Besökare idag


tisdag 14 februari 2012

Den globala uppvärmningen håller i sig....:-)

Såg på TV häromdagen att vetenskapens tidigare utbasunerade budskap om smältande glaciärer i Himalaya kom på skam, någon "tvivlare" tog sig tydligen friheten att sätta upp mätinstrument på glaciären för många år sen (har folk ingen skam i kroppen, har dom sagt att isen smälter utav helvete där, då är det väl så....?), nu visar det att glaciären där växer så sakteliga, Skribenten är nu orolig att mannen som har mätt detta kommer att stå som saknad vid nästa folkräkning.....:-)

Hur mycket skall vi lita på alla forskningsresultat som dom lägger fram, får forskare som kommer med "bra" (beställningsomtyckta) resultat mer pengar till att "plocka fram fler bra resultat" än dom som kommer med mindre bra sådana, är det så att alla miljökatastrofresultat är mer eller mindre "köpta" av företag och personer som har vinstintressen i alla nya "miljövänliga" produkter och påståenden, jag bara släpper ut den frågan i luften, sen får ni tänka själva....:-) Jag vet nämligen att minst en av mina vänner därute i webbspace kommer att avfärda denna idé med att jag är en konspirationsjiddrare, vilket till viss del stämmer bra, men att godtyckligt köpa allt som överheten säger/gör är inte ett större friskhetstecken än att ifrågasätta allt dom säger/gör....:-) Ta bara en skatteindrivare, helt livsfarlig och i statlig tjänst....:-)

Här skulle jag nu kunna skriva om 9-11, Estonia, Terroristhot och inmarschen i Irak, men jag avstår detta mest av skälet att inte ordet "konspirationsjidder" ska behöva komma upp på agendan efter detta inlägg....:-) Däremot kan jag berätta att dubbdäcksförbudet på Hornsgatan "troligen har förbättrat luften", allt enligt ansvariga i Stockholms stad, redovisades i helgen i DN, just sådana uttalanden gör att Skribenten känner ett stort förtroende för ansvariga på uppsatta poster, en uppsatt "poster" på 60-talet var oftast en "flummig" affisch med ett förvirrat buskap som gav betraktaren ett tillstånd av förvirring, fan, det stämmer ännu...:-) Tack och lov så tar vi hand om alla som behandlas "illa" i sina hemländer och sympatiserar med hela världen och det har vi gjort enda sen vi stödde den Tyska expansionen och lät Adde och hans polare åka på "bussiga kortet" med Svenska tåg...:-)

Skribenten fick frispel och skulle använda knappen "Kontrollera stavning" i Bloggermenyn, det var det jävligaste jag har sett, alla ord om vi bortser från sådana som Det, har, och, jag, en o.s.v. vill programmet särskriva, rättstavning är inget för ordbehandlingsprogram om dom är direktöversatta från Engelska, nu är inte det orsaken till att alla mer eller mindre kör med särskrivning på bl.a. Facebook, för dom som särskriver vet i många fall inte ens hur man stavar engelska ord, nä, orsaken till särskrivning får man nog leta efter på annat håll, kanske kan vi "lasta skolan" för det också...:-) Fast det vågar man inte säga här hemma för Hälften som är lärare säger att alla hon känner bekämpar det till 100% och då måste det tyda på att "mottagarna" av kunskapsleveranserna saknar dörrar för ingående kunskap (Skribenten tror att dom saknar mer, men det vågar man inte heller säga..!)....:-(

Varför man skriver om en viss sak är ett mysterium, till viss del är det ju yttre påverkan men mycket mer styrs förmodligen av att Skribentens hjärnvindlingar har splittrade receptorer i dom övre regionerna, till skillnad mot om man vill ha svar från den lokala "Regionen", där råder splittring på alla håll, att fråga sig fram i ingången är att möta splittring i receptionen...:-) Nu skall Coop bygga nytt och större bredvid ICA-maxi, Skribenten undrar därför hur dom tänker: Om dom inte har klarat av att hålla sortiment och lokaler fräscha, där gäller William Shakespeares ord: Att ha vara eller att inte ha vara, det är frågan med personal som ofta uppträder som rena döskallar...:-) Så är det i den lilla butiken i Gallerian, så kanske man borde tänka på att stoppa in ledningsgruppen i en lokal med Galler i, istället för att ge dom större utrymmen att skabba till, att få större utrymmen när kunderna bara vill utrymma lokalen snarast möjligt, det verkar inte vara den optimala lösningen....:-)

Hela skriften påbörjades med tanke på att jag skulle skriva om snöskottning, men när jag tänker på att vi får betala extra på VA-räkningen (dagvattenavgift) för nederbörd på tomten och gatan utanför oss, så kanske det vore dags att byta ut snöskottning mot snöskattning som inte är baserad på uppskattning, fast å andra sidan tar dom bort avgiften så går uppgiften vidare till skatteverket som snart ger oss skattevärk o,s,v,, varför det heter dagvatten blir jag inte heller klar över för så fort det har landat så går det ju i ledningar i marken och får aldrig se dagen mer, rörvattenavgift verkar mer passande eller kanske rörig vattenavgift, för att det är gift det vet vi sen tidigare eftersom Falstaff Fakir redan på sin tid skrev: -Vatten är ett farligt gift, som omger Visby stift...:-)

Nog om detta, vi kommer att bli en extra i hushållet under några dagar, sonen 3:an E är på ingång under onsdagskvällen för att njuta av mammas service under en minder långhelg, Mullvaden (katten) kommer att gilla detta skarpt, en till som man kan tigga måltider av, dessutom är han (katten) ganska trött på Skribenten och Hälften som numer inte lyssnar på hans gnäll och pip, den nya lösningen är att gapar han för mycket då åker han på "porten" som det hette på den tiden unga flickor kom hem "i olycka", nu är han inte flicka och det är hans smala lycka för kattungar hade jag inte orkat med...:-)

Håller på och experimenterar för att hitta en metod att slipa bort beläggningar på insidan av glasobjekt, jag har skrivit om detta tidigare, nu är den senaste idéen att låta luft, blästringssand och vatten sköta jobbet, så här långt har det skitit sig beroende på att Classe i sjön (Clas Ohlsson, Insjön) inte hade akvariepumpar i sitt sortiment, har ni en sådan ni inte använder så kan ni väl ringa mig...! Den här familjen lade ner akvarieprojekten här i hemmet när 3:an E fick andra intressen så allt är borta även Skribentens lösningar, kanske kommer det att funka, kanske går det åt helvete som så mycket annat man har gjort i sina dagar, fast när jag tänker på det så har jag klarat mig ganska bra ändå, hade man gjort allt som var tänkt och inte ångrat sig i tid då hade man troligen legat jävligt illa till...:-)

Jag längtar starkt efter att den "vita sörjan" skall försvinna så att man kan få beskära lite fruktträd i trädgården, dom ser just nu ut som ormbon, han till vänster har det svårt att hitta boende, skall det funka så måste han leta bland jättevillor med öppen planlösning, på bilden har han inte ätit ännu och man kan ju tänka sig omfånget på honom när han har svalt en trerätters (undrar om ormbon är speciellt röriga), undrar om det finns TOPP-bidrag till detta, för jag antar att gäller det nedre delen på träden så duger det med ROT-bidrag...:-) Dessutom börjar jag bli lite orolig för mina Karpar i dammen som nu måste ha ett ganska tjockt islager ovanför sig, vill det sig illa kanske dom redan kan klassas som Fiskpinnar....:-(

Då är vi inne på mat, som ostört leder vidare till dryck, eftersom jag inte har något mer att förtälja er så kan jag lika gärna knäppa upp en bira och grunna på om det inte är väder för en liten Single Malt (undrar om vädret någonsin har hindrat det), aftonens måltid blir av lättare slag, gårdagens kalla potatis får nog i stekt form utgöra sällskap åt lite kassler och något ägg, man kan inte vräka sig i lyxmat alla dagar i veckan, så i afton äter vi enkelt i solidaritetens tecken mot Mullvaden som lever till största delen på torrfoder, fast han gillar kassler så lite tiggeri lär det väl bli....!

Färdigskrivet för denna gång, blev ju trots allt några rader, kanske inget som går till historien, kanske det som flickan sa efter första försöket med gossen i hagen sa kan gå till historien, det får väl tiden utvisa, men om jag inte misstar mig så var det så här: - Det var värst vad fort och lätt det gick sa flickan till gossen i hagen och log...:-)Tjenare, tränare säger skribenten innan klicket och pyset, nä, som vanligt ska det vara: God Natt eller God Morgon som det behagar er, skulle någon från Norge hamna på sidan så får jag väl i brödraskaplig anda säga: Ha de....!!!!!

Grumpy (Konspiratören) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar