Besökare idag


onsdag 26 januari 2011

Skribenten skriver ännu på skitdatorn....:-(

Dagen började lovande och den nya datorn skulle anlända med posten vid pass 10.00, skribenten åkte bort till det eminenta dataföretaget på Söderväg, men vad fan hjälpte det, Ingen dator synes än, vi tackom nu så gärna, som det heter i visan....! Gärna hade man velat ha den, men saken slutade med att skribenten fick rensa hjärna, genom att använda dagen till att transportera ved från Björke socken och kasta in den i Källare Visby, ve den som talar gott om kyla, men veden kom in, bättre sent än aldrig, en annan sak som garanterat blir sen i år är påsken, säger i alla fall dom som vet bäst, det som är märkligt med hela den historien är att vi då firar Jesus återuppståndelse bland annat, märklig jävla kille den där Jesus som tydligen uppstod från det döda lite hipp som happ, ena året var det tidigt, nästa år så var det sent....? Hade snubben ingen kalender, eller hade han bara svårt att passa tider, om så är fallet så skrivs den här bloggen av en "MiniJesus", för den här kommer ut på nätet lika tidspassat som påsken....:-) Nä, tacka vet skribenten Påskharen som i alla fall har med sig godis...:-)

Kristendom i all ära, hur skulle vapenindustrin ha klarat sig genom åren om inte religion hade funnits, då hade vi inte haft några krig och ingen större vapenindustri....? Nä, kyrkan har skilts från staten, men är i skribentens ögon fortfarande lite av en myndighet, där enskilda individer i position kan uttala sig och göra saker som strider mot vanlig hederlig empati mot våra nästa...:-( Skribenten som inte tror på något annat än sina vänner och sig själv, vägrar att ta del av religion och annat skit som kommer från myndigheter, är helt säker på att dom, både kyrkan/staten blåser oss med ett flin, men en dag är det återbetalning som gäller....:-)

Våran verklighet som vi lever i får vi vackert skapa själv, varje människa som har svalt rekomendationer från staten och kyrkan bör tänka på att dom bara luras, bara, bara luras hela tiden, som det heter i en annan visa.....:-) Skribenten är en sann anarkist, men en snäll sådan som baserar sina anarkistiska tankar på moral och medmänsklighet, dock med förbehållet att jag saknar empati för slödder som inte tar sitt mänskliga ansvar....:-)


Skribenten börjar bli en smula förkyld, jag hoppas att inte mitt grisiga betende har gjort mig mottaglig för svininfluensan, kanske var det överkonsumtion av Julskinkan som var den utlösande faktorn, tur att man inte sympatiserar med Nazzar, då hade det väl varit solklart att det är svininfluensan, men med tanke på all "gojja" jag skriver här så föreligger det risk även för fågelinfluensan, som den allerta läsaren nog har förstått, så har jag inget att skriva om utan är mest deprimerad för att jag ännu skriver på den här "burken" som hade ett bästföredatum som gick ut för ca. 4 år sedan, så mitt förkylningsvirus är intet mot vad jag ska ge den här "burken" i virusväg när jag har fått kopiera vad jag behöver.....!

Aftonen avslutas i denna sena timme med ett: God Natt eller God Morgon på er i friske......!

Grumpy (Ham) Old Man

1 kommentar:

  1. Godmorgon Clarre..
    Eller lill-Clarre kanske, jagar brevbäraren som när man tjatade på "när kommer Tomten" - gulligt tycker jag, kan inte vänta in avin om paketet ☺.

    Min kompis Pizzagubben här på vår gata sa en gång när vi pratade om vilda djur:
    Du vet, en gång när jag gick på skogen, blev jag jätterädd, det kom en sådan farlig hundgris!

    Dessvärre skrattade jag då, men han tog det rätt.
    Själv kallar syrran och jag dom för Nazzar eftersom dom skövlar skogarna och äter upp kantarellerna!
    Kram på dig och E!
    p

    SvaraRadera