Besökare idag


lördag 11 december 2010

Den dag som i dag är, jävligt bra sådan........!

Skribenten har varit ordningsman i kvarteret i dag och fick hjälp av kommunens snöplog, drev på lite bilförflyttningar med hjälp av mitt AD/HD-betende och fick grannen snett över gatan att reagera på att förutsättningarna för en hyfsad avfärd på morgnar underlättas av att vi inte behöver köra över 2 meter snövall.....!

Nu har vi förmodligen en av Visbys renaste (från snö) gator och den äldre AD/HD-patienten är dessutom jävligt nöjd och följde Södermalms Pärlas uppmaning att börja hissa bira, så har gjorts sedan uppmaningen kom (ca. 14.30), vad skulle jag ha gjort utan min vackra P, Jo, förmodligen ha suttit här uttorkad som en Kamel efter en ökenritt, tur att hon finns.....:-)

Annars har dagen varit som man kan förvänta sig, en ny vän har dykt upp, men hon (G) kräver att jag förtydligar mina ställningstagande i vissa åsikter, försiktiga generaler har rätten på sin sida, så nu skall skribenten sätta sig ner och författa med syfte att få behålla min nyvunna vän.......:-)

Jag får säga som mannen i historien om samåkning sa: Kla, kla, kla, kla, klarar du de här är du jävligt duktig.....:-)

Den historien ska jag berätta för er en annan gång, just nu ska jag dricka kaffe med hälften, alltså min hälft och inte hälften sprit, om ni nu trodde det....?

Jag gör detta inlägg kort och drar mig värdigt tillbaka utan att efterlämna något gnäll, vilket tillhör ovanligheterna, på tal om gnäll, så fick jag ett paket Pepparkakor av polisen K och elektrikern M på Ekerö när jag fyllde 60, tanken var att jag skulle bli snäll, men det skiter jag i, så idag har jag slängt dom i vedspisen, jävlar vad dom brann och jag kan fortsätta med mina syrliga inlägg utan att bli tam, bra gjort där Grumpy.....!!!!!!

God Natt eller God Morgon på er medborgare och utomjordingar om sådana läser, det är svårt att hålla koll på publiken i en blogg......:-)

Grumpy (Vedspisen) Old Man

1 kommentar:

  1. God Förmiddag Clarre!
    Vänt på dygnet här i Bajenland. Så min morgon är nu liksom.
    Du ska veta att din nya vän G, är väldigt stark i sina åsikter, som Rya.
    Väljer visst sådana vänner som kan stå upp för vad dom tror på.
    Tror föressten att du åt upp varenda pepparkaka om K och M gav dig.
    Det där med ditt pimplande av Bira min kära ADHD/Herre, kallas för självmedicinering!
    Får dig lite lugn och foglig!
    Kan se framför mig hur du styrde upp plogbilen och hela gatan ☺.
    Önskar dig och alla Godingar på Ön en trevlig Söndag!! /kram p

    SvaraRadera