Besökare idag


onsdag 14 juli 2010

Värmen kanske lättar....?


Jag låter solen vara kvar som förstabild eftersom den inte vill ge sig...!
Skribenten och hälften jobbar för högtryck tillsammans med solen som skiner för högtryck....:-)

Allt förbereds inför lördagens party och skribenten har idag även klippt det lilla gräs som solen inte har lyckats bränna än, nu får det bli bevattning ända fram till fredag för att försöka få liv i skiten igen, hoppet är det sista som lämnar oss, sa Holm och log...:-)

Mullvaden har idag åter börjat röra sig utomhus, så kanske kan det bli lite svalare, han kör ju med andra prognoser än SMHI som inte verkar ha samma koll som John Mullvaden Pohlman, hans inbyggda sinnen, ja, alltså Mullvadens verkar aldrig slå fel...:-)
Skribenten är starkt påverkad av värmen och skulle redigera gårdagens inlägg, alltså ett svar från mig till Oskar som lyckades bli tre likvärdiga svar, hur det gick till vet jag inte, men när jag skulle ta bort mina svar så lyckades jag radera alla svar, kompetensen är stor hos en svettig skribent......:-)


Natten som var innehöll ju några droppar regn, vilket i alla fall medförde att temperaturen sjönk några grader, visserligen var det inte mer än en nysning till regnmängd, men man får vara glad åt det lilla man får, sa flickan och log....:-)

Som ni förstår, så har jag inte något att skriva om utan skriver ändå, så är det att vara skribent, men jag kan ju fylla i med ett av Jaktfalkens eminenta ordspråk om jag nu hittar något som passar, varför inte:

Det som inte tar död på en... får en i alla fall att må riktigt dåligt.

Eller, varför inte:

Man har inte roligare än man köper ut för.


Eftersom skribenten strax skall bege sig till Bolaget, för att fylla förråden till lördag, med andra ord så har jag annat att göra än att sitta här och skriva så ni kan ju åka och bada eller göra något annat än att sitta här och läsa....:-)

Ha de bra och akta er för värmeslag....!
Grumpy (Langaren) Old Man

3 kommentarer:

  1. Godafton..
    Jo vi som inte behöver åka till bolaget, badar ☺.
    Ihrevikens vatten är gudomligt.. säkert 23 grader.
    Nu har jag visat M och L din blogg.. Ses fredag.. Hälsa familjen.
    kram/p..
    Som ska lägga sig i hängmattan och läsa.

    SvaraRadera
  2. Aha så det var därför, trodde att ordern var inställd.

    SvaraRadera
  3. Given order gäller alltid, i övriga fall blir det krigsrätt.Slut

    SvaraRadera