Besökare idag


fredag 25 februari 2011

Konstig afton har man varit med om förut, men den här tar nog priset....!

Skribenten och familjen, utom 2:an M (saknar henne) har varit på sen lunch hos "Mommo" och JÄVLIGT sen kvällsmat hos en "Liten Elefant", allt hade nog slutat med att skribenten hade somnat på soffan om inte 1:an K hade fått frispel och börjat inventera äldre mjukisdjur och teckningar sen barndomen, skribenten är förvånad över att en äldre herre som inte kommer ihåg 3 saker som skall inhandlas i "mjölkaffären" helt plötsligt kommer ihåg vem av dom 3 barnen som ägde vilket av alla djur som dom exemplariska föräldrarna har sparat i ett system som saknar all form av katalogisering....:-)

Uterummet ligger inte i träda, men arbetsmoralen ligger just nu på ett annat plan än konstruktion, med andra ord så gäller denna vecka: Kan du skita i att ta tag i saker, så gör det....:-)

Dock har skribenten och 1:an K´s boyfriend kommit så långt i livet att vi har styrt upp väggen i det s.k. uterummet så att morgondagen kommer att ge vid hand att väggarna nästan går att färdigställas, men vi kommer att hindras av en liten jävla transformator som skall omvandla 230 volt till 12 volt likström, skiten måste dessutom passa i en apparatdosa med en diameter av 70 mm, på tal om elektriska installationer som jag inte ens har behörighet att utföra, så jag måste ringa elektrikern M (inte han på Ekerö), han måste komma och kolla takbelysningen hos den "Lilla Elefanten", men det får jag fixa i morgon....!

Familjen tycker att jag är "sunkig" som sitter vid datorn och skriver när alla andra här fungerar socialt, så jag lämnar er åt ert öde och återkommer i morgon....:-)

Så, som vanligt, Sov Gott eller God Morgon, för att slippa spöstraff så tar jag avsked nu....!

Grumpy (Under Hot) Old Man

Länk till detta:

Fast skribenten lever under hot...:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar