Besökare idag


fredag 13 april 2012

Tur att man är en lågtryckare, enligt doktorns mätning under dagen...:-)

Nu kör vi genusdebatt igen, Skribenten såg damer lira hockey mot Finland och undrar genast hur fan FI kan jämställa dom två könen och hävda att vi är lika, jag trodde ett tag att jag hade fått ett bildseende på duvors nivå, för den som inte är bevandrad i skillnaden kommer här en grundutbildning: Duvor ser ett spektra mellan 100 – 240 Hz medan vi ynkliga individer endast klarar 15 -80 HZ (vi pratar per sekund)…J Detta betyder i realiteten att en duva som ser våra rörelser ser dom som om dom gick i ultrarapid, så såg hela hockeyliret ut, så kom för fan inte och säg till mig att vi är likvärdiga…L Pojkhockey är fan i mig snabbare i pausvilan än det där jävla skojet…! Må vara att kompetens skall styra inom arbetslivet, men kom för fan inte med det där jävla ”hensnacket”, enligt DN var det under 1800-talet så att man skulle välja rosa till gossar och blått till flickor, Skribenten tror inte att saker var bättre då vad det gäller jämställdhet…J Min eminenta dotter 2:an M skrev klokt på Facebook häromdagen: Kvinnor och barn skall räddas först vid fartygsolyckor, i helvete heller, så har man gjort i alla tider men skall vi vara konsekventa så ska dom räddas sist i minst 100 år framåt…J

Nu byter vi ämne och börjar gnälla om ”vapenvilan” i Syrien, reportern på TV ställde på allvar frågan om den kommer att hålla i framtiden…? Vilken jävla naiv fråga, varför skulle den vapenvilan hålla när ingen annan fred funkar i det området, att försöka göra fokuseringen på ökendelen av världen intressant genom sådana frågor gör bara hela skiten patetiskt, hade den som skrev detta haft ”någon jävla indian i kanoten”, då borde frågeställningen ha varit: - Hur lång tid skall detta hålla…? Att dessutom FN är så jävla korkade, så att dom tror att dom skall lyckas lösa detta genom att skicka ”Kaffepannan” som medlare i en internkonflikt i ett område som har samma människosyn som KKK (KuKluxKlan) hade under slavtiden i USA gör det hela bara ännu mer bisarrt, Skribenten har påtalat detta tidigare, konflikter i den delen av världen kan ingen annan lösa, har man inte lärt sig ett skit sen Israel ”fick” landområdet som kompensation för Adolf´s jidder, varför fick dom inte en bit av Tyskland undrar en tänkande Skribent…?

Skribenten har som ni kanske förstår sett på nyheterna i TV, det kan bara gå på det här sättet då, så nu kommer en fundering till runt idioter som stiftar skollagen och där bestämmer att våra lärare skall ha lärarlegitimation, men som nyutbildad skall man ha ett års vana under ledning av ”mentor” innan man kan få fast tjänst, kommunerna säger att dom inte har ekonomiska resurser för att betala detta och därför skiter i det, betyder det att jag kan vägra att besiktiga min bil med hänvisning till att jag saknar ekonomiska resurser och ändå fortsätta att ha den i trafik…J Staten har just nu fullt upp med att utbilda föräldrar i Sverige så att dom lär sig säga NEJ till sina barn, ja men för fan, uppenbarligen kan detta vara orsaken till att ungar föds av föräldrar utan ansvar, dom har inte fått gå kursen så NEJ existerar inte i ordförrådet, prova kondom ärthjärnor, eller sterilisering, hur fan kan man få uppfostra barn om man inte själv har uppnått mognad…L

Jag skulle egentligen berätta om kärringen som körde in på Shellmacken i morse och blev helt jävla förvirrad när hon skulle tanka och alla pumpar var LEDIGA, den subban skulle man ha haft med sig och välja tapeter…J Men den historien får komma i ett senare inlägg…! Nu var det tänkt att jag skulle lämna rapport om mitt läkarbesök i dag, jag har mycket riktigt en inflammation i vänster överarm och äter nu antiinflammatoriskt hopkok, värktabletter och sköljer ner soppan med lite Wirre och någon bira, doktorn sa att det var okey men vägrade skriva ut Wirren och biran, sjukvården har en hel del brister om man ser det ur Skribentens perspektiv…J Annars är det som vanligt och jag skall nu förnya mitt körkort för att jag inte är betrodd att vistas i trafiken om jag inte visar upp ett läkarintyg som stämmer med Transportstyrelsens krav, skälet till detta är att jag har ett som täcker: *B BE C* DE, vilket betyder att jag får inte köra tung dragbil med släp som kan innehålla gods, men jag kan köra en buss full med människor och dessutom ha en stor släpvagn kopplad på bussen, jag får alltså köra dryga 40 personer och deras bagage men inte ett tomt släp bakom en dragbil, vad är det för jävla idioter som hittar på sådant här är dom helt jävla mentalt störda, eller…L

Nä, jag tar en bira till och stänger av världen, det här är ju helt jävla bisarrt, så jag säger bara God Natt eller God Morgon och hoppas att ni får ut nått av det här, jag fattar inget…J Skit i allt och ös på, som flickan sa och log…J

Grumpy (TV-tittaren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar