Besökare idag


söndag 27 februari 2011

Gul som farsans postcykel, sa Bill...! Sån är livscykeln, sa Bull....:-)


Har nu varit inne på banken och betalt räkningarna, samma skit varje gång, ser bra ut på kontot, sen går det 15 minuter och det ser för jävligt ut på kontot....:-(

Fast det går ju att lösa, man kan ju till exempel arbeta, jag vet att det tar emot, det vet jag av egen erfarenhet, men normalt hanterar Hälften en del av räkningarna, men nu när armbrytningen gick av stapeln, så visade det sig att hennes lön blev mindre än barnens äldre veckopengar (nu är det dags att ge farsan veckopeng, bara så att barnen vet om det), kommunen i detta östliga län har missat lite här och där, så nu får hon vänta på den del av stålarna som sorterar under "sjukersättning", man kan bli sjuk för mindre....:-(

Men under dagen, då kom det på skivor på väggen i uterummet (rökrummet), samt sågades ut hålen till skribentens Sony-högtalare som han älskar, men Hälften älskar att hata, hon anser att om man har 500 högtalare sparade i källaren, då skall man inte åka och köpa fler, där förstår inte skribenten hur hon tänker....:-)

Har även i dag sett ett avsnitt av "Morden i Midsomer", dock behövde jag inte tanka på med Wirre idag, eftersom jag samtidigt eldade och kunde utnyttja reklampauserna till att fylla på i vedspisen, detta betyder i realiteten att detta blev en söndag och inte ens en liten söRndag, skribenten känner sig som en riktig renlevnadsmänniska, nu kommer det att bli intressant att se om jag vaknar utvilad i morgon bitti efter att ha levt så hälsosamt denna söndag, jag betvivlar att det kommer att vara så, men man är inte sämre karl än att man provar även så desperata metoder....:-)

Annars har jag inget att förtälja, förutom att jag önskar att detta lilla inlägg räcker till kaffet (kanske inte till morgongröten, men man kan inte få allt...!), skulle det inte göra det, så är skribentens tips att ni kilar över till grannen och snor hans surt förvärvade morgontidning, honom gör det ingenting, för han kan ringa och skälla för att tidningen inte låg i brevlådan, det är värre om ni gör det, för ni har bergis inte ens betalt prenumerationen....:-)

Så, lika inrutat som tidtabellen i Italien under Mussolinis styre: Sov Gott eller God Morgon, sitt nu inte här och dräll hela förmiddagen, utan se till att ta er till jobbet i tid för en gångs skull...:-)

Grumpy (Ordningsmannen) Old Man

2 kommentarer:

  1. Godmorgon Visby..
    Låter väl bra att dela på tidningen, 2 hushåll ☺.
    Hur fortskrider läkningen då av E:s arm? Är hon sjukskriven mer än 3 mån ( hoppas inte) kan hon ansöka hos AFA om tio procent av lönen, gäller kommun och landstingsanställda har jag just lärt mig. Skrev jag rätt eller inte, det får du ta reda på☺.. Hälsa E.. Kram/p

    SvaraRadera
  2. Läste i nämnda tidning att det är musarmens dag, idag måndag. Jag trodde dom hade ben.....
    Eller det kanske är något som FI har med i sitt valmanifest under E.8
    http://www.feministisktinitiativ.se/for_en_feministisk_politik.php

    \G

    SvaraRadera