Besökare idag


måndag 6 februari 2012

Måndag innebär att det snart blir fredag igen, Gud ske pris för detta...:-)

Måndagen måste så gott som alltid vara den jävligaste dagen i veckan om man bortser från dom måndagar som är röda i kalendern, söndagskvällar ligger också nära att klassas som kassa, inte alltid men om man börjar grunna på arbetsveckan, då är den kvällen förstörd....:-( Vad kan man då göra åt detta, som vanligt, inte ett skit man får bara leva med det...!

Det var inte mycket att börja en blogg med, men man tager vad man haver, som hon Vargtanten (Kajsa) sa...! Men nu till dagens Gotlands Allehanda som på insändarsidan har ett inlägg helt i Skribentens anda, något lite satiriskt och klockrent, hade han dessutom gett självgoda fotgängare och cyklister en känga då hade han vari en Gud, hur tror man som cyklist/fotgängare att en bil skall kunna stanna när den är fem meter ifrån en plats där personen kliver/cyklar rätt ut utan att visa sin avsikt, den herren HJOansson sammanfattar "Regionens" handlande på ett sätt som gör Skribenten riktigt rörd....:-) Han placerar hela kommunledningen i den division där dom hör hemma med hjälp av sitt inlägg om: P-frågan löst: Inga avgifter! riktigt bra lösning..:-) Läs det hela här:

Parkering i ren Grönköpingsanda...:-)

Klockan har nu blivit 18.15 och kylan börjar komma in så sakteliga (just nu 21,4 i vardagsrummet), jag måste därför dra mig tillbaka en stund för att låta kaminmannen komma i dager, med andra ord tar jag med mig en pilsner av godare sort (Skribenten nyttjar bara Danska sådana), den skall nu intas i lag med VM i en stunds vedhuggning, så jag återkommer till denna skrift om en snar framtid....!
Så ja, kakelugn brinner, helt jävla inkorekt skrivet, måste ju stå att det brinner i kakelugnen annars måste jag ringa brandkåren, det brinner även i köksspisen, detta betyder att värmen strax kommer att börja stiga i huset och Skribenten blir lämnad utan ursäkt för att värma en glögg, dessutom lovade jag alldeles nyss Hälften att jag skall göra min Korv Stroganof, så jag skyndar mot köksregionen...:-)

Så var det klart och jag fick skällning för att jag inte hade börjat med att sätta på potatisen innan jag började med resten, giftiga komentarer biter dock inte på en härdad Skribent, jag fräste tillbaka och nu väntar jag på att potatisen skall bli klar, det är lite som det var på Irland förr i världen, dom hade bara potatis att äta så dom sket i att vänta på att den skulle koka klart och emigrerade till Amerika i stället, kanske borde man fundera på det...:-)

Nyheterna meddelar att en 10-årig flicka har blivit knivskuren i en skola i Göteborg och man låter en f.d. utlandssvensk (jävligt diplomatiskt skrivet av en irriterad Skribent) uttala sig angående vems felet är och "eländet" skyller på skolans personal, lärare och "dom andra", kärringen kan inte ha mycket under det muslimska hucklet: Hon schiller på pechonalet, läraret åk dom chandra....? Kanske borde hon fundera på om inte schnubbe met knifet är den schyldig, eller är det så att alla fel som begås i det här landet beror på skolan och dess lärare...? Undrar hur många lärare det går på en våldsman, kanske kunde man prova sig fram med 100 lärare på gatorna i Malmö centrum och 20 i Rosengård...! Hur som helst så kan ni se skiten här i dess helhet:

Besviken Svensk saknar bättre övervakning....!

Tröttsamt att behöva höra amatörernas enkla lösning på våldsspiralen i Sverige, nu kommer allt att lösa sig om bara alla lärare är ute på stan dygnet runt, fan att inte jag kom på den enkla...:-) Nä ve den som är lärare och inte ser till att våldet i samhället upphör, fast Skribenten skiter i det hela och säger ve den som inte hjälper till med veden, skribenten är som flickan, ni vet hon som log, stock även i korta längder är stock, hur som helst med det, hade inte kärringen i Göteborg öppnat käften så hade jag inte fått ihop många rader i dag...:-)

Nu ska jag reta upp mig på henne en stund och sen ska jag skala mer potatis, så att jag kan koka den innan middagen i morgon, ska man göra det innan man börjar med resten så är det väl lika bra att vara ute i tid, som flickan sa och log...:-) Nä, nu får jag lämna er åt ert öde och avsluta som vanligt: Sov Gott eller God Natt som ni själva får bestämma...:-)

Grumpy (Upprörd) Old Man

P.S.
Upptäckte att skrivfel förelåg, den knivskurna flickan var 10 år och inte 20 som det av misstag skrevs, har rättat till det hela och ber om ursäkt för mitt slarv, förmodligen kan skolan lastas även för detta...:-(
D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar