Besökare idag


lördag 12 februari 2011

Sketen fRedag, skall man hitta "snö" med klass får man leta på Stureplan, här yrer den, där kostar den....!



Tjenare,  sjeljudet är komplicerat om man inte är av Svensk börd, skall man läsa detta så kan det lika gärna bli Senare och ser man till publiceringen av denna blogg, då är det fan i mig mer logiskt med Senare, skribenten har inte hållit deadline sen Boerkriget (det kan ni Googla på ), jag tänkte först lägga in en bild på Boer, men jag vågar fan i mig inte ens tänka på vad det kan bli för bild med tanke på mina tidigare försök på Google, men okay, jag gör ett försök och lägger bilden här till vänster, men kom ihåg att jag inte ansvarar ett endaste skit för vad den visar....:-) Jag sa ju att det kunde gå så här, varför kan ni inte lyssna, nä-nä, bara kör på....:-)


Jag byter ämne och börjar fundera mer runt bilder och dess finnande, skribenten är ju Finne i originaltappning om man säger så, ja inte riktig finne, men född i Helsinki av släkten Roth och Ahlbom, men som dagens invandrare så stack man ju direkt, båtflykting vid 7 dagars ålder, sug på den ni....!

Lärde mig tidigt att detta snackas det inte vitt och brett om (så berätta nu inte detta för era bekanta, för då kommer man att ha svårt för att se seriöst på mina "rasistiska" påhopp), lärde mig som ung att enda sättet att slippa frågor på detta var att skalla dom som frågade för mycket, eller som man säger: Sätt dig i respekt, det underlättar tillvaron, jag fick lägga om stil när spärrvakten frågade på Gröna Linjen vart ska du åka (frågor), varje gång man skallade dom så kom man bara till stationen i Vällingby och det var inte T-banans station utan stationen där konstaplarna (Grislarsson och Bonde) höll till, sen var det vila i 4 timmar innan man fick skalla nästa, det är svårt att växa upp när det alltid hettar till (global uppvärmning...?), men va fan, man kom på fötter men nu frågar dom inte längre vart man ska åka, nu vill dom se legitimation för att dom tror att man skall ha pensionsrabatt, jag ska fan i mig börja skalla dom igen, jag är trött på fåniga frågor och vinterväder och vill bara ha blommrabatt.....:-)

Äh, det är fRedag och jag har annat att göra än att bikta mig för er, ni får klara ut det här med journaler från min ungdom (använd 500717-9319 om ni söker), jag skiter i det här och knäpper på bastun (Finnblodet...?), satana hyvä oulot....!

God Natt eller God Morgon, klokare ord kommer under lördagens tidigare skede, skärpning nu, inte förmiddag, men mot eftermiddagen....:-)

Grumpy (Suomi) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar