Besökare idag


måndag 21 februari 2011

Skribenten har undrat och undrat.....:-)

Fick ett inlägg innan jag "la bloggen i träda", det kom från en yngre dam på Södermalm och löd enligt följande:

- Tänker mer att du kanske ska tänka efter att skriva lite mjukare,. Det gillar vi tjejer iaf, iaf jag. Men alla gör som dom vill. Dina bästa inlägg har för mig varit dina gamla minnen.

Men den senila skribenten trodde att han hade en "hård" uppväxt,  men Pärlan anser att minnena är "mjuka", så den stackars skribenten är nu tvungen att köra en "rewind" av barndomen och omvärdera allt inklusive "GrisLarsson" och Bonde på stationen i Vällingby, stora trauman skall ut i ljuset igen, det är inte lätt att bli senil....:-)


När jag letade efter bilden på den förvirrade brandpoststalande damen så hittade jag en bild som jag inte kan undanhålla er, det är bilden på Midnattskorna, som är kompis med Södermalms Pärlas Arla Haren som vi ju sen tidigare vet är en livsfarlig figur, medan han inriktar sig på alla, så verkar Midnattskorna vara mer specialinriktade och inte bry sig så mycket om vanliga människor, så vi kanske inte behöver träffa dom i verkliga livet, om inte.....?

Annars är skribenten en mjuk "jävel" och väljer därför att länka till en ödmjuk äldre landsplåga från den tid som var slutet på den "mjuka" tiden, skribenten väljer att dedikera låten till Hälften för att hamna i bra dager som det heter, dock väljer jag bort Peter Himmelstrand som sångare trots att det till och med är hans låt, jag väljer att låta Enköpingspojken framföra stycket (lite mer tryck i hans version), kan passa bra till en morgonfika eller vidbränd gröt som en del helre väljer....:-)

Häftigare än originalet.....!

Så ja, nu har man smörat "fett" för Hälften, dock med ett stort problem, hon kommer aldrig att höra detta eftersom hon inte läser det jag skriver, hon anser att jag PRATAR så mycket skit, så det fins ingen anledning att läsa den skit jag SKRIVER, att vara missförstådd är inte lätt, men ingen författare blir stor under sin livstid, fast när jag tänker efter, så anses ju Jan Oskar Sverre Lucien Henri Guillou vara en stor författare och skribenten anser att det han skriver och säger är mest skit, så med tanke på det, så kanske man slår igenom till sommaren, om vi bortser från karriären, så undrar man ju om inte killen alltid fick äta kall mat som barn....? När hans morsa skulle ropa upp honom till maten, så måste det ju ha blivit problem med varmhållningen: - Jan Oskar Sverre Lucien Henri Guillou, kom upp och ät, maten står på bordet....? Då måste ju maten redan ha kallnat innan hon hade ropat färdigt, han måste haft en svår barndom, kanske är det inte synd om skribenten när allt kommer omkring....?

Vedspisen är i det närmaste glödröd, 1:an K´s pojkvän anländer redan i natt med båten och man vill ju inte ge ett negativt intryck på den tillförordnade svärsonen, så det gäller att se till att värmen i huset blir så hög, så att Mullvaden tar av sig Bajenmössan (han fungerar som termometer i huset), åker den av, då är temperaturen dräglig...:-)

Nu har jag inte tid med er mer, ni får roa er själva, kanske hyra en film eller skriva en blogg.....:-)

Sov Gott eller God Morgon på er, fan också, jag skulle ju sluta skriva tills februari var över, inget jag tänker blir av, dålig planering är skribentens signum...:-)

Grumpy (Skrivkåt) Old Man

5 kommentarer:

  1. Godmorgon...
    Ibland är du bara sötast!
    Tack för värmande inlägg.
    Önskar mig en present av dig.
    Midnattskorna inplastade som får sitta bredvid
    Arla Haren på kylen. Den var absolut klockren!!
    Kram och hälsa E och hoppas armen läker väl..
    p

    SvaraRadera
  2. alltså, jag ÄLSKAR kossorna! har dessutom hittat bilden (ej från t-shirt) högupplöst. den skriver vi ut pia och pappa!
    puss

    SvaraRadera
  3. Bra, mina barn är pålitliga, läser pappans "skit" och förbättrar bildgalleriet...:-)

    SvaraRadera
  4. Yes Maria! funderade vidare på dessa underbara bilder. Är dom inte numrerade? kanske räcker till en fondtapet i köket om vi hittar rätt på alla! Kram på er Båda! p

    PS. -12C, Bajen vann i 91 minuten ♥.

    SvaraRadera
  5. Det är tydligen en kille (serietecknare) vid namn Max Andersson som gör dem. Har hittills bara hittat tre versioner av just Mjölk 3%. De har numrena 1, 23 och 7, varav den senaste tar upp ämnet sex.
    Googla!
    Puss o kram

    SvaraRadera