Besökare idag


söndag 22 april 2012

Man bör vakta sin tunga, när man pratar med unga...:-)

Så övergår sakta lördagsnatten mot söndag morgon, DN landar i brevlådan om ca. sex timmar, morgondagen (idag, när ni läser…J) skulle inte innehålla någon auktion, men man är inte sämre karl än att man kan ändra sig om Hälften säger att jag ska det…J Bilden visar inte Hälften (löjlig förklaring, man ser ju tydligt att hon på bilden är en Dubbel...J), dock visas den i förbyggande syfte för att avskräcka försök till egna initiativ av manligt kön. Vi hamnade under lördagen på visning i Tofta och hittade givetvis saker som ”saknas” i det annars kompletta hemmet, så nu blir det Tofta under förmiddagen (om Skribenten får köra en gissning, då blir det bergis en kortare vända även till Klinte och ”världens” suraste auktionist…J) Sakerna som vi har spanat in i Tofta är inte dom första som går under klubban, så kanske blir det så att jag hinner med halva DN denna söndagsmorgon…?

Hälften har snart klätt om Mullvadens gamla sovfåtölj, nu har den blivit så jävla fin så att om jag vore katt, då skulle jag inte ens prova att närma mig den, när Skribenten påtalade att Mullvaden alldeles nyss passerade fåtöljen i fråga så noterades att hans sniffande och ständiga sökande efter platser att lämna sina spår på nu drogs mot den icke fullbordade sovplatsen så lät inte Hälftens kommentar vänta på sig, hon sa inte att hon skulle låta kastrera honom en gång till, men underförstått så…J Är han smart, så provar han inte ens lyckan, utan väljer en mindre riskabel plats, förmodligen säkrare att sova mitt i gatan i rusningstid…J

Nästa vecka kommer nog det nya golvet till vardagsrummet och det vackra pianots dagar är räknade, helst såg jag att någon med tillräckligt stort hus tog hand om denna vackra möbel, men risk föreligger att pianots dagar är räknade och vi får skriva dödsrunan på detta eminenta exemplar på både möbel och instrument…L Bilden till vänster togs för en liten stund sedan, om någon av er har plats för skapelsen, så kan ni ringa mig (0705-220190), jag hoppas fortfarande att det ska få fortsätta att leva…!

Vi lämnar begravningstankar och övergår till andra väsentligheter i livet, 1:an K har renoverat sin ”våning” i Vasastaden med hjälp av målaren K och i morgon är han klar med 3:an E´s Sundbybergsvåning, sonen E fyller år denna månad och har fått som present sin renovering, så nu återstår 2:an M´s montering av den elektriska gasspisen i Crime City, så jag beger mig mot STHLM på torsdag eftermiddag för att hämta spisen och åker sen med elektrikern M från Ekerö fredag morgon, så förhoppningsvis är spisen monterad och klar fredag afton så att vi sedan kan bege oss till Adolfslandet på lördag morgon och jag kan återvända till ön under söndagen…L

Fick nyss ett samtal från 1:an K som besöker kulturnatten i Stockholm tillsammans med min kritiker Zapata och andra goda vänner, vid ett sent besök på Stadshuset så blir hon igenkänd av en vakt som hon inte har sett sen Bobbysocks vann schlagerfestivalen 1985 (då var 1:an K 4 år) med låten ” La det swinge” (den singeln köpte vakten B till henne och dessutom anslöt han henne till Bajens medlemskår, då hade han omdöme…J) och vakten kände igen henne med hänvisning till att hon var lik sin mamma, hör nu här Herr Vakt, hon är blond och vacker som sin pappa (edert omdöme sviktar nu på ålderns höst) och därmed är den debatten avklarad…J

Klockan tickar nu på och Skribentens omdöme börjar närma sig ”vaktnivå”, att hitta något som är gnällbart är inte så jävla lätt i afton med tanke på att min yttre verksamhet endast har omfattats av en resa tur och retur till auktionslokal, annars har jag mest softat i soffan och varit Hälften behjälplig med smärre glada tillrop och några vändor kaffe, alla gör vi våran insats för att fåtöljen skall bli färdig och Skribentens insats får inte på något sätt förringas det vet alla som gillar sport, supporterskaran gör halva jobbet, fast eftersom jag tillhör den ödmjuka sorten så vill jag inte ta åt mig den ära som jag borde förtjäna efter min starka insats som supporter…J
Kanske är det min smala lycka att Hälften inte orkar/vill läsa det jag skriver, om detta kan vi bara sia, förhoppningsvis får vi inte veta sanningen eftersom hon inte har någon länk till detta, för första gången får man vara tacksam för att vi har den ”felande länken” på Skribentens sida, om hon nu skulle komma över min bloggadress av någon anledning så skall ni veta att ni blir dom första som hamnar på listan över misstänkta, så ett gott råd så här om natten blir att hålla sig till den slogan som försvaret hade under 2:a Världskriget: En Svensk Tiger…! Så det säkraste är nog att följa rådet: - Jag ligger lågt, sa flickan och log…J
Som vanligt får det bli standardhälsningen till er: Sov Gott eller God Morgon, allt beroende på om ni har kommit hem eller ska komma hem, min far ställde alltid frågan när jag i ungdomen anlände till föräldrarhemmet runt 04.30: Är du kvällssen eller morgonpigg, så vitt jag kommer ihåg så fick han aldrig något svar…J

Grumpy (Ungdomssyndaren) Old Man

2 kommentarer:

  1. Jag är ledsen, men det är inte en bra låt. Inte då, inte nu, aldrig.

    I övrigt var det en bra kväll, käkade på Gute laaaauuuunnnsch

    SvaraRadera
  2. Kan vara så att jag har sympatier med ditt påstående, kul att kvällen blev bra och att äta a´la Gute är inte det sämsta, hoppas att "maskrosvinet" smakade..:-)

    SvaraRadera