Besökare idag


söndag 19 februari 2012

Värre skit får man leta länge efter...:-(

Skribenten blev i afton indragen i lättare bevakning av schlagersunk hos SVT 1, efter att ha blivit ”ilurad” starkt av sonen så föll mitt naturliga immunförsvar som automatbestyckas med kärnvapenbomber när jag hör sådant, alltså svårt försvagad av alkohol och utsatt för psykisk press från den yngre herren så fick jag genomlida skiten, dessutom hade han mage att lämna fadern sin ensam medan han drog ut i Visby´s festnatt och nu lämnas Skribenten delvis beroende av att få se Sveriges mest överskattade/självgoda skåning, att som jag trodde göra bort sig inför tittare över hela Sverige, försvagad som jag var så insåg jag inte att endast vi som i detta läge var svårt hjärnförsvagade såg detta, förmodligen även många lobotomerade som alla tydligen hade tillgång till telefon…L

Två av låtarna kunde jag leva med: Tre svartvita damer med trasiga byxor, samt en dam med en bunt trummisar som backup, resten var enligt mitt tycke ren skit och får mig att fundera på att kräva nersatt TV-licens nästa månad, men dom lobotomerade (förmodligen om man går efter utfallet, så var dom inte bara lobotomerade utan helt jävla bombade), visade sin ”goda” musiksmak och plockade med allt utom det som var hyfsat, men den största besvikelsen var att den gamla gubbjäveln som rabblade meningslösa fraser om kärlek och atombomber utan att kunna sjunga en enda ton blev framröstad av dom lobotomerade och nu skall vara med i någon sorts final i Globen(?)…L

Nästa år skall väl varenda jävla låtsaspoet lansera sina talböcker på Eurovisiontalboksfestivalen som kommer att ersätta nuvarande spektakel, jag kan ge mig fan på att Jan Guillo går till final nästa år, skulle inte förvåna mig om samtliga de aderton i Svenska Akademien kommer att tala till kompband med kör och dessutom kan man ju välja in skåningen där (detta skulle Skribenten uppskatta, för då kanske man slipper se honom så ofta, dom är ju inte så synliga i den där scoutklubben), jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva att en sådan yrkespajas (mannen på bilden stiger skyhögt i graderna om vi jämför honom med Ranelid, han till vänster försvann ända av egen vilja i slutändan), skulle ta sig till final i en schlagertävling, men det säger jävligt mycket om dom som röstade…L FY FAN…..!!!!

Nu är det färdigsnackat om detta, morgonen började annars väldigt bra, jag vaknade före resten av familjen och hämtade tidningarna och katten i/vid brevlådan, efter att han hade fått sin mat och pannan kokade så påbörjades läsningen av Gotlands Allehanda och DN (jag fattar inte hur jag har kunnat vara utan detta under så lång tid) med cirka en halv liter kaffe med massor av det vita guldet, denna njutning pågick i över två timmar, så mycket av intresse kan man inte få på annat sätt så om varje dag kunde börja så då hade vi nästan uppnått nirvana…J

Morgondagen kommer att som vanligt är på söndagar att innehålla en stabil frukost nu beställd av sonen som önskar frukost med bacon, ägg och vita bönor på toast tillsammans med en mindre mängd juice och en ”balja” Earl Gray och givetvis kommer även DN att ha sin berättigade plats i denna morgonnjutning…J Sedan bär det av mot Klinte där den ”argsinta” farbrorn håller auktion, vad som erbjuds kan man bara spekulera i, han har ju inte förhandsvisning någon dag innan som Smågårde erbjuder, men är vi där halv elva så bör vi kunna ”scannaav” vad som är intressant innan själva auktionen startar 11.00, nu planerar jag ett fritt fall ner i sängen för att sova innan ”festligheterna” går av stapeln, någon timme på rygg per dygn skadar inget väsentligt, som flickan sa och log…J

Så, vi chockar med att säga: Sov Gott eller God Morgon från Visby´s Beverly Hill´s, ta hand om er och akta er för den där jävla Ranelid, man vet aldrig…!

Grumpy (Schlagerdrogad) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar