Besökare idag


måndag 22 november 2010

Kort men koncist, sa flickan och log...........!

Skribenten befinner sig nu i den berömda soffan och laddar inför morgondagens slit som troligen kommer att pågå till långt in på natten, eftersom vi (skribenten och hälften) skall resa mot Tuborgen och Carlsbergens förlovade hemland och där avnjuta en weekend på Värdshus......:-)

Detta betyder att jag måste se till att den stackars målaren på jobbet måste kunna tapetsera och måla medan jag befinner mig i luxuös miljö med några iskalla, jag måste hinna lägga 30 kvadrat golv och lista färdigt för slutmålning......:-)

Så den här bloggen blir kort, eftersom den kroniskt lata skribenten kommer att vara tvungen att lämna hemmet före 07.00 i morgon bitti, detta kommer att kännas som en chock för morgon-TV:ns största fan, 2 timmar till uppvaknandet är annars brukligt så här års, men sömn kan lösa det hela så lyckas jag komma i bingen före tolv som omväxling, så är det hopp för morgondagen, onsdag morgon bär det av mot fasta landet med mellanlandning i Växjö och 2:an M med sambo V.......:-)

Så herrskapet får ursäkta detta i afton, troligen kommer det en enklare rapport i morgon om hur dagen avlöpte, tills dess kan skribenten endast svära över att det Svenska flygvapnet har så dåliga "kärror", så att om dom kommer i närheten av vindkraftverk så stannar dom, eller ska man uttrycka sig korrekt så är det så att autopiloten lägger av, men skribenten undrar då lite stilla: - Jag trodde att om man var pilot, då flyger man själv, men det kan dom nog inte, dom kanske pysslar med annat.....? Men nu förstår jag att det är avundsjuka över att saker med propeller är effektivare än modern Jet......:-)

God Natt eller God Morgon, hoppas att ni får sovmorgon i alla fall....:-)

Grumpy (Morgontrött) Old Man

2 kommentarer:

  1. Vad har skribenten för sig, hur mår han?

    SvaraRadera
  2. Skribenten är på återresa mot Sverige efter att ha firat hälftens 60-årsdag i det förlovade "Smörrebrödets" land och eftersom jag är ödmjuk, så fick någon annan följa med....?
    I väntan på att bloggen uppdateras, så kan ni gissa vem som fick åka med på den resan:

    1. Mullvaden
    X. Fyll-Arne från Östercentrum
    2, Hälften

    Svar kommer i nästa blogg (trolpgen sent söndag)....!

    SvaraRadera