Besökare idag


måndag 13 december 2010

Århundradets största bluffar kör på som vanligt.....:-)

Skribenten trodde att gårdagens blogg skulle generera i X antal svar på inläggssidan, men tji vad han bedrog sig, förmodligen har ni inget intresse av att skribenten skriver/beter sig som gammla Plus-hjälten Sverker Olofsson, så nu skiter jag i alla analyser och politiska ställningstaganden, nu skriver jag kortfattat vad jag anser om skiten och sen får ni läsa något annat till erat morgonkaffe.....!

Överskriften talar om bluff och en sådan köper vi alla utan att knorra det minsta, med detta avser skribenten det omtalade vinterpriset på el och kärnkraftverk som slutar att generera el när vi som bäst behöver den, håll med om att det är lite märkligt att dom fungerar utmärkt hela året ända tills medborgarna behöver elvärme under vintern......?????

Lägg märke till att alla regeringar som vi har haft genom tidern beklagar att konsumentpriset på el är så högt, samtidigt är man storägare i det elbolag som tar ut den största profiten på hela elmarknaden, om detta kan skribenten bara säga: VILKA JÄVLA LÖGNARE/RÖVSLICKARE VI VÄLJER OCH ALLTID HAR VALT TILL REGERINGAR......:-(

På något vis känns det som att man skulle säga att Julgranarna inte kan levereras förän tidigast till midsommar, eller trädgårdsmöblerna lagom till Jul......:-)

En annan sak som retar upp mig är att man hävdar att elen blir dyrare för att efterfrågan blir för stor och inte räcker till: BETYDER DET ATT OM ELPRISERNA STIGER SÅ FINNS DET MER EL, hur fan tänker dom där......?????????

Företagen är tvungna att höja sina priser på det mesta på grund av att dom är tvungna att betala för utsläppsrätter som skall hjälpa oss att få renare miljö, så vitt jag vet, så handlas det vilt med utsläppsrätter på den privata marknaden, dom flesta bolag som gör sin profit på utsläppsrätter är rena spekulationsföretag: OM MAN BETALAR STÅLAR TILL ETT BOLAG FÖR ATT FÅ RÄTTEN ATT SLÄPPA UT SITT AVFALL, BLIR DET DÅ MINDRE MÄNGD AVFALL, ELLER BLÅSER DOM OSS DÄR OCKSÅ, sug på dom frågorna ett tag medan ni letar efter morgontidningen, skulle ni hitta tidningen, så ta och läs både ledarsidorna, ekonomisidorna och kultursidorna också.....:-)

Lagom spydigt avslut, från en som muckar gräl i arla morgonstund.....:-)

Sov Gott eller God Morgon, som det behagar......!

Grumpy (Svidhäcken) Old Man

3 kommentarer:

  1. Du har så RÄTT! Tycker att du skall skriva en artikel om detta till kvällstidningarnas debattsida och du kommer att få se på reaktioner från svenska folket. Du har mitt fulla stöd.

    SvaraRadera
  2. Jag har nog skrivit minst 50 gånger till tidningarna (så gott som alla), men förmodligen så stör mitt språkbruk och mina valda ämnen "systemet", jag får samma svar varje gång, "på grund av platsbrist, så kan vi inte publicera eder artikel, kanske en annan gång", så jag fortsätter "svida" här.....:-)

    SvaraRadera
  3. Reservoarerna för vattenkraften är låg, och man kan inte ta ut full kraft. Det är någon som ansvarar för dessa verk, men som inte kan sköta dessa.
    Så som det regnade hela hösten, så borde det ej vara tomt i reservoarerna.
    Jag anser nog att man inte har lyckats med konststycket att justera nivåerna, utan man släppte ut för mycket på sidan om, och trodde att det skulle komma mer regn innan kölden slog till.
    Att klåparna på Kärnkraftverken sedan väntar in i det sista med att provköra innan de skall leverera max.
    Det hade väl varit bättre att provköra medan det ännu var +grader.
    Nej bygg fler kärnkraftverk, vi kan lägga ett på storsudret.
    Sovgott/G

    SvaraRadera