Besökare idag


fredag 3 februari 2012

Myggfritt och inga svettningar, sover i en svalare miljö än vanligt....:-)

Om man ser till överskriften, så kan man tro att Skribenten befinner sig i klimakteriet, men så är inte fallet för Skribenten befinner sig i vardagsrummet, som snart blir avdragsrummet eftersom det drar ihop sig mot deklarationer (detta skrivs i pluralis), först kommer momsdeklarationen vilket inte är mycket att orda om, standard är hur mycket har du fått i moms och hur mycket har du beralt, skicka in mellanskillnaden till skattemyndigheterna eftersom det aldrig kan gå åt andra hållet....:-( Den som kommer senare är den som är svår, då gäller det att försöka lura dom som försöker lura av dig det lilla kapital som kan anses som överskott, men endast blir ett tillfälligt förskott tills dom kommer på att du har något kvar och ger dig ett nackskott innan restskott (felstavat: Borde vara restskatt), fast det kommer inte denna månad...:-)

Nu gick jag vilse i skriftens yttre sfär igen, att det ska vara så jävla svårt att hålla sig till det som man har tänkt från början, dessutom lider jag av Altzheimer Light, så jag har redan glömt vad det var som var så jävla viktigt så att jag var tvungen att påbörja skriften en kvart före midnatt den 2 februari nådens år 2012, det är inte det enda jag lider av i dag, jag lider av kylan (min enormt känsliga och sköra hud) och borde bo på Kanarieöarna så här års, men fattigdom och elände förhindrar denna enkla lösning, så nu står mitt hopp till att folk förstår att pengar som skickas till Rädda Barnen och övriga så kallade hjälporganisationer snabbt förskingras och hamnar på villovägar, skickar man dessa slantar till Skribenten i stället så kommer ingen slant att förskingras eller hamna på villovägar, jag lovar och svär att förbruka varenda krona på ett ärligt sätt, mat till fattiga (avser en utblottad Skribent på restaurang Bolaget), rent vatten (avser eldvatten i samma lokal), säga vad man vill men en mer renhårig bettlare får ni leta länge efter, skulle ni nu förstå omfattningen av denna sociala insats för mänskligheten så kan ni slänga in stödkapitalet på PlusGirot 72 66 33-1, men snåla inte nu utan kosta verkligen på er att hjälpa fattiga...:-)

Men det slutar väl som vanligt att inga slantar hamnar där dom borde, det gamla ordspråket: När det regnar pianon, har den fattige inga noter gäller nog ännu..! Jag hade tänkt skriva lite om sport, men jag utgår ifrån att Hälften inte godkänner det eftersom hon aldrig haft något till övers för dom som "går på sporten", inte ens om vi snackar dom i division 1, däremot gillar hon Cornelis Vreeswijk och han fick skriva om dom som pysslade med "idrott",  om inte Skribenten misstar sig så var refrängen: Sportiga Mari, har min sympati, hon är toppen, hon förgör sin plikt, uti sitt distrikt med hela kroppen....! Kanske var hon Hockeyspelare, dom jobbar mycket med kroppen, hon kan ju ha varit brottare också det får vi aldrig veta...:-) Kontentan av det hela blir i alla fall att jag får inte skriva om sport....:-)

För att över huvud taget få texten att räcka ända ner till botten av sidan så blir jag tvungen att ta upp andra saker, i första hand familjära sådana....! Nu hade ni tur i den här familjen för nu slog Altzheimer Light till igen...:-) Våra familjehemligheter kommer aldrig att kunna komma på pränt av det enkla skälet att Skribenten hela tiden tappar tråden och därmed förirrar sig i något nytt vilket alla i familjen tackar djupt för hoppas jag, skulle tacksamheten för detta avta så kanske Skribenten ändå skulle kunna erinra sig mindre detaljer (givetvis mot ett Furstligt gage) detta får nu inte tokas som utpressning utan snarare ses som insättning av minnesvärda episoder (troligen hårfint, men skillnad i Tingsrätten), det är roligt att sitta på trumf, som flickan sa och log....:-)

Nu har klockan lämnat gårdagen och Skribenten lämnar tangentbordet, men fortsätter den dag som idag är, om än dock senare...!

Efter sömnen under natten så uppdagades det att Vår Herre (den jäveln) hade roat sig under natten med att kasta ner snö i otroliga mängder över hela Visby, man kan ju undra om gubbjäveln går på centralstimulerande eftersom han aldrig verkar sova, hela beteendet att ställa till jävelskap för andra tyder under alla omständigheter på att han har ett klart psykopatiskt beteende och borde genomgå någon form av behandling mot detta destruktiva sätt som drabbar andra....!

Våran kära katt (Mullvaden) har sovit med benen i kors sedan första snön kom, men ställdes i morse inför fullbordat faktum och kastade sig ner under trappan, gjorde vad han måste och var tillbaka inne på 30 sekunder, snacka om utedass (eller kanske det ska vara utetass)...:-(

Den globala uppvärmningen måste påskyndas å det snaraste, jag har redan nämnt detta på Facebook men det tål att upprepas, ingen ansvarsfull förälder har rätt att överlämna all skit som snö innebär till sina barn och nästa generation, om vi lägger på ett extra kol så kommer våra barn att kunna tillbringa sina liv i svala sommarkläder zippande på underbara sommardrinkar vid grillen i en vacker trädgård och endast spara uppvärmningssystemen i fastigheterna som ett minne över tidigare generationers långsamma utveckling...! Ge våra barn det lyckliga varma liv som dom så väl förtjänar, att vi har ett helvete måste inte betyda att dom också ska lida, sluta tänk i "öga för öga", gör en insats för framtiden börja jobba hårdare för den globala uppvärmningen....:-)

Jag skulle kunna skriva mer, men jag spar det och återkommer snart, så tills dess: Sov Gott eller God Morgon på er medborgare, hoppas att ni slipper drabbas av mer sattyg från han där ovan...:-)

Grumpy (Revolutionären) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar