Besökare idag


måndag 8 november 2010

Skribenten har skrivtorka.....!

Även Fantomen kan ha skrivtorka, gammalt djungelordspråk...:-)

Men när jag tittar ut, så ser jag att det är den enda torkan som råder här i "lyxkvarteren", ute regnar det som fan så ska man ha "flyt" i skrivandet, då är det rätt tid nu...!

Dagen har annars varit givande, skribenten ser hoppet återvända beträffande bygget i innerstaden, målaren hjälper till även med att bygga och jag ser ett slut före deadline, vilket gör att jag kommer att kunna dra på "Kro Ferie" med hälften i slutet av denna månad och då vara klurig nog att dra över till Tyskland och förnya förråden till Julens firande.....:-)

Men innan dess så kommer nästa helg d.v.s. runt den 20:e att innebära en utflykt med övernattning hos dom eminenta värdarna E och R vid Burs Kafé Bar och Matsal med där tillhörande Wiskeyprovning tillsammans med hälften, EkeröElektrikern M, hans hälft Polisen K och grannen G, skribenten ser redan fram mot detta.....:-)

Om vi lämnar festandet för ett ögonblick, så kan jag tala om att morgondagen kommer att innebära att jag och GotlandsElektrikern M skall åka upp till Rute runt lunch, men om vädret blir som SMHI hotar med, då ställer vi in resan, för skribenten tänker inte köra i snöslask med "sommarsvålar", den saken är klar.....:-(

Middagen aväten, kaffet urdrucket men fortfarande inget att skriva om,borde kanske läsa Aftonbladet för att hitta något att reta upp mig på....?

Hittade bara en artikel om hur oseriösa hantverkare är och den orkar jag inte ens kommentera utan jag flyttar mig mot sängen och återkommer i morgon afton, hoppas att ni får en bra dag och inte behöver hantverkarhjälp dom närmsta 5 åren....:-)

Snuskfarbrorn undrar lite stilla om inte vattenpolo är en sport att bevaka i framtiden.....:-)

Sov Gott eller som vanligt, God Morgon kamrater, som Zapata skulle ha sagt.......!

Grumpy (Opålitlig Hantverkare) Old Man

2 kommentarer: