Besökare idag


måndag 3 januari 2011

Skribenten ställde en fråga igår...........?

Ny dag, samma soffa och samma snöslunga, när jag går där på gatan med min snöslunga så hinner jag fundera en del......?

En tanke som slog mig under dagen var en tacksamhetens tanke, den går till den globala uppvärmningen som ger oss mildare och mildare vintrar....?

Om vi inte hade fått den globala uppvärmningen, skulle vi då ha fått 1 meter snö till, och haft 10 grader kallare ute.....?

Men nu var det inte den globala uppvärmningen som var frågan som ställdes i gårdagens blogg, Nej, om ni läste igår, då såg ni att jag Googlesökte på Homer och hittade damen med formerna som hade likheter med Homers ansikte, som slutfråga, så undrade jag lite ironiskt vad man skulle hitta om man sökte på Bush och eftersom jag är en kunskapstörstande skribent, så kunde jag inte hålla mig utan kollade idag och blev mäkta imponerad av bilden som ni ser till vänster, damen ifråga har ju humor som passar en skribent som handen i handsken.....:-)

Annars rullar dagarna på och jag har planer på att köra igång bastun och där köra min egen SPA-kväll för att åtminstone försöka hitta någon form av renhet till min utsida, insidan kan troligen inte renas ens med 4.000.000 Ave Maria.....:-)

För att inte hamna i den prekära situationen att få ens någon liten rening på insidan, så garderar jag med att klämma ett par burkar under "lögningen", troligen låter jag även högtalarna i bastun få ljuda, kanske kan detta rena skallen insida något, fast när jag tänker efter så föreligger risk åt andra hållet, plan A blir nämligen att avlysna Uppsalas egen Frank Zappa (Ove Thörnqvist, för er som undrar), hans texter renar inte mycket, dom rör till på ett behagfullt sätt.....!

För att ge er samma lycka som jag upplevde, så bjuder jag storartat på länk:
Kloka ord från Sveriges bästa....!

Om ni väntar pengar från mig, så kan jag meddela att jag idag tog mitt ansvar och la in betalningarna på mina räkningar som skulle ha varit fodringsägarna tillhanda per den 2010-12-30, men jag säger bara att: Den som väntar på något gott, han väntar aldrig för länge.....:-)

Eftersom jag vet att många av er läser vad "spåkulan" säger på Facebook, så dedikerar jag nästa länk till Finingen på Södermalm med följande Länk:
Spåkulan och förklaringen till dess uppkomst...:-)

Med hälsning från en som aldrig gjort så....:-)

Aftonen avslutas härmed med ett God Natt eller ett rungande GOD MORGON på er....:-)

Grumpy (Märklig Typ) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar