Besökare idag


onsdag 15 december 2010

Busen sover, busen sover i sin lugna vrå, han är inte farlig, bara man är varlig.....!

Skribenten återvände till hemmets lugna vrå vid pass 15.30 i eftermiddags, efter att ha varit och skottat Sveriges tyngsta snö i Rute.....:-) Vid hemkomsten blev det till att röja bort nederbörden här hemma också, mata katten och sen sa det pang och skribenten somnade som ett barn i den berömda soffan.....:-)

Jag vaknade dock till med jämna mellanrum och såg Hälften sitta och slå in julklappar, detta lugna pysslande sövde genast skribenten, så detta sovande/vaknande pågick ett par timmar, men nu är skribenten på fötter och har börjat elda i vedspisen, för att inte kyla ut huset till morgondagen då 1:an K anländer med sin Hälft J, detta par anländer med dagsbåten i morgon och skribenten har fått i uppgift av sin "Chef" att avhämta paret vid båtens ankomst, bör vara en uppgift som en enkel snickare kan klara av utan större problem.....?

Morgonen idag användes (innan avfärden mot Rute) till att koka sillag, så för en stund sedan så åkte filéerna ner där dom nu ska ligga tills fredagens minijulbord, senare under kvällen skall det göras sötstark Julsenap som är bland det roligare av alla förberedelser.......:-)

Gårdagens blogg blev inte den stridsfråga som skribenten hade tänkt sig, kanske var jag för tam i mitt skrivande ändå, men jag gjorde i alla fall ett gott försök......!

Dagens inlägg har ingen stridbar fråga att ta upp, man får gå ner i varv nu när det börjar dra sig mot besök av Jultomten, annars föreligger faran att han inte räknar skribenten som snäll och därmed utesluter mina julklappar från Julaftonens sammankomst, eller ännu värre på rent jävelskap endast ger mig "mjuka paket", det måste vara en liten jävla tomte om han ska få plats i skribentens rökkanal i skorstenen, förmodligen lider våran tomte av Anorexia, vilket ju inte är så bra för hans "image" som snäll och tjock, men med tanke på "pipans" storlek, så får man vara glad att han inte har Bulemi.....:-)

Om tomten är det därmed färdigsnackat för stunden, sedan jag påbörjade denna rapport så har jag och Hälften varit och handlat på ICA-Maxi där man nu kan komma över skribentens favoriter (potatis) till ett synnerligen humant pris, dock med förbehållet att man endast får köpa 10 kilo per hushåll, men skribenten som är hårt kriminellt belastad "jiddrade" givetvis och fick på detta sätt tillgång till 30 kilo, så skulle det nu komma artiklar i dagspressen om att potatiskriminella härjar i östra delarna av Sverige, då vet ni att dom avser skribenten......:-)

Skribenten och potatis är som ler och långhalm, knäckebröd med kall potatis och kaviar med ett stänk Aromat är gudagott, extra gott om det äts om natten när bara jag och Mullvaden smyger omkring på bottenvåningen, han verkar ha accepterat att vinterjäveln har tagit sitt skamgrepp på ön, fiskarna i dammen har börjat smygelda verkar det som, i alla fall så ser det ut som om det ryker det ur dammen när det är som kallast, klarar dom den här vintern utan att bli fiskpinnar då kommer dom att vara härdade för resten av livet.....:-)

Från och med i morgon eftermiddag så kommer skribenten att ha Julledigt, detta kommer att ge vid hand att tid kommer att finnas för att författa bloggar i större format än dom nuvarande är, förmodligen kommer en del att författas där skribenten trivs bäst, i min pensionärssäng som styrs med fjärrkontroll och kan justeras i alla möjliga varianter och några till......:-)

Senapen är färdigtillverkad och skall nu bara dra några dagar fram till Jul, sen kan nattmackorna även bestå av Julskinka med hemgjord starksenap och Julmust ur flaskan (33 cl.), perfekt nattavslutning, trots att jag åt för bara några minuter sedan, så känner jag "snålvattnet" rinna till bara jag skrev om skinkmackor.......!!!!! Owiiiiii.........:-)

Till sist, Sov Gott eller Gods Morgon på er, har ni möjlighet så prova potatismackan, den passar även till Kaffe eller Thé......!

Grumpy (Hungrig) Old Man

3 kommentarer:

  1. Är lite förvånad över att du dricker Apotekarnes, något som bojkottas av princip i vårt hushåll sedan de förvandlade sina 1.5 liters till 1.4. Sådant accepters icke här!

    SvaraRadera
  2. Det är skillnad på "pittar och morötter" som dom krigiska säger, i mitt hushåll bojkottar jag allt drickbart som inte är på glasflaska......:-)
    Om detta kommer han (hockeyspelaren) att bli varse när han skall dricka in Julen med Svärfar, eller kanske han föredrar Wirre ur plastflaska...:-) Skulle inte tro det.....!

    SvaraRadera
  3. Nja Wirre på på plastflaska hoppar jag!

    Dock vill jag minnas att en eller två Kung och Tuborg runnit ner i strupen från något som inte varit flaskformat, utan snarare burkformat! =)

    SvaraRadera