gillar jag ett svar även om det inte alltid är i linje med det jag tycker....:-) Skillnaden mellan Material och Materiel är enligt SAOL att Material är "råämnet", vilket i realitet betyder att till exempel så är elmaterial Vatten, Vind, Kärnkraft och Kol sådana, medan sladdar, strömbrytare och vägguttag är Materiel...! Onödigt vetande, men sanning...:-)

Zapata högg sin vana trogen på allt, gillas, men svar kommer nu och Zapatas "påståenden" är dom numrerade, medan skribentens tankar är onumrerade:


1. Egenföretagare är skojare

Kan vara så att det är vanligt, men skribenten hävdar att det är lika riktigt att säga så som att påstå att negroida individer lever i hyddor byggda av koskit, vilket stämmer till en viss del, men flertalet gör det inte...:-)



2. Det var en vagn i ett godståg som brann, således inte SJ



Skribenten trodde i sin enfald att godsvagnar framfördes av SJ, men jag kan ha fel, det kan vara något annat företag som fungerar som aktör i nämnda område, men lik förbannat så kan man tydligen elda med grejerna, vilket i realiteten betyder att en vagn nu saknas i en vagnspark som redan innan var underdimensionerad, skribenten måste här få visa sitt "nördiga" kunnande av klyschor genom att återge en gammal klassiker:
- Säga vad man vill om fascismen och nazismen, men på Mussolinis och Adolf´s tid, då gick tågen i tid....:-)
 
3. Dina straff är för olika typer av brott verkar mest vara till för att stilla ditt eget begär, verkar dålig lösning för att stävja brottslighet

Att skribenten skulle kunna stilla "sina begär" är redan det en utopi, men om vi lämnar dom tankarna och går över till något anständigt, så kan jag tala om att min önskan är inte att straffa för straffandets skull, utan är tänkt som ett skydd för vanliga människor med normalempati att vistas i vårat samhälle, detta leder osökt in på påståendet att "detta verkar vara en dålig lösning för att stävja brottslighet", kan så vara, men nuvarande "vårdutopiska" metoder kan knappast vara särskilt fungerande om en individ kan skända mänsklighetens medborgare systematiskt utan att känna av någon form av straff för att förstöra livet för andra, oftas "straffas" brottet med så kallad rehabilitering som dessutom saknar bevisad effekt, exempel därpå hittar man i senare undersökningar rörande så kallad "behandling" hos pedofildömda personer...! Skribenten påstår inte att hårdare straff är lösningen, men uppenbarligen fungerar nuvarande påföljder inte särskilt bra, så det kanske är läge för att fundera på en annan strafföljd när personer dödar och styckar andra eller under ett antal år våldtar och skändar medborgare systematiskt....?
Om inte min bil går renare när jag har bytt tändstiften, så kanske det är läge att titta över tändningen...:-)

Detta blev väldigt långt, jag hade tänkt ta upp användandet av lågenergilampor innomhus och tillverkarnas stora lögn om detta, men om detta får det skrivas i morgon....:-)

Så till dess: Tjillevippen på er, eller som det ska heta: Sov Gott eller God Morgon önskar jag eder alla, på återhörande....!

Grumpy (Debatören) Old Man

1 kommentar:

  1. 1. bah

    2. Du skulle bara veta hur många företag som är inblandade i tågtrafiken. Gratis info: Grenn Cargo kör i princip all godstrafik på järnvägen idag.

    3. Hårda straff har man också prövat, stegling fick inte heller folk att sluta mörda. Men visst finns det mkt som kan förbättras.

    Bonus: Säga vad man vill om pedofiler, men de kör i varje fall långsamt förbi dagis och skolor

    SvaraRadera