Besökare idag


torsdag 20 januari 2011

Snösatanshelvetet.....:-(

Skribenten undrar ilsket varför det ständigt skall snöa på den del av ön som jag är på, hela jävla dagen har det snöat i Rute medan det knappt har kommit en flinga i Visby.....:-( Hittade ingen bild på Rute, så ni får vara nöjda med "Skate RoUTE"..:-)

Just nu så fryser skribenten i sitt eget hem så att knäna skakar, snabb analys blir: Elda utav bara den och starta bastun (med några bira) eller kasta sig i sängen, under täcket är det alltid varmt, kan det vara så att skribenteländet håller på och blir förkyld, i sådana fall helt jävla olägligt....?

Ligger efter 2 dagar med morgontidningsläsning, vilket inte stör i sig själv eftersom dessa lokaltidningar så gott som aldrig innehåller något av värde, dock kan dom vara bra att ha om man vill reta upp sig en stund (vilket man ju ständigt vill), insändarna kan vara till stor nytta om man saknar bloggämnen.....:-)

Jag tror att mina läsare snart är mogna för lite giftigare utspel i detta media, har kastat ur mig en del i dom senaste, som jag trodde skulle få "hugg" men reaktionerna har varit svaga, så det kanske är dags att öka tempot en aning.....?

Men det får anstå till morgondagen, talade just med en frysande granne G, som också fryser, så beslutet blev att bastubad kommer att förrättas ca. 20.30 med tillhörande drycker, skulle det nu vara så att en förkylning lurar i kulisserna, så kommer detta att väcka eländet, var så säkra på det.....:-)

Har i stunder av funderande runt dagens blogg läst i fatt tidningarna, eller ska jag kanske formulera det som "bläddrat i fatt", inte ett jävla skit av värde, men skribenten kan inte annat än att uttrycka sin beundran för Gotländs journalistik som lyckas fylla två lokaltidningar med bokstäver utan att förmedla ett endaste vettigt skit, skribenten kanske borde börja studera till journalist, jag är ju van vid "list" och behöver då bara läsa in "jouna", hur mycket tenta kan dom få ihop på det....:-)

Dagens blogg innehåller inget gnäll trots att jag lovade på jobbet att jag skulle blogga om "brädjävlar" som har farit som vantar i trapphuset som jag jobbade i idag, jag får spara det gnället till i morgon och det kan ju i och för sig vara bra eftersom jag ska slåss med dom i morgon med.....!

Skribenten ber om ursäkt för att bastubadet drog ut på tiden, med den påföljd att bloggen nästan blev en timme försenad, men nu är både jag och grannen G uppvärmda, men Lindeväg har inte blivit varmare, så den får heta kallare, så är det med det...:-)

När ni läser det här, så fyller A, en av mina bästa polares son år och får besök av 2:an M som har gjort en av dom finaste presenter han kan få, stort GRATTIS till honom på hans födelsedag och en stor tanke går också till hans pappa som tyvärr gick bort denna dag för något år sen.....

Men skribenten avslutar som vanligt med ett rungande God Natt eller God Morgon, som det passar er....!

Grumpy (Seriös) Old Man

1 kommentar:

  1. Godafton..
    Fick ett MMS av eran dotter M med den underbart vackra present som hon gjort till A. Blev tårögd då jag förstod budskapet med den. Tror att A blev så himla glad men även lite sorgsen då hans Pappa finns med i tavlan hon målade. Livet blir inte alltid vad man tänkt sig. Kram på er ♥ /p

    SvaraRadera