Besökare idag


tisdag 21 februari 2012

Att fara eller inte vara i fara, det är frågan….?

Skribenten och Hälften som just nu tömmer hemmet på överskott (i hemmet) kollar underskott (på konton), båda sakerna löser sig som han sa som sket i vasken…J Överskottet avser mestadels möbler som har införskaffats hos öns auktionister, inte bara av oss utan även av barn (kan man säga så om folk över 24 år) som ingår i kärnfamiljsbilden som vi strikt följer, planen som nu är blir att lasta bilen med saker som gör sig bättre hos ägaren i Vasastaden (1:an K) än i detta överfyllda hus, även Sundbybergsbon 3:an E skulle behöva få saker uppkörda, men fadern i huset har inte haft vett att köpa en flyttbil, denna brist på omdöme gör nu att en resa måste bli två resor…J
Så nu tittas det på avgångar och ankomster, läget just nu är avgång 07.05 onsdag morgon och ankomst åter hemmet fredag 23.20 som gäller, men inget är ännu helt 100, dock väldigt nära det magiska talet (99)  som Gotlänningar sen decennier kallar turister som kommer till ön…? Just nu är det läge att börja tömma i hallen, detta kommer att ge oss möjlighet att bära in ny ”skit”, om Skribenten gissar varför Hälften behöver få bort prylar just nu, ofta har hon nämligen än plan med sina idéer, dock är jag inte klok nog att tolka tankar som inte sägs rent ut, dock är jag klok nog att inte fråga för mycket, ibland mår den ovetande bättre än den som vet allt om allt…J När jag ändå har resor på ”tapeten” så kommer jag på att det även är synd om 2:an M som inte har fått sin nya elektriska gasspis (låter märkligt, men så är det) installerad i Malmö ännu, den står ännu kvar på Ekerö i väntan på att Skribenten och Ekeröelektrikern M ska transportera ner den och montera den samtidigt som vi åtgärdar bristerna i öllagret, borde därför vara högprioriterat (hennes mat och våra bira), men Skribenten har svårt att prioritera resor som kräver dubbfria däck (Tyskland och Danmark) just nu, detta grundar sig på att bilen har dubbdäck på just nu och att få böter på 700 Euro bara för att köpa billig bira känns inte rätt bakom ratt…J

Nu har skiten börjat, möbler skall lastas och dessutom vill man tydligen att jag dessutom skall kunna få med mig en stege i bilen för att kunna montera taklampor i Sundbyberg, barn har föga respekt för föräldrars kunskap, dessutom har jag klargjort att möblerna kommer att ta all plats i bilen, men går detta in, NEJ, nu packas det 1.000.000 kassar som om jag inte får in dom också kommer att leda till kvinnlig surhet under resans gång, är det konstigt att man undrar varför kommunikation borde vara tvåvägs…J Om jag säger en sak så betyder det som jag säger: Att så är det…! Om en kvinna säger en sak, då betyder det att: Det jag säger är inte det som jag menar, utan du borde förstå att jag menade något annat…! Alltså måste jag nu lösa detta som jag inte ens vet vad det är…J Häftigt, varje dag är ett mysterium i sig, kom sen inte och säg att det har gått slentrian i livet…J

Hur som helst, så avgår båten i morgon bitti, så då skall det vara packat och lastat, dessutom tänker Skribenten bre egna mackor och ta med till båten, för dom som serveras ombord ligger inte i linje med min gourmetlinje (diplomatiskt skrivet om torrt bröd), nu funderar jag på att dra en bira i väntan på att våran kära granne (G) skall komma in och hjälpa mig att bära möbler, tänk att vi har en sån bra granne, det har inte han, vilket ju bara bevisar att man ska vara noga när man väljer ut dom, han har missat i kontrollen men han får bättre granne nu när vi åker, för han kommer att se till katten också som numer är ute och ränner halva nätterna (alltså inte grannen utan katten), troligen beror det på att det snart är mars, vilket innebär träning inför nattslagsmål och även om han är kastrerad, så sitter ränderna i (jag pratar fortfarande om katten, bara så att ni vet), hur som helst kommer grannen att se till att fetkatten får sin dagliga ranson under den tid vi är på fasta landet (särskrivning som är tillåten)…J

Nu blir det inte mer, men kanske kan det bli en uppdatering under resans gång, det får dom som lever se, till dess säger Skribenten: Sov Gott eller God Morgon på er medborgare, sköt om er, det ska vi…!

Grumpy (Resenären) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar