Besökare idag


tisdag 7 februari 2012

Några grader varmare och nu dräller det av dom igen....:-(

Är det inte jävligt märkligt att yttertemperaturen styr tillgången på idioter i trafiken, nu har det varit kallt i snart en vecka och vi har varit befriade från inkompetenta bilförare, ja, inte helt men några blev väl kvar i korsningar och rondeller innan kylan kom....! Nu börjar vi närma oss några få minusgrader på termometern och som jävla svampar dyker dom upp i trafiken igen, samma jävla kärringar (några gamla gubbar finns det också men procentuellt överväger dom med "bucklor" på framsidan) som inte vågar ta beslut om svängar och dessutom om dom är under 65 skall försöka att använda en simultanförmåga som dom helt saknar, dessutom verkar det mera intressant att prata i mobiltelefonen än att koncentrera sig på det som det gäller...!

Fan vad jag är trött på sådana individer, kan man köra knappt hjälpligt i vanliga fall så skall man fan inte vara ute i trafiken när det krävs lite extra förstånd...:-( Mina dagar är svåra att leva med, droppen var kärringen från Stranges (lokal begravningsbyrå), som inte kunde bestämma sig för om hon skulle få in den där jävla likbilen i rondellen eller vänta vidare tills alla bakomvarande hade blivit potentiella kunder, att satan dessutom svarade i sin mobil gjorde inte att infartsaktiviteten ökade, liket i bilen behövde förmodligen inte kremeras vid framkomsten, förmodligen var det redan förmultnat då....:-)

Då var det retningsmomentet avklarat för 100:de gången och jag kan gå över på något annat, kanske är det lämpligt att ställa följande fråga till er, förhoppningsvis kan ni hjälpa oss: Familjen Skribent/Hälften håller på och sanerar i konstglas och karaffer (brännvin, sherry och vin) vissa av dom har en svag grå beläggning på insidan, förr kunde man "syrapolera" dessa och få bort beläggningen, men nu har miljökämparna förbjudit metoden (vätefluorid , svavelsyra och vatten i lika delar) och det betyder att skribenten behöver tips på en fungerande metod, säg bara inte: - Googla på skiten, för det har jag gjort så att pekfingrarna blöder...:-) Om jag kunde köpa dom önskade kemiska produkterna så hade jag väl kunnat göra det själv, men dom är så jävla "kyndiga" (Gotländska för nogräknade) hos färghandlarna så dom släpper inte till när man önskar, som flickan sa och log...:-)

Vätefloriden är inte svår att göra själv, men processen har vissa risker inbakade och dessutom med fördröjd giftverkan, så kunde jag få tag i skiten på laglig väg så skulle det vara lättare, men tydligen så är utbudet på tung narkotika (allt enligt Gotländsk press) större på Gotland än på produkter som "vi" behöver för rengöring av karaffer (låter som en korsning mellan katt och giraff), men idag kan man ju inte ens få tag i blymönja till bottenmålning av båten, i dag är alla produkter så jävla nyckelhålsmärkt så färgen till detta är rena gödningsämnet till alger och snäckor, Skribeten fattar "nada", om nu blymönjan var orsaken till allt skit som händer med våra vattendrag och ingen har använt skiten på femton år så borde ju vattendragen må bättre (rätta mig om jag har fel), men inget har blivit bättre på den fronten, kanske är det fiskjävlarna som är orsaken till försurningar man kunde ju prova och ta bort dom några år så ser vi om det blir bättre då, eller är det skolan och lärarna som är skyldiga till det här också....:-)

Den här bloggen skulle ju inte vara aktiv bestämde jag för ett halvår sen, men lik förbannat sitter jag här och präntar helt i avsaknad av karaktär, kan det bero på att Hälften är lärare och att allt är hennes fel, det får vi inte veta denna gång i alla fall, för nu är det tomt i vedbäraren och Skribenten måste elda en vända till om inte skolan sköter det...? Men det vet vi ju alla att skolan inte tar ansvar för oss andra, så det är väl säkrast att göra det själv så att det blir klokt gjort...:-)

Så för i afton tackar jag för mig och inväntar morgondagens trafikanter, nu ropa katten också, det kör ihop sig sa bonden: I dag är det posten och i morgon är det mjölken...:-) Sov Gott eller God Morgon, hur ni nu tycker att det ska vara, vad jag tycker spelar mindre roll...!

Grumpy (Giftkokaren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar