Besökare idag


tisdag 1 februari 2011

Undrar om Murphy har flyttat, han har inte varit på jobbet på skitlänge....?

Ibland kommer man bara på saker av sig själv, idag kom skribenten helt plötsligt på att Murphy som alltid ser till att saker går precis som det inte skulle, inte har varit synlig efter Nyår, undrar varför, kan han ha flyttat eller är han sjuk (jag kan ge mig fan på att bara för att jag nu skriver om honom, så kommer han att ge mig ett helvete i morgon), ibland undrar man om inte han står på firmans lönelista, i alla fall så var han ofta på jobbet förra året, någonting är konstigt, fast eftersom skribenten jobbar kortare dagar nu sen nyår, så kan det ju vara så att han har hittat sin heltidstjänst hos någon annan.....?

I morse ringde målaren R och sa att han inte kunde komma, helt okey, men sen sa han att polisen skulle befinna sig på min väg (148:an) för att dra in lite böter så här i början på februari, det gäller ju att se till att ha fyllt kvoten varje månad så det säkraste är väl att ha dragit in stålarna i början om man skulle bli sjuk, så skribenten körde som om det gällde en uppkörning, vad fan hade man för det, förutom en senare ankomst till Rute, det fanns inte en snut på vägen.....:-)

Så när jag åkte hem, då körde jag som vanligt igen, man ska inte tro på rykten om man vill komma fram fort, däremot blev jag jävligt irriterad på att vindrutan slafsar igen när man hamnar bakom andra, så jag körde om alla jag såg och idag såg jag fler än igår, kanske för att jag hade rätt glasögon idag.......?

Alla gotländska rondeller är enkelfiliga och man har tydligen lagt körfilen i mitten, kanske för att man inte ska kunna komma åt kantstenarna, idag hittade skribenten på en lek som man kan leka både ensam och om man är fler i bilen, den heter: Gissa vart dom ska....! Reglerna är enkla, man gissar när den bil som ligger framför skall köra ut ur rondellen, rätt gissning ger 5 poäng, skulle bilen framför av misstag blinka eller gå till höger för att visa vad som är på gång, då blir den diskkvalificerad fram till nästa rondell, ganska rolig lek om man tycker om att få epilepsi, för det får man garanterat om man ligger efter alla idioter....:-( Hade man kört så i Stockholm, då hade man förmodligen blivit urryckt ur bilen på Drottningsholmsvägen, uppslängd på motorhuven och fått vad man förtjänade.....:-)



Skribenten uträttade några ärenden vid den tidiga ankomsten till staden, 3 rödljus fanns i min färdväg, vid samtliga hamnade jag bokom bilar som inte körde när det blev grönt innan dom såg att framförvande bilar hade kommit tryggt och säkert över korsningen, med den påföljd att när jag väl skulle få köra så hade det slagit om till rött igen, behöver skribenten påtala att alla tre bilarna framfördes av kvinnliga chauförer, om bilarna framför börjar rulla, så betyder det att man själv kan börja rulla, HUR JÄVLA SVÅRT KAN DET VARA......?

Till våren skall jag ta mej fan ta och bestycka kylaren på mitt Amerikanska åk med 4 stycken AK 5:or och nästa vinter skjuta sådana bilar i atomer, på det viset kommer jag att gå till historien som: Mannen som fick Svensk Vapen- och Eldbegängelseindustri på fötter, förhopvis kommer även mitt namn då att lysa i Neon på fasaden till Stranges Begravningsbyrå, som vid det laget kommer att vara en av Gotlands mest lukrativa brancher....:-) Sug på den ni kärringar vid rödljus.....! Jaktfalken påtalade förra veckan eländet med "stavgångare", dom jävlarna går alltid på gatan, även om det finns gångväg på sidan, tror dom att man blir imponerad av att se idioter som inte klarar av att åka skidor på vanligt sätt, gångtrafikanter skall befinna sig på gångvägar om sådana existerar, om det inte finns, så kan jag förstå varför dom går på vägen, när jag tänker efter så är dom flesta av samma format som linjebussar, kan det vara orsaken till att dom nyttjar vägen.....?

För att lugna lilla nerven, så har jag pysslat med dammen i trädgården och vaskat av min bil, så nu känns det bättre och jag har till och med fått eld i spisen, men från epilepsi till hett om öronen är inte så illa jobbat, jag undrar just nu om det inte kunde vara gott med en liten bira (trots allt så är det tiRsdag idag), gårdagen gick ju helt i Arlas tecken, och för att skrämma upp er ytterligare vad det gäller bestyckning och Mjölk, så väljer jag att här lägga in Södermalms Pärla´s favorithare som har sin givna plats på hennes kylskåp (det skulle dom veta i Nykvarn, men då faller hennes image där och den unge mannen N skulle bli helt desorienterad, sånt vill vi ju inte medverka till...), alltnog, passa er harjäveln är livsfarlig, kan vara bra att göra som han vill, förmodligen har han en aning talibangener i sig, det är ju inte direkt den snälla påskharen vi pratar om....:-)

Hoppas att "mina" flickor på CasaA2 har haft en bra dag, nästa måndag ska gubben jollra med damerna, för då väntar lite pyssel på Södra Murgatan 17, hoppas att dom är glada då.....:-)

Ja, det blir inte mer än så här på denna enkla blogg, om nu inte saker händer senare under kvällen, det här är författat vid den tidiga hemkomsten, så än finns det hopp om en förlängning, som flickan sa och rodnade....:-)

Ni som tror på idéer om att spara energi genom att till exempel använda energisnåla prylar som LED-TV och lågenergilampor, ni ska ha klart för er att nu har skribenten fakta att komma med, sedan plasma-TV:n rasade och vi började använda LCD-TV:n så har temperaturen i vardagsrummet sjunkit med ca.2 grader, vilket gör att vi nu måste kompensera detta med stödvärme trots att den globala uppvärmningen florerar över våra bebodda platser på jorden, Aaaa, eller hur.....:-)

Skribenten gör som våra "pålitliga" forskare, jag låter kapitalet styra och drar en dyr öl till (tiRsdag), undrar vad morgondagen har i sitt sköte, sa flickan och log.....:-)

God Natt eller God Morgon på er snälla och dumma och dom sista som jag nämnde, dom ska ge fan i "mina" tjejer, annars blir det historisk sydstatsbestraffning:  Dom jävlarna skall rullas i Tjära och Fjädrar och ställas ut på Stora Torget, vi återkommer om aktuellt datum senare...:-)

Grumpy (Försvararen) Old Man

7 kommentarer:

  1. Vi på södra muragatan kommer säkerligen vara gladare nästa vecka :-) Särskillt nu när vi får fin besök! Man lär så länge man lever säger de ju, och nu borde jag ha lärt mig att man inte kan lita på någon! Du får gärna påminna om detta då jag antagligen glömt de nästa vecka!!!

    SvaraRadera
  2. Påminner er gärna, då får jag ju prata med "mina" tjejer, sånt gillar äldre herrar, ha en bra dag flickor, önskar "Grumpy Old Man"

    SvaraRadera
  3. Tror du jag skulle våga ha den skylten på kylen utan backup från Nykvarn ☺? Både Far och Bror har stora vapenskåp som innehåller "gottochblandat" ingen särkrivning här inte.
    Kram på dig!

    ps. Körkort är bra att ha på Gotland va? Så sänk du farten. Rabbisarna måste få leva.

    SvaraRadera
  4. Hela ön kryllar av galna kärringar och 1000-tals Arlarabbisar, upprustning är ett måste, kanske borde skribenten snarast skaffa sig ett "Nykvarnskåp".....:-)
    Grumpy (Självförsvaret) Old Man

    SvaraRadera
  5. Det var ett jävla gnäll och klagande på det kvinnliga könet du skall veta att det finns precis lika många manliga nördar vid rödljusen.
    Tyvärr får du medhåll av en viss person i detta hushåll....Mona

    SvaraRadera
  6. Skribenten skulle aldrig klaga på det kvinnliga könet, ej heller på dom andra kroppsdelarna, skribenten som är en klok och förnuftig man ser rent vetenskapligt på sina "span" om alla som kör som "pissråttor" och visar sig för skribenten är kvinnor (kan ju också vara transvestiter, jag har ju inte falkögon längre), då måste jag utgå ifrån egen erfarenhet och säga att det är vanligast att kärringar kör som höns.....:-)
    Kramar från en som älskar kvinnokroppar...:-)

    SvaraRadera
  7. Bästa bloggposten på länge! Jag skrattade högt och ska utan tvekan börja leka din nya lek. Jag hatar värdelösa trafikanter och brås mer än gärna på dig när det gäller sånt.

    Puss!

    SvaraRadera