Besökare idag


söndag 16 januari 2011

Gubben tränar så ögonen blöder, får dock problem, har svårt att se att jag kan bli vackrare än vad jag redan är....:-)

Järnskrotet är livsfarligt, detta i kombination med en äldre gubbe som har samma intensitet som "kaminmannen" när han är som mest fanatisk, kommer förmodligen att bli samma sak som när jag skulle börja löpträna....:-)

Det hände sig för x antal år sedan, skribenten hade bestämt sig för att förbättra konditionen och begav sig till P 18´s barkbana, korta slingan krävde 11 stopp och fick knappt luft på första försöket en junimorgon, men skribenten är en envis jävel och fortsatte försöken redan till lunch, 4 stopp, förbättringen gav mersmak så till aftonen kom skribenten runt och avverkade dessutom ett extra varv runt fotbollsplanen...:-)

Det var då kaminmannen vaknade i skribenten, tre gånger om dagen i en vecka med längre och längre sträcka, endorfinet pumpade i gubben som inte fattade att träning skall tas med måtta, efter en vecka hade jag fått benhinneinflamtion på båda smalbenen och gick som om jag hade haft oledade träben på båda "påkarna", 14 dagar senare började jag kunna gå igen.....:-)

Torsdagen blev 40 minuter i järnkonstruktionen, vis av tidigare "erfarenhet" valde jag Lördagen till ett pass på 50 minuter, men idag sprack omdömet och jag högg till med 1 timme i tortyrkonstruktionen, detta är oroväckande, för jag känner inget medan jag tränar utan har tydligen endorfin i samma mängd som en droghandlare i Pakistan, vanliga människor verkar ha 90 % vatten i kroppen, men någon jävel bytte förmodligen ut vattnet i min kropp när jag var bebis (under medeltiden) mot lika delar adrenalin och endorfin, taskigt gjort mot ett litet barn med AD/HD....:-)

Nog om detta, grannen G´s pappa fyllde 80 år idag och skribenten skulle givetvis ha varit där, men skulle först åka och titta på ett tak som skall läggas om, trevligt folk med en skitsöt liten Tilda som snart blir 2 år och dessutom var smart nog att inte lita på skribenten innan hon hade läst av hans beteende, dom kom på mer och mer att göra för skribenten, så jag fick ringa jubilaren och endast gratta på telefon så nu blir det en specialuppvaktning på tisdagen....:-)

Aftonen börjar lida mot sen kväll och nu väntar vi på att elektrikern M från Ekerö snart skall anlända för övernattning och utfodring, han har varit och jobbat i Sundre eller något sådant, så han behöver lite statsmat och en varm säng innan han skall återvända till familjen på Ekerö i morgon....:-)

Hoppas att ni noterade att det inte blev något svid från skribenten denna söndag, så nu avslutar jag med det vanliga: God Natt eller God Morgon, jag lägger mig inte i hur ni disponerar eran Internettid......:-)

Grumpy (Träningsfreaket) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar