Besökare idag


måndag 12 juli 2010

Åter igen gryr dagen, men jävligt sent......:-)


Av söndagen blev det inte mycket och det kan vi lasta värmen för, det har varit så jävla hett så att skribenten har legat helt utslagen både i går och i dag, men till aftonen i går så lyckades skribenten med att få i hop en förfest (träningsmatch innan lördagen), deltagarna bestod av skribenten, hälften, sonen E, hälftens syster Y och deras mor M samt grannarna G, C och M.....:-)

Fan vet när vi slutade, men grannen G var inte helt på topp i dag på morgonen och skribenten väntade länge innan han satte sig bakom ratten.....:-)

Slutet på aftonen bestod av ett samtal om den skånska idiotens beteende mot 1:an K och därmed kom adrenalinet igång hos skribenten, vilket inte är särskilt roligt, så jag hoppas att vi får ett avslut så att idioten försvinner ur min tankevärld jag får nog göra en Wododocka på fanstyget, så att jag kan lägga ut lite trollformlar samt sticka lite nålar och annat vasst i grabbjäveln....:-(

Idag på eftermiddagen så tog vi oss samman och drog i väg med bilen bara för att få lite svalka från solens hetta, bilens AC är den enda räddningen i värmen och stranden ger lite svalka men även där lyser soljäveln, så svalkan blir kortvarig eftersom stranden saknar alla möjligheter att ge skugga....:-(

Så fort solen börjar gå ner så skall skribenten tillsammans med grannens flicka M börja rensa dammen från all algtillväxt, men ännu så ligger solen å där, så jag utsätter mig inte för skiten i onödan....!


Mullvaden är knappt rörlig och jag tycker väldigt synd om honom, i går öppnade jag ner till uthyrningen för att han skulle få tillgång till husets svalaste område och det mottoogs med stor tacksamhet så att nu har han även idag gått ner dit och vilat under dom hetaste timmarna....:-)

Sonen E körde utgång i går efter trädgården och hans mobil stängde av sig för att sedan inte starta igen, så nu fick även han göra en "Madde" och hela telefonboken verkar vara raderad, nu hoppas vi givetvis att alla i telefonboken ringer så att han får tillbaka sina kontakter, men telefonen fick lämnas in till Elgiganten och om skribenten känner dom rätt så kommer dom inte ens att försöka rädda några telefonnummer....:-(


Av detta kan man lära att man bör göra "backup" även på sin telefon med jämna mellanrum, men det är det ju jävligt lätt att säga i efterhand. Nu har han fått en lånetelefon från Elgiganten som förmodligen (Nokia) släppte ut på marknaden i mitten på 90-talet, han ser inte så jävla cool ut med den i handen.....:-)

Annars händer det inte särskilt mycket här på Lindeväg, men saker kan förändras, så jag hoppas i alla fall att jag ska få något att skriva om i morgon.....!

Ha de och glöm inte "backup" vad fan ni än gör.....
Grumpy (Idétorka) Old Man

2 kommentarer:

  1. Godmorgon på Ön.. Hörde av G att ni hade 28 grader och vi 32... Hett som fan med andra ord.. Ska kasta mig i duschen och ta mig till Bromma. Så du får nog lägga in sillen till frukosten om ett par timmar ☺. Eftersom Hammarby var helt kass så lämnar jag dom åt sitt öde ett tag, och träffar er i stället.. Kram så länge.

    SvaraRadera
  2. Det börjar närma sig stockholmsveckan, undrar om jag ska göra en comeback på ön. Ryktas om att ni har maskros-vin i mängder.

    SvaraRadera