Besökare idag


onsdag 1 december 2010

Åter igen, sen hemkomst, slocknat i soffan.........!

Åldern tar ut sin rätt, skribenten orkar maximum 10 timmar, sen ser jag ut som en död Ekorre, konstigt namn på ett djur som bor mest i furuskog, Orre är en fågel och var fan kommer Eken in i bilden, kanske är dom födda som Ekenkisar från början, skit var det med det för nu tappade jag tråden och det gör jag ofta, så det är tur att jag inte blev skräddare eller kirurg.......:-)

Hur som helst, så brinner vedspisen i köket (låter som om skribenten bodde i en koja i skogen), utetemperaturen drar sig mot minus 13 grader kallt och fiskarna i trädgårdsdammen kör med Scooteroverall, Lovikavantar och dubbar, dammen börjar dra sig mot bottenfruset läge, vilket i realiteten betyder att skribenten snart har 10 färska fiskpinnar i "utefrysen"......:-)

Vad jag skulle skriva om från början var att jag är skittrött och hoppas att jag hinner klart projektet i innerstaden tills "deadline" infaller, vilket är natten till måndag, hopp finnes om Gud vill och Glöggen räcker, det senare kan bli ett problem, en halv pava åkte ner i halsen på skribenten efter att jag hade fått fyr i spisen, kan vara orsaken till att jag slocknade i soffan, dock väcktes jag av hälften som hade kokat kaffe och serverade mig nästan som "kaffe på sängen", nu var det i stället "kaffe på soffan", ni som läser detta slarvigt tror nu att jag har spillt ut det i soffan, men då får ni läsa lite saktare och inte vara så stressade.......! Soffan på bilden är inte den jag somnade i, men det är bland det fulaste i bildväg jag har sett, så jag var tvungen att ta med den.....:-)

Annars har det inte hänt så mycket, om vi bortser från att skribentens adrenalinpump håller ett fruktat tempo, i dag brast jag igen, hur fan kan man ligga bakom en schaktmaskin i 20 kilometer i timmen utan att få hybris, kärringen framför mig kunde det, men jag brast och klämde både kärringen och schaktmaskinen, dock var jag tvungen att ta en refug på fel sida, men det gjorde inget för han som jag skulle ha mött han svängde vänster innan refugen, hade jag krockat, då hade det varit kärringens fel, jag gör nämligen aldrig fel, jag är så jävla komplett och ödmjuk så jag borde bli staty efter min bortgång och fortsätter det här jävla vädret, då kan dom påla ner mig som jag är.....:-)

Jag avslutar här, för jag har ingenting att skriva om, allt ovanför den här raden är bara ett test för att se om det finns något slut på sidan, men nu har jag tröttnat på det så jag får göra ett nytt försök i morgon, kanske hittar jag slutet då, vem vet......?

God Natt eller God Morgon, efter vad som är lämpligast för just er.......?

Grumpy (Refugen) Old Man

4 kommentarer:

  1. Jag tror nog att skribenten skall lugna ner sina nerver i trafiken, det är inte bra för pumpen att reta upp sig på kärringar bakom ratten.
    Det skulle ju vara tråkigt om det sker en olycka, så att skribenten inte kan vara hemma i Jul, och inmundiga det han tog med hem från resan./G

    SvaraRadera
  2. Schhhhh, säg inget till dom andra, införseln var hemlig......:-)

    SvaraRadera
  3. Pumpen!!! Har du ingen pump till fiskarna.. eller fylla ett gammalt badkar och låta dom bo i källaren i vinter! Nu får du fan ta tag i det där. Du vet hur jag är, Djur får inte lida ej heller kvinnor och barn.
    Kram på dig i kylan/p

    SvaraRadera
  4. Hur tänkte du där, Djur, Kvinnor och Barn...:-)

    SvaraRadera