Besökare idag


onsdag 8 december 2010

Jävla satans dagjävel, om motgångar startar stridsvilja då är skribenten redo att ta värvning.....:-(

Så har då den förbannade Grumphy återkommit till min vardag, han har varit upptagen hela jävla dagen med att göra skribentens vardag till ett helvete......:-(

Körde fast i snöhelvetet uppe i Rute och skottade i 1/2 timme med liten sopskyffeljävel, utan att lyckas komma loss, 200 kronor och en bonde senare kom biljäveln tillbaka upp på vägen, cirka 1 timme senare liten pyspunka på vänster bakhjul i Fårösund, 3 kilo luft senare startade hemfärden och nu står biljäveln hemma på gatan med avbruten ventil på samma hjul....:-(

JAG HATAR ALLT VAD JÄVLA SNÖ OCH SATANS VINTER INNEHÅLLER......!!!!!!!!!!!

Morgondagen fortsätter förmodligen på samma sätt, skall försöka lyfta upp biljäveln med domkraft i den förbannade snön som inte kommunen har lyckats ploga bort från gatjäveln, sen försöka få ner däcket till verkstaden för att få felet åtgärdat, förhoppningsvis, så kommer däcket att vara på till fredag förmiddag, tack och lov så kommer rörmokaren F och hämtar mig i morgon bitti så att jag kan fixa ett par småsaker på förmiddagen....!

VAR I HELVETE ÄR DEN UTLOVADE GLOBALA UPPVÄRMNINGEN........?

Kanske skulle man ta och sätta eld på biljäveln och sedan värdigt dra sig tillbaka som pensionär, med rätt försäkring och avsaknad av moral, så borde det gå att lösa...:-)

God Natt eller God Morgon önskar jag er som inte har Murphy på lönelistan..!

Grumpy (Den Fromme) Old Man

6 kommentarer:

  1. Oj oj oj, Vilken vokabulär du har, det var många fula ord du kunde.
    Men jag förstår dig, med en sådan dag så kan man bli himla arg ;-)
    Grannen /G
    PS. ord kontrollen jag fick när jag skulle skicka denna komentar var "bomber" så det är ju någon som är rolig i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Uttrycket "himla arg" käkar jag till frukost i morgon.....! Bomber gillar skribenten...:-)
    "Snuskfarbrorn"

    SvaraRadera
  3. Skaffa dej en 4WD driven bil då är du garanterad fri från avåkningar och vredesutbrott det skulle nog vara bra för ditt blodtryck samt att du kunde lägga din energi på väsentligare saker än en jävla biljävel.

    SvaraRadera
  4. Ha ha.. ursäkta skrattet..
    Men hade velat se dig i action. Men varför har man inte en stor jävla spade i sin stora feta bil?
    Tror bestämt jag måste över en sväng i januari och kolla blodtrycket på vissa på ön..
    kram och ta´t lugnt!
    p

    SvaraRadera