Besökare idag


torsdag 8 mars 2012

Håller mig till en början inom ramarna...:-)

Så kom då äntligen dagen med stort Q, när Skribent frågar folk i rent kontrollssyfte om varför vi inte har någon internationell mansdag, då blir svaret från qvinnor att alla andra dagar är mansdagar vilket inte stämmer till fullo för det är ju en del mensdagar också ( J ), frågar man män så tycks alla vara ganska överens om att det hela grundar sig på stridssugna kärringar som ser sig själva som (FI)ender till allt vad män heter fast dom ändå stödjer  genusforskningens låtsasresultat som påstår att vi alla är lika, hade dom inte varit så korkade så att dom valde en av trehundrasextiofem (om vi inte räknar skottår) så hade vi väl kunnat dela på dagarna…J Skribenten har sin vana trogen använt denna dag till att vara mer mansgris än normalt, vilket gör att Skribenten har varit lyckligare under denna dag än många andra, satir är individens rätt till självförsvar…J

Sjukhusens akutmottagningar har säkert larmberedskap under denna dag, många ”brödkavlar” lär vina i luften denna dag och Gud nåde den som ens vågar diskutera ”schysta brön” detta innevarande dygn, två val existerar: Hjärnskakning eller järnskakning, att försvara sig mot dessa militanta ”varianter” kan ju innebära att man hamnar bakom lås och bom…L Kom just nu på att ingen sann Fransman borde hamna i den situationen, dom härstammar ju från Galler, så Galler bakom galler är knappast vad som gäller om man inte vill trassla in sig i närheten av tautologins underbara värld (även kallad tårta på tårta t.ex. salsasås, eller avancera framåt. Kunskap är ovärderligt och väger ingenting jag bjuder på den), så jag skriver vidare…J Skribenten tycker att vi alla kunde få varsin dag och SÅG nu fram emot att någon tog tag i saken och utropade internationella snickaredagen för hantverkare, både smala och bräda (billig vits, men även sådana räknas, så vi tar en till…J), internationella bilmekanikerdagen skulle ju kunna komprimeras och även omfatta andra Åklagare som borde ha den RÄTTEN, även små TING gör skillnad, som flickan sa och log, denna koalition skulle spara in dagar för andra yrkeskårer, även det gamla hederliga yrket sumprunkare (person som gungade fisksumpar bl.a. vid Strömmen i Gamla Stan på den tid det begav sig, läser man den här sidan så kommer man så småningom att bli väldigt allmänbildad), sumprunkarna skulle kunna få en egen dag som kunde delas med Region Gotlands makthavare…J

Skribenten hade planerat att bege sig till Storstaden i morgon bitti, men efter överläggningar med 1:an K, så blev det bestämt att vi skjuter på detta tills jag och Hälften har återvänt från London, kanske kan jag då kombinera denna resa med en tripp till Malmö (med vägen…?) och montering av den stackars flickan 2:an M´s gasspis som ju när man tänker efter spräcker den gamla kuggfrågan: -Heter det en eller ett elektrisk gasspis…J Det vi ska montera är faktiskt en elektrisk gasspis, så nu faller det skämtet för gott, fortsätter innovationerna för långt, då utarmas alltså komiken i samma takt…L

Nu kommer ett inlägg i genusdebatten: Envisa förkämpar för slopandet av manligt eller kvinnligt hävdar ju att alla är lika och att vi endast får våra ”roller” genom samhällspåverkan, om detta nu stämmer så borde vi ju kunna påverka leksaksindustrin att ändra tillverkningen av könsrollsbaserade leksaker, genom att t.ex. tillverka Barbiedockor med bilringar (bekämpa anorexi via leksaker), annars behövs inte några större förändringar, hon har ju redan ”rattar”…J Vidare pratar man om att byta ut han/hon mot hen, Skribenten ser dock en fara i detta och varnar för att uttrycket ”to drive like a hen” genast kommer att bli ett väldigt oklart begrepp, man skall akta sig för att göra för stora ändringar innan man ser följdverkan klart…! Skribenten kanske är trångsynt, men jag tycker mig kunna urskilja att det föreligger vissa skillnader mellan han och hon, oavsett om det beror på samhällspåverkan eller andra saker, insändaren här till vänster har några synpunkter som man även bör ta med i beaktning innan några drastiska beslut tas…J
Med detta vill jag nu inte ta udden av internationella kvinnodagen, men anser att någonstans är vi på väg att tappa skärpan på sakfrågor som kan vara bra mycket viktigare än att ge nya namn till våra ”fiktiva” kön. Världen är i det närmaste i ”brand” och massmedia bjuder på ”nyheter” som får skvallerpressen att blekna, en av huvudnyheterna idag på morgonTV var att herr och fru Reinfeldt skall övergå till att bli två singlar, intresseklubben antecknar…L Världen översvämmas av föräldrarlösa (lägg märke till att jag till skillnad från stavningsreglernas utformande använder utskriven pluralform i obestämd form till skillnad från Words och miljöpartiets stavning föräldrapeng, föräldralös), med detta menar jag barn som saknar BÅDE mamma och pappa...L

Satan nu kom jag och tänka på föräldrarpolitik, fortsätter det så här så kommer jag aldrig att komma fram till det jag skulle skriva, halva världen svälter och samma halva pysslar med massmord på den egna befolkningen med stöd av bUSAr som ser oljevinsterna sakta försvinna om man inte stödjer suspekta regeringar, fan vad det lät revolutionistiskt, man kanske skulle byta skepnad och bli världens samvete, fast det var jag ju nästan i början på 70-talet och då blir det ju bara en repris och repriser är det värsta jag vet, näst svartsoppa och Rucola (som sedan äldre tider hette Senapskål i Sverige och inte ens fungerade som nödproviant vid grisuppfödning, eller som den gode Fredrik Lindström skriver: - Ruccola doftar medelhav och sommar, medan senaps­kål snarare luktar gödsel eller skolmatsal i glesbygd. Åter igen publiceras här kunskap…J), min tid som samhällsomformare fick ett abrupt slut när sossarna förändrade mina pensionsförutsättningar och ändrade kostnaderna för vårt trygga boende med fastighetstaxeringsbeskattningen…L

Nä, nu får jag lägga ner det här innan tangenter tappar spänsten, jag hälsar eder ett rungande Sov Gott eller God Morgon efter era önskningar, mina är alldeles för otryckbara för att här komma på tal, har ni synpunkter så gillar jag det, skriv gärna en rad, sköt om er och er omgivning så kommer nog Reinfeldt´s skilsmässobarn att klara sig från att bli knarkare och annat pinsamt…J

Grumpy (Analytikern) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar