Besökare idag


lördag 15 januari 2011

LöRdagar är bra dagar, försök göres för att få 60-årig kroppsmassa att se ut som om den tillhör samma ålder...:-)

Skribenten skall nu försöka att återfå samma midjemått som han hade innan skinkan hamnade i midjan, vilket kommer att kräva karaktär, skribenten är inte ett direkt karaktärsämne, men om Hälften kan få tag i ett mindre handeldvapen så bör skribenten kunna ta sig samman, prestationspotentialen ökar i kvadrat med ammunitionsstorleken, så lämpligt vore kanske en Colt 45:a.....:-)

Hur som helst, så skaffade skribenten ett hemgym för att försöka snygga till utsidan av den slitna lekamen som han bär runt på till vardags, införskaffandet är inte nytt utan skedde i ett tidigare skede, när skribenten såg att de så kallade "kärlekshandtagen" började anta format som var större än närområdena på kroppsmassan.....:-)

Järnskrotet har nyttjats till och från, men nu är det bestämmt att det skall bli lite tättare regelbundenhet på nyttjandet, från perioder skall det nu övergå till 3-4:a gånger i veckan, skribenten drog i gång i torsdags och fortsatte i dag, så cirka varannan dag skall vajerhjulen rulla och kompleteras med curlstång, nu har jag blottat det i ett sådant medium så att skammen kommer över mig om jag inte fullföljer....:-)

Men om vi lämnar prestationer, så kan jag tala om att det ju är löRdag, så jag har tagit mig friheten att porla upp en skotte med ett uns vatten i och planerar en afton i Spansk anda, det vill säga att på meny´n står Tappas så förmodligen kommer "handtagen" inte att krympa ens en uns, men det kostar att ligga på topp, som damen sa.....!

Klockan har nu uppnått publiceringstid, så jag är "kanonmätt" och har slafsat längre än vanligt för att kompensera proteinförlusten efter järnskrotet, kanske måste in i skrotbranschen i morgon med...:-)

Avslutar med schkål......!

Så till syvende och sist: God Natt eller God Morgon på er hattar och mössor, ja även andra politiska ställningstaganden är godkända....:-)

Grumpy (Spanjoren) Old Man

1 kommentar:

  1. Undrar hur din WC-stol ser ut om du har skinkan i midjan.............kan vara svårt att sitta ;-)
    Som synes på bilden ovan så var tapas bordet väl dukat, mycket gott och ett stort tack. /G

    SvaraRadera