Besökare idag


söndag 12 februari 2012

Kan en enkel skribent ha nytta av en Enigmaknäckare, knepig fråga som kommer att få sitt svar idag...:-)

Efter förra inlägget har vissa delmoment i boendet fått en struktur som närmast kan liknas vid "syndarnas" kommunikation under första delen av WW II, Skribenten känner sig som en Britt i trängt läge, svar på enkla frågor kommer i kodad text, kanske är det läge att skaffa en apparat som omvandlar vissa verbala påståenden till tydbara meddelanden, här kommer maskinen som kallades Enigma in i bilden och inte bara den utan Britternas svar på saken....:-) Att koda av ett qvinnligt meddelande är förmodligen svårare än Britternas "lek" med tyska koder, vissa ögonblick är man helt klar över om man ligger på plus eller som vanligt...? Ser man krasst på det hela så blir livet något av en chansning och med bra utfall så "tolkar" (eg. gissar) man rätt och ligger "hyfsat" till, men det kan lika gärna vara helt jävla tokfel...:-) Kodat kan vara bra om man inte vill att omkringvarande skall förstå, men HALLÅ, om man pratar med någon så blir det lättare om han förstår, ELLER....? Vill ni skaffa er lite allmänbildning och visa att ni är med i matchen, då kan ni läsa om detta här:

Nödvändigt instrument när två vuxna av olika kön skall förklara att en part är sur på den andra...?

Om skiten beror på min analys av man/kvinna i förra inlägget är orsaken det lämnar jag därhän men kan inte låta bli att "prova" (proofa..!) min teori, jag frågade om jag kunde ta foto på ett par vaser som vi skulle sälja på Tradera och fick svaret: - Jag kan inte svara på det nu, jag håller på med EN annan sak....! YEEESSS, som Skribenten sa och log....:-) Kanske ska jag skaffa två av dom där kodknäckarna innan hon skaffar två kotknäckare till mig utan att jag har bett om dom...:-)

Ny rad, nytt ämne, talar nu i stället om dagens auktion som gick av stapeln i Smagardes eminenta auktionshall med favoriten bland utropare: Ulf, mannen som gör att Skribenten kan vänta från klockan 11.00 till 14.50 på att få förvärva det inte riktigt sista,  men nästan så, dessutom har han en hustru som ser till att Skribenten får massor av kokta med bröd, medan min egen ser till att mitt "kokta fläsk är stekt" utan att därför hänvisa till att jag faktiskt fick stekt fläsk med löksås i afton, skribenten som är en född snuskgubbe kunde ha gjort något av detta uttalande, men väljer att av "hushållspolitiska" skäl (undrar om inte detta är ett nytt ord bland oss diplomater) avstå från att göra sig rolig med hänvisning till lökar, kanske om jag hade varit grönsakshandlare men en enkel snickare håller sig för god för att "skruva" sidan allt för hårt...! Humor och klart antydda handlingar är inte alltid lösningen på kommunikation, vilket bilden till vänster visar...:-) Till saken som det var meningen att jag skulle redovisa: Auktionsfynden kostade summa sumarum 1.800 smackers och kan nog i nästa led generera lite mer (hastigt byte av ämne), saker som inte genererar mer är: Värmepumpar, det måste vara ett av jordens största mentala frisläpp att införskaffa en sak som ger värme ända tills du behöver värmen, då avstannar grundfunktionen och du blir återfallen till missbruk av elleverantörsprodukter, bör kanske tillägga att jordvärmepumpar med nergrävd slang på ca. 1 meters markdjup verkar fungera tillfredsställande, men nu när jag har berättat det då har jag inte mycket att gnälla om, så jag lämnar er och återgår till att försöka tolka feminina glosor, förmodligen blev det inte lättare om hon läser detta, fast och andra sidan skiter hon i vad jag svarar så hon läser nog inte heller vad jag skriver: Saved by the bell, som flickan sa när kundens telefon ringde (Skribenten tror att hon log när hon sa det...?), nu blir det inte mer i afton, som samma person sa (och log), jag klurar lite på livet och återkommer i morgon, men nu häller jag upp en sen singel och hoppas att jag slipper bli en sån själv (om hon läser)...:-) Sov Gott eller God Morgon som ni vill och har ni kvinnlig sambo, då kan ni hälsa till Enigma från Skribenten...:-)

Grumpy (Avkodad) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar