Besökare idag


fredag 17 februari 2012

You shoulda heard him just around midnight….!

Skribenten gick upp i högspinn, blev väckt av en lättare debatt rörande förhållanden i äldre versioner, det vill säga en äldre gubbe som skulle lämna ett uttalande om livsmedelföretaget Lidl, han tyckte inte att det spelade någon roll, för hans käring handlade och han pröjsade, jag undrar ibland var ifrån jag får alla mina ”muckaridéer” ifrån, en sak är klar dom funkar och det glädjer mig, nu fick jag en ny idé och klockan har inte ens övergått till fredag men jag väljer som vanligt en ”låg profil” och publicerar dessa rader först under fredagen, just nu eldar jag för att få upp både hustemperaturen och debattandan, det är svårt att hitta motivationen om man inte ligger på, som flickan sa och log…..J Ni som retade upp er på gårdagens enkätoffer måste ju gå upp i högvarv av den här äldre herrens syn på sin partner, men det är lika bra att ni är uppretade redan nu, då blir det inte värre om vi bortser från bilden i botten på inlägget...J

Just nu äter jag glass efter en måltid med nötstek, brunsås, gröna ärtor och kokt potatis med inlagd gurka, vi fattiga får ta vad vi hittar i våra nedgångna kyffen, för att nu snabbt komma tillbaka, till eländet jag med ett som vanligt flinande ansikte drog igång, jag gjorde inte ett skit vid beredningen av den enkla kost som Hälften serverade, men jag högg lagom med ved samtidigt som jag inmundigade ett smärre antal bira i den eminenta lokalen i källaren som är avsedd för dylik aktivitet, min prestation värmer henne och mig (sonen kunde också ha fått ta del av värmen, men väljer att frysa på Munken, bra ställe att frysa på. Förf. anm.) i ett dygn från nu, Hälftens prestation föder oss under lika lång tid, jämlikare än så blir vi inte i den här familjen, fast när jag tittar ut nu, så ser jag att snön faller och jag med den…! I morgon bitti måste jag gå ut och skotta av våran uppfart eller ska jag i jämställdhetens namn skita i att skotta och be Hälften göra det, jag kan ju dammtorka och dammsuga övervåningen under tiden, nä, det gjorde jag ju i onsdags så jag får hitta på något annat…J
Nu har klockan passerat midnatt och jag har just städat av köket, allt skiner och jag eldar fortfarande dessutom börjar jag tröttna på dom här jävla tangenterna, så jag knäpper upp en 33:a till och väntar in sista instoppet, som samma flicka sa och log, jag fortsätter skriva i morgon…! Jag hoppas att ni noterar av bilden att jag följer socialstyrelsens rekomendationer om att inte gör reklam för alkoholhaltiga drycker utan att jag endast använder sådana i forkningssyfte, med tanke på mitt rabiata skrivande så klarar jag också att följa lagen som förbjuder forskning på människor, rabiat kommer ju av rabbit så detta räknas som ett rent djurförsök...!
Nu är det morgon sedan några timmar tillbaka men jag sitter fortfarande i morgonrock och har just avslutat Gotlands Allehanda samt DN, inte mycket av värde i innehåll, båda tidningarna tar upp dom ökande riskerna för bostadsinbrott…L Fick Skribenten inbrott, då skulle jag även få utbrott, om dom förstör det man inrett så vill man snabbt ha det utrett, men det hinner inte polisen med…L Blir man utsatt för brott, då bör man få brått att anmäla saken, på det viset blir man av med hela saken snabbare, det vill säga lika snabbt som man blev av med sakerna, då kommer det ett brev som säger att ärendet är nedlagt i brist på bevisning...L Hela skiten blir ett Moment 22, blir det fler inbrott så hinner dom inte utreda fallen blir det mindre så skulle dom hinna med, men då behövs dom inte, det är en märklig tid vi lever i…J
Jag skrev tidigare att jag skulle tvingas gå ut och ta hand om snön som föll i natt, men just nu har vi +2 grader (den globala har nog börjat nu), så kanske vår Herre tar hand om skiten under dagen, det är inte mer än rätt eftersom det i all fall är han som har slängt ner skiten, trots allt så vore det logiskt, så funkar ju resten av världen, den som ställer till bör också reda ut skiten, men han jobbar så sakta så jag tog saken i egna händer som flickan sa och log, nu har jag skottat bort någon sorts massa, en massa, som snarare var vatten än snö men skulle det frysa på mot natten så slipper jag i alla fall slå ihjäl mig när tidningen skall tas in i morgon…J

Efter att detta har publicerats så skall jag lägga ut en bild på Facebook på kvinnans logiska förklaring varför man bör bekämpa barnarbete i världen, Skribenten gläds åt att damen är så ”omtänksam” om dom stackar ”kiddsen”, att hon dessutom så klart förklarar varför vi ska avstå från dessa varor imponerar starkt på mig…L För att ni som läser detta inte ska missa den empatiska kärringen, så bereder vi lite plats här till vänster för hennes resonemang, läs och begrunda, slut för nu från mig och helt slut från kärringen…!

Grumpy (Guds Hjälpande Hand) Old Man

P.S. Jag beklagar den tama tonen från mig, men jag har svårt att hitta något bra att gapa om, kanske kan detta ändras under dagen, den som lever får se…J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar