Besökare idag


söndag 25 juli 2010

Jag skriver under hot....:-)

Jaha nu börjar helvetet, Södermalms Pärla börjar jobba, hon och Jaktfalken gaddade ihop sig på Trädgårdsfesten och var ettriga som sommarflugor med hänvisning till att jag i min profil hade skrivit "minst ett inlägg om dagen", glåporden haglade....:-)

Skribenten är dock en handlingens man, så allt är fixat, Ja, inte så att jag började skriva mer, men jag ändrade profilen lite grann.... Owiiiii, han är smartare än man kan tro den här skribenten, sug på den ni mina damer......-:)


Har precis kommit tillbaka till hemmet efter att ha hämtat 1:an K på flygplatsen från en "kärra" som skulle landa 19.45 men som på bloggvis (hi-hi) blev uppskjuten till att landa 20.43, tiden fördrevs med gammal Bob Dylan i lurarna, uppdatering av Fejjan via mobilen, kramande av kvinnlig personal på Visby Airport (har ju fyllt 60, så jag säger bara att jag är lite förvirrad om det blir tjafs) samt borttappning av cigarettpaket, så skribenten hade fullt upp med att hinna med sina uppgifter under den förseningstid som erbjöds...:-)



Nu har vi precis ätit, hälften använde sin timme till att göra Pannbiff med Potatismos till oss behövande, hon har tur som har oss att laga mat till...:-)

Morgondagen skall innehålla bättre väder, 1:an K´s syster 2:an M kommer med boyfriend V under dagen i morgon, ligisterna har lämnat vårat enkla käll och inga sprängladdningar har ännu detornerat, vi hoppas att dom som är utlagda inte har aktiverats.....:-)

Mullvaden har insett att huset nu är pojkfritt och har raskt återtagit sin position som familjeledare, så just nu serverar alla honom det han önskar...:-)


Hälften skall på återbesök hos sjukgymnasten med sin rygg och ben, när hon har fått ordning på det så kommer vi att bege oss till Upplandsskogarna för att inreda och rensa förråd, sen skall kåken förhoppningsvis läggas ut till försäljning och därmed bli ett avslutat kapitel i Världshistorien.....YES....!

Skribenten är märkbart matt efter ligisternas besök och tycker lite (bara lite) synd om föräldrarna som skall hantera dom hela dagarna, men lite straff skall det vara om man har fått njuta av tillverkningen....:-)


Nu hoppas skribenten att detta räcker till både Södermalms Pärla och Jaktfalkens morgonkaffe, så att man slipper bli överöst med glåpord, hugg och slag under måndagen, detta skall nu läsas rätt, det betyder inte att ni får göra det på tisdag...:-)

Hoppas att ni har det bra, det har fan i mig skribenten i alla fall.....!

Så, som vanligt God Natt eller God Morgon, när ni nu läser detta....

Grumpy (Pannbiffen) Old Man

3 kommentarer:

  1. Nu är ordningen återställd. Att ändra i profilen är ett svaghetstecken men med tanke på åldern får vi aceptera det....
    Mona

    SvaraRadera
  2. Jaktfalken ska akta sig, för jag kan besöka alla damer jag känner och jag "är lite förvirrad"
    Grrumpy (Tafsarn) Old Man

    SvaraRadera
  3. Men Classe då! Jag är ledig 2 v till ☺.. Så idag blev det sent kaffe men vad gör det när du hade skrivit i din blogg.. Tack för det och absolut inte hot från mig.. Vi sa bara vad du skrivit. Kram på dig...

    SvaraRadera