Besökare idag


tisdag 8 februari 2011

Det här är fan i mig som att bo i Las Vegas, vilken jävla glamor.....!

Skribenten lever ett för stunden behagfullt liv och firar tiRsdag på "vårdhemmet", aftonen erbjöd endast en enklare måltid som var en senare variant av brunch, kanske skulle den heta "brinner" av det enkla skälet att det blev "breakfast and dinner", den bestod av Croque Monsieur men Skinkan och Dijonsenapen byttes ut mot Bolognese och färska skivade Tomater med Örtkrydda, till detta intogs på Brittiskt vis "a cup of thea" samt vitaminer (pensionärsvarning) och lite Juice....:-) Skribenten sökte på Google och som vanligt blev något konstigt, jag skulle hitta en bild som visade en kopp te eller tepåse, men fan, det blev en på Theburka....:-)

Dock är idyllen inte så alkoholfri, som den kan tyckas med tanke på aftonmålet, skribenten var tvungen att knäcka ett par bira för att se så dom inte härsknar, dagen har varit aktiv, för skribenten har använt dagen till att dels jobba på Södra Murgatan bredvid Gotlands vackraste flickor:

 Vackra damer, som kan göra underverk...!


Vidare har gatan här utanför vårt privata äldreboende hackats ren från is och annat halt som skulle kunna göra om min "enarmade bandit" (Hälften) till ett liggande Roulettbord (därav överskriften om Las Vegas), skulle hon ramla en gång till , då sätter jag mina marker på att hennes ordval blir Svart, visserligen ger det bara 2 gånger tillbaka men det blir pengar det också, dessutom verkar det som om vinterkylan är på väg tillbaka, vilket innebär att skribenten är tvungen att se efter dammen i trädgården extra noga, eftersom min tidigare lagning av dammduken verkar ha släppt i kylan under påverkan av isen, antingen fyller jag på den med jämna mellanrum, eller så får Karparna tjacka vinterkläder, för det är nästan fuktigare runt dammen än i den.....:!

Grannen G har varit inne på en aftonkaffe med "stödkrage", detta gjorde att skrivandet avtog i cirka 1 timme, så nu måste jag skriva fort som fan om jag ska kunna få ut det här innan våren kommer, Mullvaden har haft några goda dagar med plusgrader, vilket har gjort det möjligt för honom att vara ute så länge (30 sekunder) så att han har hunnit runda "barren" och kilat in genom kattluckan i uterummet, annars sover han mest eller äter mest, förresten, han gör det lika mycket 11,59 minuter av varje, vilket betyder att han har spilltid på 2 minuter, som räcker exakt till 4 löprundor runt kåken per dygn, man kan nog kalla honom för en vanekatt....:-)

Nu har klockan blivit så pass på natten så att jag väljer att berätta resterande i nästa blogg, här kan jag inte bli sittande efter midnatt, då kommer morgondagen att bli lidande och den enda som just nu har rätt till lidande i familjen är Hälften med sin värk, hon har dygnetruntvärk, medan skribenten försöker få dagsverk, eller i alla fall delar av....:-)

Så en normal avslutning blir nog: Kolla Gröten, den skall inte mer än koka upp. Sen säger jag bara som vanligt: Sov Gott eller God Morgon, ni som har morgon får en extra hällsning som lyder: Må Kaffet gagna eder lekamen under arla morgonstund, ni får snart mer bara klockan blir 09.00.....:-)

Grumpy (LasVegas) Old Man

3 kommentarer:

  1. Mullvaden gick långt idag (igår) han var inne i min trädgård, så det börjar nog bli vår. God natt, nu skall jag strax upp/G

    SvaraRadera
  2. Måste var en bra blogg, en del sover inte, dom väntar på publiceringen och sen går dom direkt till jobbet, skribenten njuter av detta och går till sängs, Sov Gott grannen G, fika i morgon....?

    SvaraRadera
  3. Gooodmooorniiiing Visby!
    Så skönt när du är mild i tonen! Den där gröten är intagen. Slutat bränna kastruller och vaktar numera. Signe vägrar vår här men Selma har fattat att man ska passa på mellan köldknäpparna. Ha en bra dag och krama E varsamt!
    p

    SvaraRadera