Besökare idag


måndag 2 april 2012

Korkade fotbollsnördar och oseriösa elbolag förgyller tillvaron för Skribenten...:-(

Mycket ska man höra innan antennerna ramlar av som myran sa och log, Fortum går ut och gör en insats för hela svenska folket och erbjuder dom 500 första kunder som tecknar ettårigt obundet elavtal, 6 månader framåt från 1 maj, ett avtal utan påslag eller fasta avgifter, Gud ske pris vad dom är snälla…L Just det, börjar vi räkna på den blåsningen, så kommer vi snart fram till att avtalet är bra under den tid på året som man förbrukar minst el och sedan kommer chocken, resterande 6 månader kommer man att betala (baserat på elpriserna hos Fortum 2010) 71,615 öre per kWh innan skatt, påslag och moms, lägger vi till dom så kan vi runda slängar dubblera beloppet och sedan får man i det närmaste dubbla en gång till för transporten av skiten hos din lokala nätägare…L Att man dessutom går ut på sin hemsida med följande gör bara det hela ännu mer löjligt…!


Tecknar man ett bundet avtal hos Storuman Energi AB så betalar man 51,21 öre på samma villkor, förbrukar man 12.000 kWh (villaförbrukning) under dom 6 kallaste månaderna som löper efter ”erbjudandet” och betalar 20 öre mer för ”erbjudandeelen” då betalar man 2.400 bagis mer på dom sista 6 månaderna…L Så i slutändan så blåser dom varenda jävel som går på den enkla, slutsatsen av detta måste bli att det är nog lindrigare att bli blåst på pengarna via nätet, då behöver man inte bistå med egen prestation utan banditerna jobbar i "det tysta", hos Fortum måste man fylla i formulär innan dom lurar dig...L

Så var det gnället avklarat och Skribenten övergår till att leta annat, den första tanken som slår mig är att protestera mot ”trenden” att frossa i att andra misslyckas, då i första hand inom idrotten, Djurgården har haft det motigt och ”mina” supportervänner" (Skribenten är som ni nog alla vet en inbiten Bajare i Fotboll och vän av Leksand i Hockey) verkar nu frossa i att det går dåligt för vissa av motståndarlagen, en missunnsamhet som smakar något besk. Om man hoppas att alla lag skall ramla ur den serie som det egna laget spelar i, så kan man ju undra hur det står till med förståndet hos en sådan supporter, om alla andra lag kan ”dra åt helvete” hur ska då mitt lag kunna hitta någon att mäta sin styrka emot, att man dessutom lär sina barn att hata andra hur tror man då att dom ska fatta att man inte får mobba oliktänkande, allt jävla läktarvåld och arénabus kommer från dessa ”vuxna” läromästare, visst fan kan man tråka ett förlorande lag om man har glimten i ögat, men att till exempel skriva att AIK:are är Solnazigenare eller att Djurgårdare är ”apor” får fan i mig Skribenten att tappa förtroendet för ”mina egna” supporters…L Det är så jävla lågt, så jag betackar mig för dessa bottennapp…L

Nu byter vi ämne och konstaterar att 3:an E klättrar vidare på karriärstegen genom att byta jobb efter 3 års trogen tjänst i Bromma Block´s och lämnar M&Q för att styra upp Åhlens i Västerort, pappan i mig blir glad av att han klättrar upp några pinnar till och nu når lönekassen som innehåller lite mer pengar, GRATTIS och bra jobbat säger jag…J Som förälder ser jag nu fram emot en snabb karriär inom den koncernen, trevlig pappa den här, ställer inga större krav, bara dom är snabba och lyckas till 100%, "lite" kan man väl begära i alla fall...L

1:an K kom hem till Påskfirande redan i dag och 2:an M och hennes V dyker upp på torsdag natt, hade hon inte varit så snäll kunde hon och V ha åkt på kvasten, men nu får dom ta båten i stället…J V hade nog varit gladare om dom hade kommit på kvasten, skälet till detta är att han är som Skribenten när det gäller gungande båtar och dessvärre verkar det vara risk för att det kommer att blåsa upp på havet under torsdagen, detta betyder att jag får trösta honom med det ”sista” i min 22 åriga Single Malt när han anländer, men lika ”gott” är det…J

Påsken kommer dock att firas utan 3:an E som jobbar under helgen, ingen i familjen är av någon religiösare sort, så själva firandet handlar nog mera om att frossa än att sympatilida med AmatörTarzan på träställning, men alla ursäkter för mat och dryck utnyttjas i denna familj till fullo…J Men detta är en konsekvent familj, så vi ser redan fram mot den Hedniska frosseristunden som kallas Midsommarafton, allt som går att fira skall firas, dock ligger Skribenten lite efter i planerna eftersom resan till den skattefria alkoholen och monteringen av 2:an M´s elektriska gasspis ännu inte är gjord, detta medför att kostnaden för ”dryckjom” just nu inte kan undgå beskattning, det kostar på att hålla fest…J

Skribenten var till för några dagar sedan helt övertygad om att den sista snön hade kommit och gått, men tji fick jag och är just nu en potentiell trafikfara med mina nypålagda sommardäck, så nu får jag köra som en ”hen” i väntan på att aprilvädret övergår i riktig vår, faran med att fara nu är en klar fara, men det borde jag klara utan fara…J Skribenten och grannen G använde en del av lördagen till att besöka pubkväll på ”Lilla Elefanten”, där spelades god Blues och serverades god Bira till långt fram på kvällen, Björn Persson med grupp gjorde den aftonen till en minnesvärd historia och serveringspersonalen var som vanligt förträfflig, så blev man nu recensent också, man får många strängar på sin lyra, fast inte lika många som man såg på ”lyran” den aftonen…J

Ser att sidan börjar bli full, den också, så jag tar tillfället i akt och avslutar med ett rungande: Sov Gott eller God Morgon, som det er behagar, eller: Kanske borde jag lägga mig på rygg, som flickan sa och log…J

Grumpy (Fanatikerhataren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar