Besökare idag


söndag 23 januari 2011

Sent skall syndaren vakna....!

Dock gäller inte överskriften skribenten som aldrig syndar, vilket är lite synd redan det, men jag är ju en sådan renlevnadsman så att man borde ha mig som omslagspojke på vilken hälsotidning som helst...:-)

Skribenten vaknade återigen av att Hälften hade fått vara ifred på morgonen, för att sedan efter att hon hade fått förbereda en stabil frukost anropa den sovande skribenten vars ständigt goda morgonhumör fick förgylla hennes enkla förmiddag, en sådan ödmjuk herre gör allt för att hon inte skall ha förberett frukosten i onödan, frukosten som idag innehöll Kaffe, Juice samt smörgåsar med Onsalakorv och Äggdito.......:-)

Efter detta enkla uppvaknande så bar det av mot Auktion i Tofta, utbudet av objekt var inte så gott som skribenten hade räknat med, men 2 äldre väggpendyler föll dock den snåle skribenten "på läpp", dock var mina motståndare i budgivningen Antikhandlare utan omdöme och gick högre än vad mitt toleransmål var satt till, så det blev ingen affär av dessa, dock införskaffades en takarmatur från sent 50-tal för en acceptabel summa, vidare köpte jag en eminent bilbana som skall övergå i mina små "plastbarnbarns" ägo så snart dessa anländer från Ekerö, Hälften fyndade ett mindre bord av utsökt kvallitet som dock kommer att kräva en aning arbete innan det är renoverat till en behagfull stil.....!

Efter hemkomst kände skribenten att skrotet lockade och körde ett pass med bland annat Curlstången som snart kräver mer tyngder för att ge den effekt som jag eftersträvar, dagens pass var lättare än den Gin och Tonic som skribenten lyfte mot aftonen, men skall det vara söRndag så ska det....:-)

Skribenten skrev igår om den nya stationära datorn som han har beställt och under dagen har jag längtat efter nyförvärvet eftersom "burken" jag skriver på nu nästan är ångdriven, en "vanlig Halda" (forntida skriftapparat) hade förmodligen varit snabbare än detta, dock skulle det ha varit svårare att få publikationen publicerad på nätet med nämnda agregat, eftersom dom inte hade direktkontakt med cyberrymden utan texten skulle först gå med "snigelpost", vilket i realiteten skulle innebära att skriften blev läslig för er tidigast i februari....:-(

Nu återstår av aftonen att ladda inför slitet kommande vecka, dock ser jag ljuspunkten när datorhandlaren ringer och påtalar att ankomst av nytt agregat har skett, annars blir det som vanligt i veckan och vi får se fram emot 5 dagar med tristess och fattigdom, kanske är det martyrlivet i veckorna som gör skribenten så ödmjuk (jag gnäller inte om något idag) och full av ömhet, Hälften har städat hela huset vilket skribenten uppskattar till fullo och försöker dra sitt strå till stacken (även små insattser är till hjälp) genom att hålla sig ur vägen och lyfta upp sina fötter från mattan när dammsugaren och dess förare vill passera....:-) Medan denna skrift nertecknas, så tillagar Hälften en enklare måltid till skribenten och sig själv....! Qvinnor som är födda på 50-talet är som allt annat från det årtiondet, vackert, funktionellt och värt all respekt samt rosor och Champagne med jämna mellanrum, skribenten har svårt att förstå hur han skulle klara hemmet utan denna ädla dam....:-)

Kommentarerna på mina enkla skrifter är sällsynta, så jag utgår ifrån att alla mina läsare håller med mig fullt och fast ända ut, ni är så trevliga och förstående så jag häpnar i mitt "svåra" liv.....:-)

Detta var allt från Visby´s Beverly Hills denna söndagsafton, mitt råd till alla herrar måste dock bli skaffa damer från 50-talet och till damerna: Akta er för lättjefulla herrar från samma årtionde....:-)

God Natt eller God Morgon, som det er behagar.....!

Grumpy (Mansgrisen) Old Man

P.S.
Skribenten insåg efter korrekturläsning att alla Visbys Militanta Feminister (VMF) hade placerat mig på attentatslistans första plats och för att inte få bostadens fasad sprayad med rödfärg, så ser jag mig nödsakad att berätta att jag städade köket efter våran aftonmåltid samt utförde prestationen att trycka igång kaffebryggaren (som Hälften hade förberett), detta ger kanske inte några pluspoäng, men kanske kan dom av empati tona ner nyansen på sprayfärgen lite (grönt skulle kunna vara fint till den kommande våren), hoppas att dom har en stor dos av empati inbyggd.....:-)

Grumpy (Självförsvarets mästare) Old Man

2 kommentarer:

  1. Ja du Old Man. G förstår att utan den ädla damen, så bodde nog inte Grumpy i Visby´s Beverly Hill............;)

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha... Word Göran! Mamma hon är bra hon!

    Papi jag fick nästa en tår i ögat av dina fina ord om henne..har hon läst dom?

    Puss bästa papps

    SvaraRadera