Besökare idag


torsdag 16 februari 2012

Allting är relativt, men korven den har två...!

Såg just nu att Vår Herre fortsätter sin talibanska terror mot oss utmattade snöskottare, vad Skribenten anbelangar så kan han "dra åt helvete", om han nu skall omnämnas som en god figur, då får han fan i mig skärpa till sig, för nu har jag tröttnat på hans jävla maniska och tjatiga snökastartalibanmetoder, karln beter sig ju som en tjurig femåring....:-( Hur många gånger har jag stått ut vid snöslungan och vrålat rakt ut: - Nu får det fan i mig vara nog....! Han om någon borde väl vara rädd om miljön, men inte han inte, petroleumindustrin gnuggar sina händer och snöslungetillverkarna sitter väl med orderböckerna och pysslar med orgasmframkallande sysselsättning (klarar ni den diplomatiska omskrivningen, då är ni med i matchen....:-))

Kanske skulle man i ren protest använda dagen till starkdrycksanvändande, fast då föreligger risk att omgivningen kontaktar sociala myndigheter med hänvisning till att sådant passar inte en socialt ansvarstagande medborgare mitt i veckan, då ska jag till mitt försvar säga att jag redan har varit på "möte", inte AA (Minnesotamodellen) utan ES (Sundbybergsmodellen), detta möte skedde runt midnatt och det var sonen som kom med båten för att avnjuta ledighet, god mat, något starkt och föräldrarservice i 08-fritt område...! Om barnen satte besöken i system, då skulle faderns besök på System avta eftersom man inter kan/får avnjuta livsförgyllande vätskor om man skall hämta barn och andra vid båtar och flygplan vid alla konstiga ankomsttider...:-) Som ni märker så har Skribenten gått i Djävulens advokatskola och lyckades här vrida över skuldansvaret med förbrukningen av Singel Malt på dom som Inte kommer och hälsar på, jag ser redan annonsen framför mig: Juridisk hjälp vid skuldförflyttning erbjudes av erfaren djävulsjurist, över hela världen (dock ej boende i Minesota)...:-)

Detta fick bli ett mellanspel, för vad jag skulle skriva om var att jag fick två nya vänner på Facebook, nu hör jag hur ni vrålar: - A, va fan ere me de då, vi ba, vi får de varje timme, öh....! Kanske kan ses som en trivalitet, men jag blev vän med två småbrudar, AS i Stockholmsområdet och VK i Visbyområdet, varje gubbe i min ålder blir alldeles till sig av högfärd när en vänförfrågning från yngre damer dyker upp på skärmen, nu kan ni spara in eran kommentar: - Gubbjäveln är ju född på stenåldern, så "småbrudarna" är väl från järnåldern....! Men det är dom inte alls, men väl två yngre mogna flickor, men det kan ni väl inte stava till...:-) Åldern har inte så stor betydelse för dom är yngre än Skribenten och allting är relativt, det sa redan han den där Albert Einstein, men man kan ju undra varför den kallas för teori när det bara är en dum fråga: e m c, korkhjärna, de e klart att inte m e c, m e m och c e c, det får man ju lära sig i första klass, undrar om den där jävla Albert är samma kille som han i "Albert och Herbert", båda verkar ha lika många "indianer i kanoten".....:-) Tillbaka till flickorna, dom är stadgade damer en förlovad och en gift så det är inget sånt som ni (snuskhumrar) tror, detta är bara vänskap, jag kan dessutom berätta att AS är syster till Södermalms Pärla som är vän till hela familjen sen lång tid...!

Som ni märker så är denna blogg för stunden befriad från större gnäll, om vi bortser från diverse påhopp på gubben i skyn, men dom har han gjort sig fötjänt av och nu är det torsdag, en dag med R i, så det kan bara innebära att Skribenten blir mer observant på irritationsmoment i livet så nästa blogg kanske jag är som vanligt igen...? Tills dess säger jag ödmjukt (en naturlig gåva jag är begåvad med): God Natt eller God Morgon som det er behagar....! Har ni märk att något saknas i dagens blogg...? Just det flickans kommentar: Då förstår ni varför den inte blev längre fast jag försökte, som flickan sa och log......:-)))

Grumpy (Småbrudarnas Vän) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar