Besökare idag


fredag 10 december 2010

Åter har en jävla snövecka lagts till handlingarna....:-)

Yes, fredagen har anlänt och har därmed hjälpt till att förkorta denna jävla vinter med några dagar, skribenten ser dock oroväckande på att vi närmar oss den tid på året då alla "hysteriska" och 20 kilometerskörande (långt ord) grejer med bucklor på framsidan kommer att blockera våra vägkorsningar under alla eftermiddagar fram till preliminärt den 22: december, detta betyder att skribenten kommer att vara tvungen att införskaffa sina julklappar till familjen, antingen sent på kvällen eller i arla morgonstund, jag får grunna på vilket som blir det säkraste för att inte hjärtinfarkten skall blomma ut i förtid.......?

Dagens pris utan tvekan går till damen som på rak väg körde i cirka 15 kilometer i en bil med konstant 4-hjulsdrift för att sedan i knapp styrfart svänga in mot ICA-Maxi i Visby, tur att det är olagligt att medvetet köra på andra, annars hade jag definitivt gjort det, men laglydig som jag är, så kastade jag bara glåpord efter det rullande trafikhindret....!

Annars har min dag varit hyfsad, jag hade att göra tills klockan slog 13.00, sedan var dagen undanstökad, dock hade jag en del hushållsrelaterade uppgifter att utföra, så jag anlände hemmet runt 14.00, detta betyder nu inte att mina uppgifter tog en extra timme, utan det bekräftar bara att om dagens fiktiva bilköer fortsätter, så kommer restiden på dom Gotländska vägarna att fördubblas för varje bil, nu är jag en man av misstro mot den globala uppvärmingen, men dom "korkar" som nu tror på skiten borde göra något åt att trafiken just nu har bilarna igång under dubbelt så lång tid som dom skulle behöva (skribenten har en teori om att det är dom som tror på den globala uppvärmingen som just nu irrar runt i sina bilar på ständig tomgång och därmed sysslar med "självuppfyllande profetia"), om bara alla jävlar kom framåt någon gång....:-)

Självkritikern i mej känner att risk föreligger för "bitterblogg", så jag tar en vätskepaus nu (19.52) och återkommer med ett lugnare och mindre hatiskt vokabulär om en stund........!

Dragit en bira och stökat på Södermalms Pärlas sida, klockan är 21.32, just det har också ätit mat och bevittnat skotten (nu pratar vi gevärsskott och inte några andra, även om ni nu tror det, "snuskfarbrorn" har annat i skallen också) i Dallas från 60 talet, tro nu inte att det serverades "svamp" till middagen, jag såg skotten som dödade Kennedy i en dokumentär som gick på BBC, en av kanalerna som saknar reklam och därför ger skribenten möjlighet att se på TV utan att jag får epilepsi......!

Annars är läget inför lördagen som följer: Inga plikter under morgondagen, morgonrock på vid 11.00 och frukost framför reklamfri kanal, kanske morgonrock av vid 14.00, kommer att bli en tung dag, men man är ju härdad när det gäller stress.......:-)

Nu ska jag skicka en vänförfrågan till en av Södermalms Pärlas kompisar, damen heter G och verkar ha glimten i ögat, sådant gillar skribenten och om den anonyma Södermalmsdamen P gillar G, då litar vi på att omdömet är pålitligt och av värde......:-)

Så nu får ni klara er själva, medan jag tänker ut jävelskap till morgondagens blogg, eller i alla fall hittar något på nätet som kan få rull på eder egen lilla "snuskfarbror", föresten kan jag tala om att aftonens middag var baserad på Kassler, så för att förtydliga detta så letade jag efter en bild på en Kassler, men det gick inte som jag hade tänkt, men jag tycker att den här duger gott...:-)

God Natt eller God Morgon, hur ni nu väljer att läsa den, Södermalms Pärla läser den till frukost, men det gör ni ju själva som ni vill, jag är ju så jävla ödmjuk, så jag köper allt....:-)

Grumpy (Kasslerälskaren) Old Man

5 kommentarer:

  1. Varför ger du dig på oss som tar det lungt i trafiken? Vi har väll oxå rätt att förflytta oss mellan olika platser i samhället. Alla bilar är omkörningsbara... Varför lägga energi på försiktiga individer i trafiken? Kanske är det så att vi har blivit skrämda av bildårar
    (Sthlms syndrom)
    En som kommer att sätta upp långfingret åt dig när jag kör bil "Bara så du vet"

    SvaraRadera
  2. Fan dig Snuskfarbror, Skriva Östermalm är likvärdigt som att jag skulle säga att Snuskfarbrorn bor på Öland.
    Annars log jag faktiskt. Tycker du ska åka ut till mina godingar i Ihre och fråga om du får låna deras spark. Då kan du i lugn och ro inhandla dina julklappar på kvällstid samt slippa bära dom!
    Du får dessutom lite kvällsmotion som du inte får, när du efter en bira somnar i Soffan varje afton ☺. Kolla upp med polisen om du kan ta en bira och samtidigt ratta sparken? Du kan kanske erbjuda din hälft en tur med värmande fårskinn. Åh vad trevligt ni kommer att få ♥.
    Kram och trevlig helg!/p

    SvaraRadera
  3. He,he!
    Tangenterna S och Ö ligger ju ganska nära varandra, när man tagit nån bira......./G

    SvaraRadera
  4. Inte första gången skribenten gör den grodan, men va fan, Södermalm vs Östermalm, snuskfarbrorn önskar er alla en trvlig helg, även Jaktfalken i trafiken, kanonbra, om jag ser nån som pekar finger åt mig så vet jag att det är min älskade Jaktfalk och kommer att återgälda det med massor av slängkyssar så att du vet att det är den ödmjuka Grumpy du möter.....:-) Jag går in och ändrar till Södermalm direkt....:-)

    SvaraRadera
  5. Var en himla tur för dig det!! Tänkte ringa Rya och berätta.. Min "försvarare" i sådana här fall.
    Men det där med sparken är faktiskt en hit! Grannen G kan säkert montera en tuta på den. Ni kan väl pimpa den? Som vi snackade om rullatorena, Förlängd framgaffel och lite flames! Fortsätter drömma här i Bajenland..
    Ha det så gott! kram

    SvaraRadera