Besökare idag


lördag 4 februari 2012

Katten vägrar att gå ut, det enda som snart går ut är helgprenumerationen på DN...:-)

Nu sitter den sura gamla gubben med en kvällsbira (och en liten singel malt) och känner doften av mustig nötköttsköttgryta från köksregionen, vilket är betydligt trevligare än "stanken" från Region Gotland som konsekvent visar sin inkompetens vad det gäller gymnasieskolans lokaler, ekonomi vid sophantering, beslut om parkeringsavgifter o.s.v. i all evighet, om beslutsfattarna i den här "REGIONEN" hade jobbat någon annanstans än i den "ofantliga sektorn" så hade dom förmodligen omedelbart blivit entledigade, livet är märkligt, om man helt saknar kompetens så kan man inte misslyckas i arbetslivet så länge man skaffar en partipolitisk tillhörighet och lyckas via släkt och bekanta (s.k. svågerpolitik), Grönköpings styrelses kunnande/handlingsfasthet överstiger i alla avseenden folket som "leker" med Gotlands skattepengar....:-( Men detta skall inte bli ett politiskt inlägg, så jag byter ämne fortare än Tekniska Nämnden avslutar kafferasten/kompledigheten, vilket i realiteten betyder att jag kan byta ämne om flera dagar utan att bryta det löftet...:-)

Morgonen inleddes vid pass 08.00 och inleddes med stabil frukost som även innefattade den underbara morgontidningen DN, dock hade det åter igen kastats ner snö av psykopaten i skyn så utgång (inte på krogen) blev en nödvändighet, grannen O är en äldre herre (95 år), något äldre än Skribenten....:-) Han har problem med sin rörlighet så jag har tagit på mig att sköta om all form av snöskottning hos honom, han kör fortfarande bil (dessutom bra) så jag måste hålla garageuppfarten skottad, garagehelvetet ligger längst in på tomten så det blir lite att skotta, att jag dessutom skottar ganska mycket av vår egen tomt, så totaltid blev dryga 2 timmar med snösläde, spade, piasava och slunga sen var kaffet jävligt gott....! Åldern tar ut sin rätt när detta blr vanligare än förmiddagsskott en vanlig lördag, sa jägaren och log....-)

Men vad jag skulle säga från början var att när DN lästes och första delen skulle läggas på bordet så tittade jag som hastigast på vädret (fast jag inte litar på andra rapporter än Finsk flygradar), längst ner hittar jag en annons om Barone Ricasoli, impulshandlare som man är så släppte jag tidningen och drog till Systembolaget 229 smackers på disken och kartongen var min, jävlar vad det är gott, jag är ändå ingen större vinman men detta var "outstanding", rekommenderas starkt till ovan nämnda gryta och andra mustiga kötträtter...:-) Så har då det blivit dags att göra ett kors i taket, Skribenten slår sig in som vinrecensent fast han borde hålla sig till "virket", så snickare han är...:-)

Konstigt att alla inlägg på något vis är relaterade till drycker, får nog snacka med IOGT-NTO om det här, fast när jag tänker efter så blir det som att kasta pärlor för svin, dom vet väl ingenting om drycker, så jag lär väl inte få några bra tips på matviner eller annat från dom så jag skiter i det och låter dom sköta sina medlemmar och deras dryckesvanor...:-) Med tanke på deras konsumtionsvanor så lär dom knappat syssla med hälsostärkande yoga eller annan "stärkande" verksamhet, utan saknar våran eminenta rörlighet i ryggslutet...:-)

Grannen G skall komma in på middag runt 20.00 och vi avvaktar hans kommentar runt vinet, nu är inte han heller vinman utan snarare bira och Wirreman som Skribenten, men vi har trots det smaklökar så lite omdöme finnes trots allt, just nu kom jag på en hypotetisk fråga: Är det helt korrekt att en kvinnlig kock lägger lökarna i grytan, när inte en manlig kock får doppa fingret i såsen (tur att man saknar känsla för finess vad det gäller skrift), mansgris är alltid mansgris oavsett om man försöker anpassa texten till båda könen...:-)

Lördagsskriften är nu avklarad och grytan luktar helt jävla fantastisk, så nu blir det som vanligt: Sov Gott eller God Morgon ni väljer, jag sväljer.....:-)

Grumpy (Grytjägaren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar