Besökare idag


fredag 3 december 2010

Skribenten känner att han missbrukar....:-)

Efter att jag och hälften kom hem till Visby´s Beverly Hills så lastade jag ut provianten och staplade delar i hallen, där ställdes 21 backar öl (totalt 504 burkar), idag öppnade skribenten plasten på den ena backen, varvid skribenten drack 2 stycken och ganska snart somnade missbrukaren i soffan.....:-(

Detta gjorde att skribenten blev tvungen att försöka räkna ut hur länge dessa burkar skulle kunna räcka, att lösa den uppgiften med huvudräkning hade varit näst intill omöjligt i detta skede varför skribenten lät modern teknik (miniräknare från 1980) ta över....:-)

Om jag håller detta förödande tempo (2 bira i veckan), så betyder det att jag är tvungen att återvända till Border Shop redan om 9,65 år, så nu är frågan om jag skall boka färjan år 2019 i november eller vänta tills efter nyår 2020, ett problem till uppstår därvid genast, skall jag ta båten på morgonen eller eftermiddagsbåten, det är inte lätt att vara missbrukare med så många funderingar......!

Annars kan jag bara säga att livet är sig ganska likt, grannen G var inne för en stund sedan och drack kvällskaffe tillsammans med oss, hälften bjöd på tårta som hon fick i födelsedagspresent av ICA-Maxi, skribenten fick minsan ingen tårta av dom, men dom kanske inte vurmar för oss missbrukare, utan väljer ut sina jubilarer på kriterier som baserar sig på deras egen omsättning i rent kapital, missbrukare höjer bara omsättning som införs i bokföringen som rent svinn.......:-)

Som ni säkert förstår efter att ha läst så här långt, så har skribenten inget att skriva om idag heller, utan författar fritt ur dom få hjärnlindningar som är kvar, dessutom är skribenten fortfarande yrvaken efter tuppluren i soffan och saknar därför förmågan att hålla samman texten på ett naturligt och sakligt sätt, men kanske kommer det att lösa sig under skrivandets gång, under har inträffat förr.....:-)

Såg på TV (innan tuppluren) att den globala uppvärmningen nu inte bara slår mot Sverige, det verkar som om hela Europa är i kaos, fortsätter detta så kanske vi kan hitta Europa i Laos, allting håller ju på att förändras och då antar skribenten att det inte bara gäller väder, hur fan jag fick ihop det där har jag inte en aning om, inte heller vad jag menade, men som jag sa tidigare, det är inte lätt att hålla ihop en text som skrivs av en yrvaken.....!

Snart är det Jul, det gillar skribenten, under förutsättning att det finns ved till kakelugnen, hemmet kommer att invaderas av några barn (dock inte alla) under Juldagarna, men annars kommer Julen i sin helhet endast bestå av hälften, Mullvaden och skribenten, så med andra ord så blir det ganska lugnt med en och annan tupplur i den berömda soffan....:-)

Mullvaden har inte varit omnämnd på länge på grund av att han inte är särskilt "mediakåt" till skillnad från skribenten som gärna gästspelar i detta media så fort tillfälle ges, han (Mullvaden) börjar närma sig sina modiga 12 år och anser inte att det är nödvändigt att vara aktiv under en årstid som avger nederbörd vars ytskikt befinner sig 15 centimeter över hans huvud, han gör snabba utomhusbesök med nya rekordtider som ständigt förbättras, Svenska idrottsmän och kvinnor borde ta lärdom av hans sätt att dagligen förbättra sitt personbästa, annars tillbringar han 23,8 timmar om dagen innomhus och mestadels snarkande......!

Nu fick skribenten "soppatorrt" på idéer och väljer därför att göra en Sahlinare, med andra ord: Jag drar mig tillbaka för i afton och önskar er God Natt eller God Morgon......!

Grumpy (Yrvaken) Old Man

2 kommentarer:

  1. Hej Du Grumpy Old Man, jag tycker det är synd att du skall behöva vänta med nästa resa till 2019.
    Eftersom jag är en hjälpsam och hyvens man, så kommer jag över till dig lite då och då, för att hjälper dig med att samla tomburkar, så du i allafall kan resa på våren 2015 ;-)Grannen G

    SvaraRadera
  2. Öppet hus råder, det vet du.....:-)

    SvaraRadera