Besökare idag


söndag 19 december 2010

Snön vräker ner på kobben, grumpy sliter med snöslungan.....!

Kommer på mig själv med att missköta bloggen, dotter och svärson har fått gå före mitt författande, verkar som om skribenten börjar bli tam på äldre dagar........?

Nu är endast 1:an K kvar här, pojken J tar nu båten tillbaka till Uppsala, Tja, kanske inte riktigt rätt formulerat för han tar bara båten till Nynäshamn och därifrån bilen resten av vägen, men skit samma var det med det, i går spelade skribenten kort med familjen, det var säkert 100 år sen jag gjorde det sist, jag trodde att jag skulle få storstryk när "Skitgubbe" kom på tal, men det visade sig att griniga gubbar är livsfarliga motståndare när det kommer till kallt beräknande kortspel, svärsonen fick ett helvete och fick tröstas med dryckjom, annars var det hustittande som var på tapeten under gårdagen, vi åkte ner till Grötlingbo och tittade på en ombygd lada, skribentens omdöme om detta dåligt renoverade objekt kan sammanfattas med "Fy Fan", tack och lov så tyckte 1:an K och J detsamma, så hela köpeplanen lades åt sidan.....:-)

Var just inne på Finska väderradarn och blev varse att snöandet kommer att fortsätta konstant (mer eller mindre) till och med tisdag, detta kommer att betyda att man kan hinka bira hela Julen och ändå ha en Vit Jul, Vår Herre ser till de sina......:-)

Frågan är bara var man skall lägga upp pudersnön, snöslungan orkar snart inte kasta upp skiten högre, så lite tö så att det sjunker ihop hade inte varit helt fel......!

Veden har en rykande åtgång (bokstavligen), börjar bli dags att fundera på att få hem nästa lass, tror dock att jag klarar mig på det jag har tills efter nyår, men man vet aldrig, blir det kallare än så här så är det frågan om hur det kommer att sluta........?

Nu har plogbilen varit här för en stund sedan och fyllt igen mitt grindhål, så det blev den stackars snöslungans tyngsta arbetsdag, så här långt, det måste vara skönt att vara så omtyckt som snöslungan är, men det kan inte vara kul att återfödas som någonting som alltid ska "brynas" och tvingas spotta skiten 5 meter längre bort och dessutom alltid när det är som kallast, om man nu kan reinkarneras som maskin, då måste det väl ändå vara så att gubbar som Stalin, Hitler och Musolini har första tjing på "brynmaskiner", skribenten får forska i det.........?

God Natt på er, eller God Morgon kanske blir lämpligare i erat fall........?


Fast klockan är inte så mycket, så jag tror att jag drar i mej en balja livselexir och funderar på om man borde kontrollräkna hur många bira som är kvar sedan helgens begivenheter, fast å andra sidan, vem bryr sig när det ändå blir en Vit Jul.......:-)

2:an M med sin V och 3:an E, kommer om några dagar men jag skall i ärlighetens namn säga att jag har inte 100 koll på exakt vilka dagar vem anländer, men det kommer ju tiden att utvisa, så allt löser sig sa han som sket i byxan.....!

Grumpy (Slungan) Old Man

3 kommentarer:

  1. Låter som det finns alla möjligheter för en fantastisk jul på den där ön. I övrigt tycker jag att du borde lägga in värmeslingor på de ställen som behöver vara snöfria. Det är sjukt effektivt och sparar på ditt anletes svett.

    SvaraRadera
  2. Nu är det väldigt dålig uppdatering här tycker jag!
    Jag kan dock uppdatera dig lite. Erik kommer den 23:e och jag kommer nästan den 23:e, men egentligen den 24:e för klockan hinner passera tolvslaget med fem ynka minuter. Sen åker Erik hem den 25:e och Victor kommer den 26:e, men egentligen blir det den 27:e (läs scenariot ovan). Sen åker vi tillbaka till rövhålet den 29:e.
    Hängde du med?

    Vi ses snart kära pappa!

    SvaraRadera
  3. Vad händer, har internet lagt ner på ön????

    SvaraRadera