Besökare idag


onsdag 29 december 2010

Som vanligt så ekar, ekar, ekar det i huset på Lindeväg.....!

Nu får skribenten äntligen vara ensam med Hälften, det gäller bara att hitta henne, alla barn med sina Hälfter har lämnat huset för att återgå till sina egna världar, men att spåra en person på 260 kvadratmeter (nu är det inte Hälften som är 260 kvadratmeter, utan hon är alldeles lagom) det är som att leta efter en nål i en höstack, jag hoppas att jag hittar henne tills Nyårsaftonen i alla fall, annars får jag fira den själv och hoppas på att hon dyker upp innan snösmältningen.....:-)

2:an M och hennes trevliga V åkte tillbaka till Växjö nu i eftermiddag, det var dom sista som lämnade det "sjunkande skeppet", dom har ringt och sagt att resan gick bra vilket glädjer skribenten, jag får skriva upp det någon stans, så att jag kan meddela Hälften det när jag hittar henne......!

Hela familjen och det mesta av Gotlandssläkten var ute vid Svajde och kanade runt på plastbitar med efterföljande korvgrillning och varm Choklad, skribenten som anser att transporter skall ske med motorfordon vägrade givetvis att spänna på sig plastbitar på fötterna, jag klarade mig undan genom att klurigt förklara att någon var tvungen att stå för "koktrossen" (klurig jävel den där skribenten), allt gick bra med grillningen tills det dök upp två medelålders damer med tillhörande snorungar, kärringarna kastade på ved på grillen (ärthjärnor) med hänvisning till att glödbacken var för liten, skribenten kan här omtala att brasan blev större men glödbacken som låg under veden vid detta skede blev omöjlig att nyttja, kanske skulle det anslås per plakat att kärringar som inte begriper principen med att grilla skall hålla sig och sina sirener på behörigt avstånd (eller fyndigt ta sig i brasan), dom sista korvarna blev helt förstörda av sot, skribenten har dock nu dämpat sin adrenalinproduktion med en mindre mängd Wirre och planerar nu att värdigt dra sig tillbaka mot sovrummet och hoppas på att även Hälften söker sig till den uppsamlingsplatsen, tiden kommer att utvisa om det gick bra......:-)

Så nu tackar jag för er uppmärksamhet och hoppas att ni har en God Fortsättning på det gamla......!

Grumpy (Grillaren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar