Besökare idag


tisdag 25 januari 2011

Lockets mästare är så träningsvillig....:-)

Ibland undrar jag själv hur jag har kunnat bli en sådan mästare på att kunna somna i alla lägen, jag är konstruerad på ett sådant sätt som datorer använder sig av, så att om ingen verksamhet sker på 20 minuter så går hela jag in i viloläge med den påföljd att enda sättet att återaktivera "hårddisken" är att någon form av signal kommer från mobiltelefonen, jag är helt enkelt ett levande exemplar av "väckningsapp", kanske kommer det gå så långt så att ni kan köpa "sovappen" som visar via GPS var i Sverige jag sover just nu, man kanske skall börja lansera produkten med en version som är "free" sen kan den som vill lägga till "proversionen" som då visar gubben på platsen där han "trynar", kan ge många skratt....:-) Grannen G är lyckligt lottad, för han kan gå upp på våran trapp och se "liveversionen" som ständigt sänds via vardagsrumsfönstret....:-)

Med andra ord, så måste jag ständigt vara i någon form av "onlineläge" för att vara vaken, detta kan vara en av orsakerna att jag aldrig går upp i vikt och ständigt är i behov av B-vitamin (Bira), när andra äter, då sover jag och när andra ser på TV, då sover jag o.s.v........!

Dagen erbjöd morgonregn och skribenten såg framför sig hur snön skulle tunnas ut, men vad jag bedrog mig på den punkten, i Rute, där jag och elektrikern M (inte Ekerö) befann oss började det snöa vid 12.00 och sen pågick det ännu när vi drog mot Visby vid 16.00 och nu är det åter minusgrader med tillhörande "snorhalka"....!


Mullvaden valde att gå utomhus strax innan min avfärd mot Rute och blev därför utlåst under hela dagen, vilket han kraftigt påtalade vid min ankomst till hemmet, förresten så verkar han ännu vara sur för detta, gnällig jävel, blir min sporadiska kommentar om detta......:-)

Morgondagen kommer att ägnas åt teknik och kontorssysslor i stället för byggarbete, vilket ger vid hand att skribenten just nu har öppnat en tiRsdag, men endast i syfte att kolla om dom har surnat, dom som vet säger ju att öl inte ska stå för länge och dom här har stått i tvättstugan sedan i söRndags, men den första som jag "sippar" på verkar ha klarat den långa lagringstiden.....:-)

Varje dag när jag hämtar elektrikern M (inte Ekerö) så "tjatar" "Stridsfalken" om att jag skall köra sakta och försiktigt, nu har jag uppfyllt den önskan genom att hålla 70 - 80 hela vägen från Rute och hem, visserligen var det, enligt skyltar 50 i Lärbro och 60 vid Othemskorset, men en hastig analys gav vid hand att det kunde vara felskyltat så jag bortsåg från Transportstyrelsens misstag och lät min förståndiga farthållare avgöra saken och den valde att vara kvar på 70 - 80, vilket jag inte ansåg att jag skulle lägga mig i, det kan vara livsfarligt att bromsa när det är ren "isgata".....:-)

Morgondagen heter onsdag (kanske oRnsdag för vissa) och bör innehålla en hämtning av ny dator med Win 7 (stationär), om så blir fallet så kommer skribenten att återfå det saknade hemmanätverket med delade skrivare och annat som föll ur i och med att det blev flera olika operativsystem i den enkla koja som jag och Hälften lever i, blir det nu så då kan man säga som i sagan: Sen levde dom lyckliga i alla sina dagar och barnen hade flyttat hemifrån (fast Hälften ger fullkomligt f-n i om vi har nätverk eller inte, bara hon kan komma ut på Blocket)...:-)

Angående inlägget om uppvärmningen som det skrevs om igår, så kan skribenten nu meddela att jag har bidragit till den globala uppvärmningen genom att elda så att värmestrålningen från huset nu når ut till våra bilar som står på gatan och därmed spar vi in på motorvärmare och håller nere slöseriet på elfronten.....:-)

Eftersom jag skriver detta så sent, så kan det tyckas vara onödigt att avsluta med God Natt, men någonstans därute i cyberrymden kan det vara en nattlig läsare, så för att inte stöta mig med någon så avslutar jag denna skribentrapport med det vanliga:

SOV GOTT eller GOD MORGON, om det nu är morgon, så bör ni läsa fort och sen ge er iväg till jobbet, det är inte många arbetsgivare som är villiga att betala er med sen ankomst om ni skyller på att ni har suttit hemma och läst vad en öldrickare skriver på nätet på nätterna, tänk på det om ni vill ha kvar jobbet...:-)

Grumpy (Nätverkaren) Old Man

5 kommentarer:

  1. Jag är en av de nattliga läsarna, helt klart. Och angående nätverket, mamma måste inte bara komma ut på Blocket utan även på Hemnet, för guds skull!
    Äpplet faller inte långt från trädet ;)

    Puss på dig papps!

    SvaraRadera
  2. Tur jag är min egen chef då jag ännu är vaken och läser detta. Kommer nog behöva sovmorgon imorgon onsdag eller kanske ornsdag det vet man inte ännu. Sov gott!

    SvaraRadera
  3. Att tjyvläsa är att bedra sig själv, skribenten orkar inte skriva ett inlägg till, så Södermalms Pärla får stå sitt kast.....! Till dottern 2:an M kan fadern bara säga att han inte kan hålla reda på vilka cybersidor som figurerar i damernas värld, men inser att den sidan borde jag ha kommit ihåg då den är en av dom mest nyttjade snabblänkarna på detta kontor....:-)

    SvaraRadera
  4. Skribenten blev överraskad av att ytterligare en "anonym" dök upp i inläggen och hälsar denna sköna dam välkommen att fortsätta kommentera min sneda världsbild och ber samtidigt Södermalms Pärla bortse från mitt förra svar...:-)

    SvaraRadera
  5. Säger faktiskt inte Godmorgon..
    Min morgon började ju med ett påhopp! Tänkte, vad fan har jag med detta att göra. Sen kom jag på. Jag kör ju oxå anonyma kommentarer! Men du är ursäktad för du var snabb där.
    Löst ditt viloläge. Googla på övekonsutmtion av B-vitaminer! Tror svaret finns där..
    Kram skickar jag iaf till dig och hälften och den stackars "vinterkatten" du stänger ute /p

    SvaraRadera