Besökare idag


onsdag 19 januari 2011

Skribenten känner sig vilsen.....:-)

Har tillbringat dagen i goda vänners sällskap i Rute, fast inte riktigt som man tror, Nä, det var bara på jobbet, hade hellre suttit på afternoontea på Strandvägen där jag passar som fisken i vattnet.....:-) På tal om detta så såg jag på nätet att katthajarna börjar breda ut sig över jordklotet, så skulle din katt börja konsumera onormalt med vatten så kan det vara läge att kolla upp garnityret på "kräket".....:-)

Använde eftermiddagen/kvällen till att bryta mot lagen, jag, målaren R och elektrikern M (inte han från Ekerö) åkte alla hem i skribentens bil, som endast har rätt att ta en pasagerare, tur att vi inte blev gripna, vi hade inte ens kunnat hävda att det var ett rasistisk gripande och hade förmodligen fått livstid utan chans till benådning, men vi gäckade lagens långa arm......:-)

Orsaken till den brottsliga färden var att elektrikern har något fel på sitt halvljus, så trots att han är helljus, så hade dom nog inte sett mellan fingrarna om han hade kört bilen till staden i kvällsmörker...:-) Tänk på att både hel- och halvljus bara ska brinna om ni är där.....!

Annars har dagen inte gett något som skulle kunna förgylla denna blogg, möjligen kanske skribentens omkörning på Tingstäderakan, men den ska vi tala tyst om....!

Sitter här och hoppas att det snart är fredag klockan 16.00, så att man kan knäppa upp en bira och vara som folk är mest, skribenten fick ett recept av Jaktfalken på Mail och det var Fläskfilé på Chipsbädd, jag tycker att det lät spännande, men skribentens Hälft visade ingen glädje när saken lades fram till enklare debatt, fast hon har ju hjärnskakning, så jag fäster inte så stor vikt vid hennes argument....:-)

Den här dagen är fri från järnskrot, eftersom jag under denna vecka endast får träna varannan dag, men från söndag kommer det att vara en vecka som skall järnskrotsbelastas varje dag och nästa helg kommer att vara helt fri från tyngder som är tyngre än aluminium....:-)

Jag hade fått ett litet hopp om att våren kanske skulle smyga sig på, grannen G kände nog samma sak i går, för han skickade en bild på en utmärkt termometer (torde vara världens nu mest miljövänliga termometer och uppskattas av både gammal och ung, en bra produkt som kan användas om och om igen) och den publicerar jag nu här bredvid med risk för att det kommer att skada min "snälla" image, jag tycker att det är bra att man kan använda naturens egna skapelser på ett för oss alla gynsamt sätt.....:-) Klickar ni på bilden, så kommer ni att se den genialiska funktionen med den eminenta precisionsgraderingen tydligare...:-) Södermalms Pärla som har jobbat med folk i livets slutskede kan här få förklaringen till äldre herrars intresse för temeratursvängningar....:-))))

Kanske bör man avhålla sig från att gå på stan några dagar framöver efter detta, trängseln är ju stor och man kan bli "omkullknuffad" av misstag, halkan är vansklig....:-)

Förmodligen har ni börjat fundera på om jag överhuvudtaget har något att skriva om i dag, skribenten kan då tala om att era funderingar är helt rätt, jag har inget att skriva om, utan sitter bara här och ser hur många ord jag kan skriva utan att upprepa mig själv allt för mycket, men jag tröttnar fort och så blev det nu, så ni får klara er själva med andra media, prova till exempel en god bok (plånbok eller bankbok) eller börja med fotografering, alla kort är bra (speciellt MasterCard eller Visa) utom dom dåliga, Hej på er, Sov Gott eller God Morgon, jag hör av mig (det sa jag till min mamma för fyra veckor sen, kanske är det dags...?)..:-)

Grumpy (Meterologen) Old Man

1 kommentar:

  1. Ha ha att du är tuttfixerad kan man gissa sig till. Men Rya och jag kom väl underfund med det i november efter ett snack i erat kök! ´Kan hända att det var då "Snuskfarbror" myntades. Se nu till att inte fastna i det utan ta tag i verkligheten,.. Man tränar inte samma muskelgrupp två dagar i rad! Tänk nu så det inte blir som med löpningen, Värsta inflammationen. Så träna styrka, vila, styrka, vila. Så vill vi se bevis på bloggen i form av förändringsfoton! kram på er.. Hälsa E att hon ska krya på sig! p

    SvaraRadera