Besökare idag


måndag 1 november 2010

Ni fick mig att skriva, tack vare, eller på grund av, det är frågan......?

Skribenten hade tänkt avstå aftonens skrivelse, men såg att ni engagerade er i "receptboken", rätten som redovisades är något av det bästa som man kan erbjuda en hungrig kropp, beträffande potatisvalet, så glädjer det mig att Oskar kvickt fick fram en analys som baserar sig på familjeanalys, bra formulerat där, Oskar.....:-)

Annars har inte dagen varit till någon större nytta vad gäller produktivitet, vi åkte ner till Hemse för att se det tänkta objektet som skribenten hade hoppats skulle kunna bli något som gav "lagom" avkastning, men kåken var ett "moras" och skulle förmodligen byggas om helt för att bli säljbar, ett snabbt överslag gav vid hand att profiten skulle bli så låg, så att det förmodligen blir mer givande att sparka sig trött i soffan, medan man tittar på reklamfri TV......:-)

Detta betyder underförstått att skribenten numer vägrar att se på kanaler som har reklam under dubbla tiden mot vad programmet tar i sändningsanspråk, Detta betyder att numera ser jag nästan enbart på: TV 1, TV 2, 3 stycken BBC-kanaler, History Channel och Travel övriga kanaler kan dra åt helvete vad skribenten befattar, hur fan man kan sända ut så mycket reklam som dessutom är vilseledande, är för mig en gåta och jag undrar stilla : Är programledningen hos reklamkanalerna helt utan omdöme, saknar  man vanlig heder......? Dom som inte vill se på TV överhuvudtaget, kan ju roa sig med att titta på något annat, men det är väl också en sorts reklam.....:-)

Men skit i reklamen, vad jag skulle berätta mer var att vi på hemvägen från Hemse åkte via Boge (en mindre omväg på cirka 17 mil) och tittade på en tomt som kanske kan vara av intresse, det får tiden utvisa.......:-)

I morgon kallar stora uppgifter, skribenten ligger efter med plikterna i innerstaden, så nu får jag visa lite bättre moral den kommande månaden....:-)

Sov Gott eller God Morgon på er kamrater och fogdar.......

Grumpy (Reklamhataren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar