Besökare idag


torsdag 27 januari 2011

Skribenten får skriva även denna blogg på "ångmaskinen", jävla leverantörer.....:-(

Sitter ännu vid den här jävla ångmaskinen, som inte ens klarar av att få upp bokstäverna i samma takt som jag printar ner dom, alltihopa beror på att HP inte klarade av att hantera en beställning från "mitt" datorföretag på Söderväg, dom fick in beställningen förra fredaseftermiddagen men behagade inte packa burken förrän på tisdagen (hoppas nu att inte burkjäveln är lika seg som företaget), sen skall posten skicka eländet till Visby och nu snackar vi från Göteborg, det handlar inte om att den skall komma från Guinea Bissau eller något annat jävla bongoland, Nä, jag vill påstå att det är nästan så att om jag hade satt på mig kängorna och gått tur och retur till Göteborg, så hade jag hunnit med kvällsbåten tillbaka till ön i onsdags kväll, undrar om det satans postverket kör med åsnekärra eftersom det går så jävla sakta och har dom tagit upp postrodden igen efter 150 år eller något sådant.....?

Dålig service är det under alla omständigheter, men nu har dom lovat att den ligger lastad i trailern som går med båten 21.05 i kväll (toRsdag), datorföretaget har lovat att dom levererar den vid min dörr här i Visby´s Beverly Hills, jag kan förstå att dom vill se den arkitektoriska skönheten som dessa omgivningar erbjuder, men fan ska ta hela högen om inte datorn finns här när jag anländer från Rute i morgon kväll, skulle så vara så kommer skribenten att lägga ut samtliga berörda parter (utom mig själv) på den eminenta sidan:

http://skitstövel.se/

Om dom hamnar där, så ska jag se till att länkjäveln hamnar på förstaplats (inte 15:e som det är nu) hos Google och får dom andra på samma sida att verka som skolpojkar, tärningen är kastad.....!

Skribenten skrev om deklarationen härom dagen, så idag kom grannen G in för en lunchkaffe och vad hade han då med sig till kaffet, Jo, han hade hittat en skylt hos en butik nere i staden som han ansåg att skribenten skulle sätta upp vid hemmets brandsläckare, den killen han vet hur vi egenföretagare har det....:-) En annan som också vet det är den gode mannen Zapata, som hävdar att alla egenföretagare är halvprofessionella fifflare, vilket han förmodligen har bra koll på eftersom han är folkpartist, dom är ju också det, Ja, alltså halvprofessionella....:-)

Politik tänker jag inte befatta mig med i denna utgåva av skrift, det får anstå till en annan dag, grannen G berättade att han hade läst att en kvinnlig präst hade frusit ihjäl i sin bil när hon var ute för att leverera Julblommor till berörda i församlingen, hon hade ingen mobiltelefon med sig eller kanske hade hon abonnemang hos Felbandsbolaget, skribenten funderar mest på varför inte uppkopplingen till Vår Herre fungerade, kanske borde HAN tänka över att satsa på Telia, dom har i alla fall täckning i 95% av Sverige (säger dom själva) till övriga 5 % räknas blandade orter som skribenten besöker då och då....:-)

En som inte frös ihjäl var i alla fall räven i centrala Visby som under någon natt igår eller i förrgår mumsade i sig en ungkatt samtidigt som en hundägare fotograferade det hela, lite dålig smak tycker skribenten att hundägaren hade, men uppenbarligen verkade inte räven ha det, skribenten som själv har en "jidderkatt" tycker om katter på ett annat sätt än räven, men hundägaren och hans polare jycken (till jyckens försvar kan sägas att han ville lägga sig i det hela, men fick inte för husse) samlade inte många pluspoäng på detta handlingsförfarande, må han själv lida av allt skit som går i framtiden (måtte grannarna skjuta fyrverkerier på honom och må katten spöka för honom och hans kamera) och måtte han själv hamna i en svart plastpåse där man ju ska lägga skiten om man är hundägare.....!

Idag har skribenten inte varit utanför dörren, men jag har arbetat stenhårt med att lossa tyget på en fåtölj (den är ruskigt snygg och kommer säkert att bli läcker när hon (Hälften) har fått fixa den (bild kommer när den är klar), Hälften hittade den när hon var hos Återvinningen för att lämna grejer, det blir nästan alltid så att våra grejer dit andras grejer hem, det blir som någon form av byteshandel, kanske är det dags för någon skatteinspektör att få en placeringstjänst på Återvinningen (fan det heter ju till och med rätt), där skulle han kunna sitta i en lucka i utfarten och bedöma sakerna för debitering av "återvinningsskatt" (låter till och med bra), detta förutsätter att en annan tjänsteman sitter vid infarten och kollar vad man har in (kanske kan det också bli inlämningsskatt), Whopiii.... Skribenten har just skapat 2 extra arbetstillfällen i kommunen och förmodligen skapat den första kommunen i landet som skulle kunna klara delar av finanserna via samma material som våra ledarmöter i kommunen är SOPOR....:-) Owiiiiiii....! Varför anlitar dom konsulter från fasta landet, när den här bloggen har en naturbegåvning vad det gäller konsultation.....?


Nu har jag skrivit om allt jag kom på under tiden som jag stirrade på tangentbordet (är ännu inte kapabel att titta på skärmen under tiden som jag skriver), det var något annat som jag skulle skriva om, men det har jag glömt medan jag skrev detta så jag får skriva om det sen, om jag nu kommer ihåg vad det var, dom säger att det man inte kommer ihåg inte är så jävla viktigt....? Säg det till Hälften om ni törs, det brukar jag säga när hon har skickat mig för att handla, sen måste jag dra mig undan, för hon kan knappt stå för sina handlingar då, fast det var jag som skulle handla....:-) Jag har fruktat bra minne, men det räcker bara i 10 sekunder, dom kallar det Altzheimer Light...:-)



Att vara utomhus så här års är inte riktigt skribentens grej, ni som följer det här vet att jag och kärringar i bil inte funkar på riktigt samma sätt, så förmodligen är det lugnast för alla parter att jag är hemma, cyklister är inte heller skribentens favoriter, dom tror att dom är lite som stålmannen, ni vet så där odödliga, men dom glömmer att kylaren på skribentens Amerikanare är gjord av Cryptonit och det betyder att man bör undvika kontakt med den....:-)

Nä, nu skiter jag i er och funderar i stället på vad det var som jag skulle skriva om, inte var det tvätt eller städning, för det vet jag ingenting om, kan det ha varit dagar med R i, det vet jag en del om.....:-) Jag grunnar vidare på det, vi hörs i morgon: Sov Gott eller God Morgon, jag skriver ni väljer....!

Grumpy (Altzheimer) Old Man

3 kommentarer:

  1. Det finns en avart till som uppehåller sig på vägarna fast det finns plogade trottoarer och dom går omkring med stavar spatserar rak ryggade längs vägkanten och tror att dom äger vägen, vid möte får man bromsa in och då snackar vi om att störa rytmen i trafiken. Känner hur det kliar i foten att meja ner. Kör försiktigt under färden till Rute i dag. Mona

    SvaraRadera
  2. DÖDA: Gångtrafikanter, cyklister, folk som har tappat skidorna och dom som håller 30 på 80-väg,TV-tillverkare och logistikföretag....:-(

    SvaraRadera
  3. Liva upp lite ikväll :) Söt liten sång finns här;
    http://www.youtube.com/watch?v=yvTR4741PtY

    SvaraRadera