Besökare idag


onsdag 11 april 2012

Allt slutade med ett nytt åkdon och en trasig överarm...:-(

Så nådde då kyrkoårets största högtid mot sitt slut, återigen har bibeln visat sin brist genom att som vanligt flytta låtsastarzan`s dödsdag till en för kyrkan lämplig dag på året, Skribenten undrar nu om någon egentligen kan säga ett korrekt datum för händelsen…? Om han hade varit på Facebook, då hade vår Herre haft svårt att skicka ett grattis över nätet på högtidsdagen och ser man på bilden, så verkar han ha svårt med det ändå…J Svårt att tro på en historia som inte är mer specifik än att grabben dog någon gång under våren…L Skribenten som inte är troende hajjar ingenting, det hela får mig att tänka på kärringen som hade hört att man kunde gå på vatten bara man trodde på det, hon sa: Jag tror, jag tror, hundra gånger, men när hon klev över kajkanten så sjönk hon som en sten och när dom fick upp henne så sa hon: Var det inte det jag trodde…!

I tisdags började det vanliga livet och Skribenten kan nu lämna den religiösa sfären och återgå till att bruka dom vanliga orden som passar bäst i min blogg, äntligen återkommer det vanliga ”svidet” över felaktigt konstruerade medborgare och deras handlingar i det vardagliga livet, jag längtar redan efter att få tillrättavisa min omgivning…J Helgen har inte innehållit så pass med uteliv så att jag har behövt undervisa Visby´s medborgare i moral, etik och socialt beteende, men ljusare tider stundar och insändarskribenter i Gotlands Allehanda kommer att redovisas via min brevlåda varje morgon, trodde jag, men inget av värde att reta upp sig på har hänt på två dagar och jag lider av ”gnälltorka”…L

Annars har helgen visat att påtryckningar fungerar om man är några stycken, alla barnen var hemma under helgen och 1:an K hängde på Skribentens idé om att Hälften borde byta upp sig i motorvärldens eldorado av begagnade fordon medan hennes nuvarande ännu var under tio år och att ett andrahandsvärde ännu existera, bara hon nu inte byter ut gubben som är över sextio, allt nog, vi lånade hem ett fordon av samma modell fast med bara 1,5 år ”på nacken”…J Resten av familjen (2:an M med sin V och 3:an E) höll som omväxling med Skribenten om att det var läge för byte, dock var hälften hårdnackad som en ruggbylirare och påtryckningar pågick ännu under söndagskvällen, hennes motargument var kapitalkostnaden, men verkligheten gick att framföra på ett tydligt sätt som innefattar ekonomi på lite längre sikt och under tisdagen blev hon ”havande” med ny bil som kommer till oss i början på nästa vecka, OOWWWIII…J

Skribenten är för ögonblicket justerad i vänster överarm (alltså inte av öldrickande) som ett surt arv efter fåfängan att få fruktträden i trädgården att bli dom vackraste i Visby´s Beverly Hill´s, på grund av en tidigare skada på högerhanden var jag tvungen att klippa mestadels med vänster hand och eftersom vår Herre inte gjorde Skribenten ”kaitlabb” (vänsterhänt på det lokala tungomålet) så kan jag nu knappt lyfta vänsterarmen…L Så morgondagen kommer att bestå av läkarbesök och förhoppningsvis en bättrande kur på det som 2:an M´s Hälft V och han som gammal hockeyspelare omedelbart diagnostiserade som trolig muskelinflammation, kunnig pojke den där V…J Men träden kommer att bli dom vackraste på hela gatan, bara nu knopparna börjar slå ut, hellre en utslagen knopp än en utslagen snickares kropp…J

Som ni märker, så är det inte mycket att förtälja fast helgen har varit ovanligt lång, utan jag får nog avsluta med: Bortkastad tid, hålla på så länge och inget blev det av det, som flickan sa och log…J Så jag avslutar med det vanliga: Sov Gott eller God Morgon på er goda vänner och andra, fredagen slipper jag för den är sen tidigare struken ur schemat via en smygövergång till halvdag ur arbetshänseende och numera arbetsfri, någon jävla förmån skall man väl ha när man snart är 62 och nästan har blivit vuxen…J

Grumpy (Patienten) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar