Besökare idag


måndag 24 januari 2011

Oj vad tiden rinner iväg när man slocknar på locket......!

Jaha, då har ni klicket er fram till surgubbens publicerade alster, om det är bra eller dåligt kan man inte sia om , i alla fall inte innan ni har läst klart "skiten", om ni sen blir besvikna så kan ni ju alltid klaga längst ner här på sidan genom att skriva en kommentar, men bli nu inte för ivriga här, kom i håg att jag är en av dom nu levandes största tjurskalle, så gnäller ni för mycket så föreligger det en risk att morgondagens skapelse blir längre och ännu tråkigare, sån är jag och det har jag råd med (det är det enda jag har råd med just nu), dock är jag ju så empatisk så att jag kan tycka synd om er i detta fall, under förutsättning att det inte kostar mig någonting.....:-)

Det inlägget blev längre än jag hade tänkt, men sådant händer, jag skrev häromdagen att jag kunde tänka mig att omskola mig till journalist, men eftersom jag vet att jag är den mest partiska skribent som existerar (jag tar nämligen fullt parti för mitt eget tyckande och skiter i resten), detta kan ju medföra att "ibland" blir mina inlägg "lätt präglade" av mina privata åsikter, vilket ju är självklart med tanke på hur förnuftig jag är i mitt tänkande/skrivande.....:-)

Nu blev jag så lyrisk över mitt eget skarpsinne, så att jag tappade tråden, men hellre det än att tappa sugen, som flickan sa och rodnade...:-)

Jo, journalister lever farligt, kanske inte så mycket i Sverige som i Ryssland, men skriver man för mycket så kan det sluta i tragedi och man vill ju inte försätta folk i den sittsen att dom tappar alla koncept och därmed tar till våld, skribenten är en ordets man och hatar alla former av våld utom våldsamt ölpimplande....:-)

Till något annat: Ansvariga för skolans utveckling har återigen tagit till orda och kommit fram till att lärare (som Hälften) är dom skyldiga till att ligisterna, som stundtals kallas elever, inte kan leva upp till dom satta målen i utbildningen.....? Det får skribenten att hitta en lösning på hur sopsorteringen i Sverige skall kunna bli exemplarisk, om myndigheterna bara kan bestämma sig för att det är sopgubbarna som är skyldiga till alla sopor som hamnar i tunnorna, så blir det dom som skall vara ansvariga för allt som kommer ut på våra tippar och det blir lättare att döma syndabockar, ungenfär samma sätt att tänka som med skolan....:-) Borde inte skribenten ha någon form av pris för denna genialiska lösning.....?

Eller tänker jag galet, vilda tanke, det kan väl inte vara så att det är den som lägger ner sopan som är den skyldiga, för då skulle det kunna vara så att den som är målsman är ansvarig för den sopa han/hon lägger i skolans "tunna", Nä, så kan det väl inte vara.....?

Nej, skribenten tycker att alla lärare borde gå ut i strejk och ge fan i att ta ansvar för andras missanpassade avkommors räkning och alla jävla föräldrar borde ta och ransaka sina uppfostringsmetoder och lära sina egna barn att studier via läxläsning sker hemma och skall göras direkt vid hemkomst om inte godkända skäl säger annat (dit hör inte att jiddra med andra människor i störande syfte).....! Gud förlåter mycket, men korkade föräldrar det vet i fan om han godkänner....?

Skribenten och Hälften föll i koma på sofflocket under tidigt kväll, skribenten somnar ofta där men endast av "sympatiskäl" mot Hälften som behöver ta igen sig innan hon tar hand om sitt 60-åriga hemmavarande "barn", vilket hon gör med all den äran (skribenten är som ni vet en tacksam man)....:-)

Skribenten valde bort den dagliga eldningen under lördagen på grund av att huset var behagligt varmt, detta medförde att jag trodde att jag kunde spara in lite ved och därmed ändå hålla mig varm på locket, detta har staraffat sig idag, jag har fått elda i det som går för att komma tillbaka i läge "Status Que", för er som inte är så bevandrade i det latinska språket, så kan skribenten påtala att det betyder inte rockgrupp....:-) Summan av förbrukad ved i detta hus är lika konstant som timmerbilarna i Småland efter stormen Gudrun, så nu har jag återigen fått "krypa till korset" och ringa våran egen "vedshejk" i Romatrakten för att få köpa mer värme till huset, det är en väldigt snäll man som har full sympati med att stadsbor inte kan bestämma sig för hur mycket ved som ska gå åt, men förmodligen har han gått och skrattat åt skribentens tänkta förbrukning ända sedan i höstas....:-) Han är inte som Lelle på bilden här, utan han levererar veden nerkapad och klar, i alla fall till skribenten....:-)

Nu ser jag att deadline är förbi om jag skall kunna hålla mina utlovade två timmar sen mitt uppvaknande (jag menar det på locket och inte någon frälsning, om ni nu mot förmodan skulle tro det), jag avslutar som traditionerna kräver med ett rungande: GOD NATT eller GOD MORGON, man vill ju inte bullra om ni precis har vaknat....:-)

Grumpy (Skärselden) Old Man

1 kommentar:

  1. Godmorgon!!
    Tur att jag slutat skolan nu då, och har eget ansvar ☺.
    Känns stort!
    Kram på dig och E..
    p

    SvaraRadera