Besökare idag


torsdag 15 juli 2010

Mycket ska man uppleva innan antennerna ramlar av, sa myran och log.....:-)

Gårdagens eftermiddag blev en säregen historia, min syster B och min svåger L kom på besök och vi hinkade bira, åt mat och pratade om saker som har blivit snett och missförstått under dom senaste 28 åren......:-)


Sist dom var på besök hos oss var 28 år sen och allt fick sin förklaring under kvällen, men den kan ni fetglömma att jag redovisar här.....:-)

Men ni kan ju gissa om ni vill.....:-)

Hur som helst så har vi nu bestämt att Skribenten och hälften skall åka hem till dom när vi åker till det fasta landet på andra sidan om pölen, kommer att bli trevligt.....:-)

Annnars gick gårdagen åt till att sköta om trädgården, så att vi slipper skämmas på lördag, samt att fylla förråden så att dom törstiga inte torkar ut på kalaset....!


Grannen G var en god kamrat som vanligt och monterade en jävla hammock som skribenten och hälften har införskaffat i någon form av formsvacka, otroligt obekväm, men hälften anser att den gamla ser för sliten ut, om den regeln är allmänrådande så kan skribenten snart räkna med att bli utbytt mot något nyare....:-)

Alltnog så fanns det en i familjen som uppskattade möbeln och numera har bestämt sig för att den är gjord för honom, helt rätt Mullvaden har valt mittenpartiet med kringflytande område som sitt och ingen annan har nu tillträde till möbeln, så är det punkt-slut....:-(

Men å andra sidan kan man undra varför han inte skulle ha äganderätten på den när han verkar ha äganderätt på allt i detta hus, inklusive dom boende.....?




Borde inte ligga här och skriva, utan gå och raka mig så att jag ser ut som folk, men skitsamma en rakning hjälper inte enbart kanske skulle köra en Extreme Makeover för att få ordning på fejjan....?

Hälften har åkt för att fixa frisyren hos någon Dropinsalong, så skribenten har intagit ryggläge och skriver från bingen, men snart kommer hälften tillbaka och då måste jag vara nyrakad, kom ihåg vad jag nyss skrev om möbeln och utbytet av saker som ser slitna ut.....!

Hepp på er som någon säger när samtalet är slut.....!
Grumpy (Orakad) Old Man




P.S.
Hittar i kväll inlägg på Fejjan som indirekt uppmuntrar min son att sluta jobba för att behaga eran jävla tillvaro, lägg ner sånt innan jag lägger ut er på skitstövel.se, E har det kämpigt ändå för att lyckas spara ihop till höstens studier och behöver inte eran skituppmuntran vad det gäller problemlösningar....:-(
Grumpy (Tvärlack) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar