Besökare idag


torsdag 4 november 2010

Från lökar till morot.........?

Skribenten stannar i grönsakslandet, efter att ha skrivit om lökar i går, så är det inte mer än rätt att vi går vidare till att skriva om moroten som kan vara både en grönsak och en s.k. drivkraft för att komma framåt, alla har väl sett skämtteckningar med åsnor som går framåt med en morot hängande i snöre framför ögonen....?

Man kan ju undra lite stilla om skämtteckningen kom före uttrycket eller tvärt om, hur som helst, nu har jag skrivit om moroten......:-)

I morgon (läs torsdag) så kommer första vändan med folk från fasta landet som skall skämma ut sig och frysa häcken av sig genom att stå ute på Tofta Skjutfält för att bevittna ett gäng självplågare som drar runt i lervällingen på diverse motordrivna cyklar av olika typ, skribenten har aldrig förstått charmen med detta, dock säger dom som åker dit för att köra eller titta att det är en skön känsla när det är avklarat, skribenten påstår att det är ännu skönare att sitta i soffan och dricka varm glögg medan kakelugnen brinner och sen avsluta helgen med att se sportnytt´s inslag om tävlingen på söndagskvällen, kyla och skribenten funkar lika bra ihop som en Fransk småbil och Bilprovningen.....:-)

Att vara självplågare har aldrig legat för den late och bekväma skribenten, dock måste väl en av mina favoriter "all time" ha haft drgning åt självplågeri, detta med tanke på att han har skrivit text till en sång som handlar om ämnet......?

SM i SM.....:-)

Annars kan man säga att dagens (läs onsdag) väder hade varit det ultimata för självplågarracet, som så vitt skribenten vet aldrig eller väldigt väldigt sällan har körts i en för människan lämplig väderlek utan körs när man behöver skydda sig med med både läder och gummi i denna läderlek, som sedan avslutas med att deltagarna måste spolas av med högtryck för att rengöras från det som har skapats av lågtryck....:-) Skribenten undrar hur man tänker när man utsätter sig själv för denna prövning eller övning kanske låter bättre, fast låter bättre kanske inte passar på det ljudet som maskinerna skapar.......?

Hur som helst med detta, Södermalm´s Pärla med "vårdare" alternativt trunkbärare M, kommer hit för att Pärlan´s bror T skall försöka klara sig undan skador på nämnda skjutfält, att pärlan har kommit upp sig kan man tro när man läser detta, men sanningen är snarare att hon känner sig "nerslagen" efter att ha försökt stoppa en huligan från att "spöa" sin dam på en perrong i dom "mörkare" delarna av 08-regionen, vilket slutade med att huliganen kastade ner henne på spåret, dock verkar lagen ha spårat ut som inte har hittat huliganen, kanske är det så att den kommande vintern kräver försenade avgångar, inte bara av SJ, utan även av den som håller i utredningen, om nu inte hans feta arsel har fastnat i inredningen, i kafferummet.....?

Ja, skribenten säger som Myran sa: - Mycket ska man höra innan antennerna ramlar av.......!

God Natt eller God Morgon hälsar eder ödmjuka tjänare som härmed säger: Tjänare, tjänare vi hörs senare....

Grumpy (KakelugnsGlöggaren) Old Man

3 kommentarer:

  1. Ohops!
    Jag sällar mig till min käre granne, Jag gillar också Glögg bättre än GGN. Så medan andra fryser så kilar jag nog över till kakelugnen....Grannen G

    SvaraRadera
  2. Godmorgon favoriterna på ön..

    Eftersom jag själv kört just sådana motorcyklar, så förstår jag svårighetsgraden och utmaningen att köra ett av det svåraste racen. Men att jag tyvärr inte besitter samma fysik som min bror just nu gör att jag blir åskådare. Men tror fan att jag ska ha det som mål nästa år! Dags att fortsätta med det som alltid intresserat mig och ta vara på guldkornen i livet.
    Vi ses i em och ska bli så skönt med ditt tugg Clarre och Grannen G:s lugn Som smittat av sig på fina Dottern M samt Din hälft Clarre (hur fan gick det till). Och imorgon blir det Ihre för oss med De goaste människorna jag vet!
    Kram från en farlig Storstad(p

    SvaraRadera
  3. så när nu det enda evenemanget av rang går av stapeln i eran del av landet, ja då sitter ni hemma? Ja säger då det, ni öbor är allt lite speciella :)

    SvaraRadera