Besökare idag


fredag 20 april 2012

En nästan gnällfri skrift, men slutet bättrade sig...:-)

Nästan en vecka har passerat sen förra inlägget och massor har hänt här i Visbys Beverly Hill´s, söndagens auktion erbjöd sex stycken väggur, Skribenten köpte 3 stycken av dessa till det eminenta priset av elva hundra ”smackers”, hälften köpte bara saker som hon ansåg att man kunde vända runt till vinstkapital på Tradera, men hon hemföll även till hemförnyelse och investerade i ett stycket sideboard i ”nygustaviansk” stil, så under aftonen åkte den äldre TV-bänken i ek ut och grannen G, som aldrig får vara i fred, ryckte in och var Skribenten behjälplig med en smärre modifiering av skåpet som numera pryder sin plats under 47-tummaren i vardagsrummet…J Nu trodde jag i min enfald att vi skulle bli som en vanlig familj där mannen putsar bilen medan Hälften tog hand om köket…J

Skribenten som aldrig lär sig något borde ha anat ”ugglor i mossen”, men hade förmodligen ”ugglor i mössan” eller i alla fall för mycket i huvudet, hon började genast planera resten av vardagsrummet, nu har följande hänt: Mullvadens gamla sovplats håller på att kläs om, ny matta har köpts, ett skåp till har köpts som matchar den Gustavianska möbeln (ekskåpet ska bort), soffbordet skall bytas ut (ek ut är mottot), nya tapeter är utsedda, 28 kvadratmeter valnötsgolv är beställt, och det skall kalksten framför kakelugnen min vän målaren (Krigaren) är bokad för boende här hos oss i två veckor under våren som även skall innefatta ommålning av tvättstuga och sovrum…L Jag borde ha begripit att det var något lurt på gång när hon ropade hem den Gustavianska möbeln för 1.300:-, att man aldrig lär sig…L Nu behöver vi någon som vill adoptera ett piano så att det inte hamnar i komostkvarnen…!

Samtidigt som detta sker så har elektrikern M från Ekerö ringt och meddelat att vi kanske skall åka till Malmö nästa fredag med 2:an M´s gasspis för att montera den, allt beroende på att elektrikern kanske avslutar en bilaffär med skåneland och vill kombinera gasspis med Chevaspis, detta kommer troligen att betyda att det blir ett stressat schema om vi får ytterligare en uppgift, men jag kommer i gengäld att kunna ta båten från Oskarshamn vid hemresan, så ”två flugor på smällen” som det heter, klarar man två samtidigt så är det ju bara att tacka, som flickan sa och log…J

Detta kommer att betyda att jag kan komma över till Adolf´s efterlevande och införskaffa tillbehör till sommarens trädgårdsfester så att förråden åter blir fyllda, alla barnen i huset kommer nog att ”gästa” oss i omgångar under soliga dagar och då gäller det att man är förberedd till både tänderna och halsarna…J Både bira, Singel Malt och vin krävs till en sommarkomplett trädgård som dessutom nu har nyklippta och fina fruktträd, dessutom börjar trädklipparens vänstra överarm återhämta sig från den tillfälliga inflammationen…J

Morgondagen kommer att hålla Skribenten sysselsatt med att rensa klinkerfogar från sextonårig fogmassa, men eftersom det trots allt är fredag, så blir det inte längre än till 14.00 och sedan skall vi hämta Hälftens nya fordon hos bilhandlaren och lämna den gamla, bara det kommer det att vara värt att stiga ur sängen för, nya fordonet är lite kortare än den gamla bilen, så kanske om ”Gud vill och brännvinet räcker” så köps det inga onödiga inredningsdetaljer till det enligt mitt tycke, redan kompletta hemmet, men vad har jag att säga till om där…? En sak är dock klar så här långt, vi skall inte åka till söndagens auktion i Klinte (Skribenten tror i alla fall i sin enfald att när hälften säger så, så blir det så…J), meningen är att om vädret tillåter det så skall söndagen användas till trädgårdsskötsel, fast just i år är det mer aprilväder än vanligt, så man vet inte hur det går med det…!

Mullvaden har vårvaknat och använder hela sin vakna tid till att tvinga oss till att öppna och stänga ytterdörrar så att han kan kolla om någon snäll själ har fyllt på hans matskål, han är inne i 30 sekunder varje 20:e minut, den tiden kan förlängas om han hittar något i skålen som bromsar upp utgången i ytterligare 45 sekunder, både jag och Hälften ser fram mot den tid då vädret tillåter helt uppställda dörrar…J

Upptäcker just att jag inte har gnällt ett endaste skit på någon eller något denna gång och blir då genast fundersam på om stinget håller på och rinner av gubben, men så kom jag på att jag borde skriva ett par rader om mitt favoritämne som är kärringar i bilar, jag har nu kommit så långt i mina analyser så att jag med bestämdhet kan påstå att om alla körde som dom så skulle ingenting fungera, när dom inte ens kan ta beslut om att köra ut i luckor som räcker till långtradare, hur i hela helvetet kan dom då ha så dåligt omdöme så att dom dessutom sitter och tjatar i mobiltelefoner som gör att dom inte ens är uppmärksamma på omgivningen eller blinkar vid sväng, när en gotlandskärring blinkar så betyder det att hon HAR svängt, jag känner numer en stark sympati för dom som ropar efter mobilförbud i trafiken och får nästan tvångstankar på att köra in i dom, eller göra en ”Aschbergare” och kliva ur bilen vid nästa rödljus och sparka in sidan på deras biljävlar, nu börjar jag höja blodtrycket, så jag väljer här att avsluta innan jag kommer upp i ”spinn”…L

Så nu blir det som vanligt, Sov Gott eller God Morgon må vår Herre vara med er, för jag har inte tid, jag har fullt upp med att försöka hitta ursäkter för att få skriva klart utan att bli avbruten och för att slippa bygga om hela huset…J Bilden till vänster visar mig innan jag hamnade i min nuvarande knipa...J

Grumpy (Renoveringsoffret) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar